۶۵۴۲۱۳
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

احتمال بازنگری در رقم عوارض خروج از کشور

زهرا کشوری در روزنامه ایران نوشت: جمع‌بندی گفت‌و‌گو‌های نمایندگان با روزنامه ایران از احتمال کاهش عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه ۹۷ خبر می‌دهد. «پروانه سلحشوری» از پاسخ منفی بهارستانی‌ها نسبت به این لایحه سخن می‌گوید. او اعتقاد دارد برای درآمدزایی بخش گردشگری باید به سمت وزارتخانه‌ای شدن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفت.

زهرا کشوری در روزنامه ایران نوشت: جمع‌بندی گفت‌و‌گو‌های نمایندگان با روزنامه ایران از احتمال کاهش عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه ۹۷ خبر می‌دهد. «پروانه سلحشوری» از پاسخ منفی بهارستانی‌ها نسبت به این لایحه سخن می‌گوید. او اعتقاد دارد برای درآمدزایی بخش گردشگری باید به سمت وزارتخانه‌ای شدن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفت.
«زهرا ساعی» نماینده تبریز از کاهش عوارض پیشنهادی در صحن مجلس به روزنامه ایران خبر می‌دهد. او عدم مقدمه چینی دولت برای افزایش قیمت‌ها را یکی از دلایل واکنش منفی و بسیار زیاد شهروندان به لایحه می‌داند و اعتقاد دارد که دولت باید زمینه گفت‌و‌گو درباره افزایش عوارض را در محیط‌های علمی به وجود بیاورد.
«علی رستمیان» نماینده مردم سلسله و دلفان از بررسی لایحه افزایش عوارض خروج از کشور در کمیسیون تلفیق خبر می‌دهد و می‌گوید که نمایندگان هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌اند. او هرگونه اظهار نظر در این مقطع را خام ارزیابی می‌کند. به اعتقاد رستمیان باید لایحه بررسی و نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود. به گفته او دیروز نخستین روز بررسی بودجه بود و برای پاسخگویی به این سؤال باید زمان داد.
«شکور پورحسین شقلان» نماینده پارس آبادی‌ها در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما می‌گوید که افزایش‌ها باید متعارف و منطقی باشد. او افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور را به یکباره باعث اعتراض مردمی می‌داند و می گوید:«اینکه کسانی که به سفر می‌روند دست‌شان به دهانشان می رسد دلیل خوبی برای افزایش عوارض نیست.» پورحسین موافق کاهش عوارض خروج از کشور در بودجه ۹۷ است.
«عبدالرضا عزیزی» نماینده شیروان پیش‌بینی می‌کند که بهارستان عوارض خروج از کشور را تصویب کند. او اعتقاد دارد سه درصدی که به مسافرت‌های خارجی می‌روند توان پرداخت عوارض تعیین شده در بودجه ۹۷ را دارند. او می‌گوید: «این سه درصد در هر سفر به اروپا ۱۰هزار یورو خرج می‌کنند. آسمان به زمین نمی‌آید که این عوارض را پرداخت کنند.» عزیزی اما منتقد قیمت ۱۵۰۰ تومانی سوخت است و می‌گوید که مجلس به این افزایش نه می‌گوید. به اعتقاد او با توجه به معیشت بد مردم و عدم ایجاد اشتغال و تولید، نباید قیمت بنزین بالا برود. او شخصاً با افزایش بنزین مخالف است و با افزایش عوارض خروج از کشور موافق. عزیزی یادآوری می‌کند که افزایش قیمت بنزین باعث افزایش قیمت همه چیز می‌شود.
به گفته «زهرا ساعی» نماینده تبریز عوارض موضوعی است که در تمام کشورهای دنیا برای تأمین برخی از درآمدها در بودجه سالانه دیده می‌شود. او در گفت‌و‌گو با روزنامه ایران گردشگری را حوزه بسیار مهمی می‌داند که ارز‌آوری بالایی دارد. ساعی از گردشگری به‌عنوان مولد اقتصادی یاد می‌کند که در تولید ناخالصی ملی نقش مهمی ایفا می‌کند. ساعی هم مثل بسیاری از دیگران اعتقاد دارد که در حوزه گردشگری بسیار ضعیف عمل شده است:«با‌وجود اینکه ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگری در کشور داریم اما ما هم در جذب داخلی و هم خارجی به دلایل متعدد ضعیف بودیم.»
او سرانه درآمدی کشور در حوزه گردشگری را با کشورهای موفقی چون ترکیه مقایسه می‌کند و می‌گوید: «درآمد ما در این بخش بسیار اندک است.» او افزایش سه برابری عوارض به یکباره را دور از انتظار مردم می‌داند و می‌گوید: «باید دید که حساب و کتاب‌های دولت به چه شکلی بود که چنین افزایشی را پیش‌بینی کرده است.» او اعتقاد دارد این افزایش بدون زمینه‌سازی و با شتاب زیادی انجام گرفت و در نتیجه با نقدهای بسیاری رو به رو شد. او می‌گوید:«من خودم موافق افزایش تعرفه‌ها در بخش خدماتی هستم اما نه به این شیوه.» او تأکید می‌کند باید به‌دنبال شیوه‌های معقول تری رفت که رضایت مردمی را هم به‌دنبال داشته باشد.
ساعی نمی‌داند که عوارض اعلام شده توسط دولت چقدر کاهش می‌یابد و تأکید می‌کند باید کارشناسی کرد وعدد واقعی را به دست آورد. او همچنین تأکید می‌کند:«باید در کنار بررسی لایحه بودجه، فضای گفت‌و‌گو را برای مردم به وجود آورد و در یک گفتمان قابل فهم برای عموم برنامه‌های دولت را اطلاع‌رسانی کرد.» او گفتن به یکباره بدون بسترسازی را باعث مخالفت جامعه با تصمیم‌ها می‌داند.
«پروانه سلحشوری» عضو ناظر مجلس در شورای عالی میراث فرهنگی با انتقاد از پیشنهاد اخذ عوارض خروج از کشور در لایحه ۱۳۹۷ در گفت‌و‌گو با سایت خانه ملت می‌گوید: دولت به جای اخذ پول از مردم باید خود بودجه مناسبی از محل‌های درآمدی برای این بخش در نظر گیرد.
سلحشوری افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور را از موارد نادر لوایح بودجه می‌خواند و می‌گوید:«اخذ عوارض اجباری خروج از کشور از مردم یکی از محل‌های درآمدی بوده که دولت برنامه دارد با اخذ درآمد از جیب مردم از این محل در حوزه گردشگری هزینه کند که این اقدام از موارد نادر در لوایح بودجه است که احتمالاً مجلس به آن رأی مثبت نمی‌دهد.» او دولت را مخاطب قرار می‌دهد وبا انتقاد از افزایش سه برابری عوارض می‌گوید:«دولت به جای اخذ پول از مردم باید خود بودجه مناسبی از محل‌های درآمدی برای این بخش در نظر گیرد و با استفاده از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی این بخش را فعال کند.»

او با تأکید بر اینکه گردشگری ایران ظرفیت‌های بالایی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد که این ظرفیت‌ها باید به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی شود، می‌گوید: «چرا نباید با ایجاد مشوق‌هایی وضعیت را به گونه‌ای رقم زد که سرمایه از بیرون وارد این بخش شود.»

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اگر بخش خصوصی در این عرصه به صورت درست و دقیق وارد شود نیاز به دولت احساس نمی‌شود، می‌گوید: متأسفانه برخی در برابر ورود بخش خصوصی به حوزه گردشگری مقاومت می‌‎کنند.
او به طرح تشکیل وزارت گردشگری و میراث فرهنگی اشاره می‌کند و می‌گوید: «با وزارتخانه شدن سازمان گردشگری و میراث فرهنگی، نظارت‌ها و برنامه‌های دقیق‌تری برای این حوزه می‌توان در نظر گرفت و این حوزه را تبدیل به بخشی درآمدزا برای کشور کرد.»

عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح تشکیل وزارت گردشگری و میراث فرهنگی اظهار امیدواری کرد که طرح کمیسیون متبوعش تا پایان سال در دستور کار مجلس قرار گیرد تا با وزارتخانه شدن حوزه گردشگری بتوان دولت را موظف به حضور بخش خصوصی در این حوزه کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان میخوان بازنگری کنند ¿

    • بیخیال

      دولت بی تدبیری و بی امید
      داستان و چرت وپرت پشت هم... اینقدر فیلم بازی کردن نداره.
      ...گرون میکنید بالاخره، کمتر با شعور مردم بازی کنید

    • رها

      تو این مورد دولت کاش فعلا کوتاه نیاد . چه خبره بابا هرکی دوسه تومن پول میوفته دستش زود میره میریزه تو دستای اردوغان برمیگرده یعنی چی تو این اوضاع اقتصادی ! ترکیه با پول ایرانیان آباد میشه بعد برمیگرده برای خدمون شاخ و دم درمیاره

    • عسل

      حتما باید سر و صدا بشه تا قیمتها رو افزایش ندن .

    • بدون نام

      واقعا بر چه مبنایی عوارض را سه برابر کردند ملت یادش نرفته حقوق های نجومی را.
      این مدیران براجتی دست در جیب ملت میکنند اخه چرا مگه ما چطور زندگی میکنیم خب بیایید ببینید .

    • محمد بهبودی

      سلام همانطور که مستحضرید کشورهای منطقه مثل امارات و ترکیه بدلیل بیفکری بعضی از مسئولین ما از ما گرفته اند وبودجه اصلیشان را گردشگری میدهد ولی متاسفانه درکشور ما بجای حمایت بیشترین مشکلات را ازجمله هزینه های اضافی از قبیل مالیاتها و عوارض متعدد برای دست اندرکاران صنعت گردشگری بوجود آورد ندو این صنعت درحال ورشکستگی است .کمی تامل کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج