اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۵۳۳۹۰
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

آذر: مجریان تلویزیون به درست گفتن مجهز شوند

اسماعیل آذر درباره توجه به فرهنگ و زبان فارسی بیان کرد که یک راهکار این است که برای مجریان تلویزیون کلاس برگزار شود و آنها به درست گفتن مجهز شوند.

خبرگزاری مهر: اسماعیل آذر درباره توجه به فرهنگ و زبان فارسی بیان کرد که یک راهکار این است که برای مجریان تلویزیون کلاس برگزار شود و آنها به درست گفتن مجهز شوند.
اسماعیل آذر درباره توجه به ادبیات و فرهنگ شفاهی در تلویزیون و گفتار مجریان بیان کرد: ما فکر می کنیم وقتی گفته می شود فرهنگ یا زبان کشوری تغییر شکل پیدا می کند و یا تخریب می شود این اتفاق به طور مثال هفته دیگر یا سال دیگر رخ می دهد؛ خیر اتفاقا ممکن است سال ها طول بکشد و حتی یک قرن بگذرد.
آذر: مجریان تلویزیون به درست گفتن مجهز شوند

وی ادامه داد: اگر کالا و محصول کشوری شکر است و یا محصول کشوری آب است، کالای کشور ما فرهنگ است و با هویت ما گره خورده است. نباید بگذاریم سیل بیاید و به تماشا بنشینیم و نباید اجازه دهیم به راحتی خطا شود و ما بی توجهی کنیم که دیگر نتوانیم جلوی آن را بگیریم.

آذر عنوان کرد: اکنون این خطاها دارد اتفاق می افتد و ما دایم در جملات، واژگان و گفتگوها این مشکل را می بینیم و هیچ کسی هم کاری نمی کند. قبل از اینکه فضای مجازی با واژگان نامطلوب انس بگیرد ما در تلویزیون باید پیش قدیم شویم. درحالیکه ما تحمل می کنیم و وقتی همه چیز تمام شد و آب از سر گذشت آن وقت دست به کار می شویم.

این مجری برنامه «مشاعره» اظهار کرد: توجه به زبان و فرهنگ، عزم ملی می خوهد و به جز صداوسیما نهادهای دیگری مثل آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حتی خود مردم می توانند کمک کنند. البته متاسفانه کسانیکه محور اصلی این کار هستند توجهی به این موضوع ندارند.

وی در پایان بیان کرد: یک راهکار برای این مساله این است که باید برای مجریان تلویزیون که بسیار زحمت کش هم هستند کلاس هایی برگزار شود تا به درست گفتن و پرداختن به هویت زبانی ما مجهز شوند. این افراد وظیفه خود را انجام می دهند اما اگر آموزش ببینند این وظیفه را می توانند بهتر انجام دهند و این کاری است که حتما باید اتفاق بیفتد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهرام

      اگه تمایل دارین در بودجه ۹۷ چند میلیارد هم براتون در نظر بگیرن برای تصحیح واژه های مورد استفاده مجریان تلویزیون . رودربایستی نکنین تو رو خدا . فوقش اینه که عوارض خروج رو میکنیم ۶۰۰ هزارتومن و تخم مرغ رو شانه ای ۵۰ هزار تومن . اینجوری فشاری به دولت نمیاد .

    • بدون نام

      .....راست ودرست..ازکجی ودروغ بپرهیزند.

    • امیر

      تجهیز گویندگان تلویزیون به سخن گویی درست از نان شب هم برایشان واجب‌تر است چرا که برای اجرای برنامه‌های یخ و بی مسمای صدا و سیما دستمایه‌ای جز حرف زدن مجری باقی نمانده

    • بدون نام

      در حال حاضر تمام مجریان تلویزیون و حتی رادیو به معنای تمام بی سواد هستند ، مجریان دهه ۶۰ و ۷۰ با سواد بودند آنها کجایند؟

    • بدون نام

      اگر مجریان با گزینش درست استخدام شوند و با پارتی بازی وارد این عرصه نشوند مشکل حل خواهد شد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج