اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۵۳۰۷۲
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

پشت پرده یک خودکشی و فرزندکشی

به تازگی زنی ۴۰ ساله در رضوانشهر دو فرزند ۱۱ ساله و ۱۰ ماهه خود را از طبقه پنجم یک ساختمان به پایین پرتاب کرد و سپس خود را کشت.

فرارو: به تازگی زنی ۴۰ ساله در رضوانشهر دو فرزند ۱۱ ساله و ۱۰ ماهه خود را از طبقه پنجم یک ساختمان به پایین پرتاب کرد و سپس خود را کشت.

علاوه بر وجود سابقه رفتار‌های پرخطر در این زن طبق گزارشات اولیه همسر این زن اعتیاد داشته و کانون این خانواده با مشکلات گسترده‌ای روبه‌رو بوده است.

حضور فرد معتاد در خانواده همواره مشکلات فراوانی را برای همسر و فرزندان او به وجود می‌آورد.

بر اساس پژوهشی که درباره اعتیاد و گسترش افسردگی در اطرافیان این اشخاص انجام شده است از هر ۷۵ نفری که درگیر این مساله بودند،۶۷ نفر مبتلا به افسرگی شده اند.

با توجه به آمار‌های منتشر شده ۳ میلیون معتاد در کشور وجود دارد که اگر بخواهیم خانواده‌های درگیر در قضیه اعتیاد را محاسبه کنیم به عددی بسیار بیشتر از این خواهیم رسید.

در کشورما در کنار مشکلات فرد معتاد معضل عدم توجه به خانواده این افراد هم وجود دارد که به گفته کارشناسان این حوزه هیچ متولی برای آن در نظر گرفته نشده است.

یک روانشناس به فرارو می‌گوید: معضلی که در جامعه ما وجود دارد این است که برای خانواده‌های افراد معتاد یا کسانی که سرپرست معتاد دارند مثل فرزندان، یا کسانی که تحت تکلف او هستند هیچ متولی وجود ندارد. در این زمینه هیچ ارگانی مسئولیت نمی‌پذیرد و اقدامی برای حل مشکلات این خانواده‌ها صورت نمی‌گیرد.

به اعتقاد این مشاور خانواده همین امر باعث شده است که هم از نظر اقتصادی و معیشت روزانه و هم به لحاظ مسائل تربیتی مشکلات بسیاری در این خانواده‌ها بوجود بیاید.

او با اشاره به تجربیاتش در مواجهه با خانواده افراد معتاد می‌گوید: متاسفانه در برخورد با مسائل افراد معتاد در کشور بار‌ها متوجه شده ایم که این افراد فرزندان خود را هم معتاد کرده اند؛ برخی موارد برای ساکت کردن بچه این کار را کرده اند. البته دلایل دیگری هم وجود دارد که نیازمند بحث مفصلی تری است، اما بسیار دیده شده است که فرد معتاد نه تنها فرزند بلکه همسر خود را هم معتاد کرده است.

به اعتقاد این مشاور خانواده اینکه فرد به این راحتی می‌تواند هرطور می‌خواهد با خانواده خود برخورد کند و حتی آن‌ها را به زور به اعتیاد بکشاند به دلیل نبود متولی برای خانواده‌هایی است که از این نوع آسیب اجتماعی رنج می‌برند که این مساله خلا بزرگی در جامعه بوجود آورده است.

این روانشناس که به بررسی مشکلات معتادان پرداخته است افزود: وقتی با خود معتادان هم در مورد مشکلاتشان صحبت می‌کنیم یکی از مهمترین خواسته هایشان این است که یک متولی برای خانواده ایشان وجود داشته باشد، زیرا فشار روانی که بر فرد معتاد به دلیل مشکلات خانوادگی به وجود می‌آید بسیار شدید است و بسیاری از رفتار‌های خشونت آمیزشان در خانه متاثر از دغدغه مشکلات همسر و فرزندانشان است.

او اعتقاد دارد اگر یک متولی مشخصی برای مساله خانواده در دولت وجود داشته باشد و یک دپارتمانِ آن به بحث خانواده‌های افراد معتاد بپردازد بسیاری از این مشکلات حل خواهد شد و کار به اینجا نمی‌کشد که بخاطر مشکلاتِ همسر معتاد یک زن خودش و فرزاندنش را بکشد.

این مشاور خانواده با تاکید بر نگاه کل نگر به مساله اعتیاد گفت: فرد معتاد یک آسیب دیده روانی محسوب می‌شود و از لحاظ علمی گفته می‌شود باید نسبت به آسیب دیدگان روانی نگاه سیستمی داشت. به این معنی که باید او را در کانکست جامعه بررسی کرد نه به عنوان یک فرد جدا.

او افزود: این فرد در بافت سیستم خانواده و حتی در مقیاس بزرگتر یعنی سیستم جامعه دچارچنین آسیبی شده است و آسیب‌هایی را هم به این بافت وارد می‌کند.

این روانشناس در انتها راهکار مواجهه با مساله اعتیاد را پیشگیری و توجه به خانواده‌ها می‌داند: اگر بخواهیم خانواده‌ها و افراد را دوراز اعتیاد نگاه داریم باید از دوران خردسالی تا بزرگسالی از این معضل اجتماعی پیشگیری کنیم. اگر امروز بخواهیم برای معضل اعتیاد یک متولی تعریف کنیم باید حتما خانواده فرد معتاد را مد نظر داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچکس درد ورنج این خانواده هارو نمیفهمه خانواده ای که یه چیزی به اسم سرپرست اون رو پوشش میده ولی در حقیقت از خانواده بی سرپرست خیلی خیلی بدتره فقط خدا از درد دلشون از درد ورنجی که میکشن از کمبود هایی که دارن از روزگاری که سر میکنن ومیگذرونن خبر داره خوش به حال این شیر زن که شهامت این کار رو داشت هم خودش وهم بچه هاش رو راحت کرد

    • بدون نام

      فقط میشه گفت لعنت ب کسی ک موادمخدرواردجامعه کردک باعث بشه خانواده هاازهم بپاشن

    • بدون نام

      اعتیاد خانواده ها رو پاشو میکنه و زمانی که به علت اعتیاد جدایی پیش میاد تو این مملکت هیچ ارگانی از زن و بچه ها حمایت نمیکنه

    • بدون نام

      آخه اون دوتا بچه چه گناهی کردن که باید به پای یه پدر مادر بی شرف بسوزن!؟ ...ازدواج هرکی هرکی فوقش میشه طلاق ولی بچه بی حساب آوردن دیگه آخرشه!

    • بدون نام

      لطفا این چرندیاتتان را یک بارخودتان بخوانید،ان خانواده یک خانواده ابرومندی بودندوهیچ مشکلی جز مشکل اقتصادی ومعیشتی نداشتندبیایدبررسی کنیدکه کارگران شرکت چوکا وشرکت شفارود تالش چندماه حقوق نگرفته اند،خانواده ای که ابرومند باشه نمی تواندجلوی این وان دست درازکندویا خدای نکرده برای بدست اوردن پول دست به هر کاری بزندروز به روز تعدادخودکشی درجامعه ما زیاد وزیادترمی شودواقعا ما برای زندگی حداقلی برای مردم کاری نکردنداکثرجوانان ما بیکار هستندفسادتمام سازمانهای دولتی وغیردولتی را فرا گرفته ....

    • وطن

      سه میلیون معتاد تو ایران داریم؟ بابا دست بردارید تا کی میخواید دروغ تحویل مردم بدید مثل امار مبتلایان به ویروس اچ ای وی که خیلی بالاتر از اون چیزیه که شما میگید

    • بدون نام

      آخه چرا همش،شما از بیماری مادر و اعتیاد سرپرست خانواده ها میگین. چرا یک بار نمیگی این بار روانی واين اعتیاد منشا از کجاست.از کجا شروع ميشه. چه عواملی باعث این مشکلات میشه.چرا ریشه را گذاشتين از شاخه صحبت میکنی.کدوم سازمان حمایتی از این خانواده حال و احوال جویا شده.

    • بدون نام

      این چوضعشبیشتترمحتاطهاازغقروبیکاری میرن وقتی خیانت میکنیدهزینه۱۶ملیون افغانی اندازه چنتااستان وخرج این می‌کنی خرج یه کشورودارن میدیم مثل هلندکدوم کشوراینجوربودباعث بیکاری حدود۱۰یابیشرجوانان ومردم پدران شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج