۶۵۵۵۷۷
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

وزیر بهداشت: روغن پالم سرطان زا نیست

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: هرگز نگفته ام روغن پالم سرطان زاست با این حال میزان واردات این روغن نصف شده است.

خبرگزاری ایرنا: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: هرگز نگفته ام روغن پالم سرطان زاست با این حال میزان واردات این روغن نصف شده است.
سید حسن هاشمی روز سه شنبه در همایش شیرینی سالم در سالن همایش های رازی افزود: در مورد روغن پالم اظهارات من در رسانه ها اشتباه منتقل من هرگز نگفتم روغن پالم سرطان زاست این حرف دروغ است. روغن پالم انواعی دارد برخی از انواع آن سالم است و برخی هم ضرر دارد.
وی ادامه داد: در برخی جاها به مصرف روغن پالم نیاز داریم و نمی توانیم بگوییم هیچ نیازی به این روغن نداریم .اما برخی که به دنبال گمراه کردن افکار عمومی هستند.
وی گفت: با وجود این میزان واردات روغن پالم در دولت یازدهم از حدود ۷۵۰ هزارتن به حدود ۳۵۰ هزارتن کاهش یافت و عوارض واردات آن هم از ۴ یا ۵ درصد به ۱۰ درصد افزایش یافت و به جای آن واردات روغن های مفیدتر مثل کلزا که عوارض کمتری دارند, افزایش یافت و البته کشت این دانه های روغنی نیز در کشور شروع شد.
وزیر بهداشت همچنین درباره اقدامات وزارت بهداشت برای تقلب در آبهای بسته بندی شده گفت: افرادی در گذشته آب آشامیدنی را به جای آب معدنی به مردم می فروختند. وزارت بهداشت وارد شد و با حمایت دولت جلوی آنها را گرفت و اکنون معلوم است که کدام آب بسته بندی آشامیدنی است و کدام آب معدنی ضمن اینکه آبهای بسته بندی رتبه بندی شدند.
هاشمی گفت: رتبه بندی کیفی آبهای بسته بندی شده از رتبه یک تا ۹۰ در سایت غذا و دارو موجود است و هر یک از ۸۰ میلیون ایرانی می تواند با مراجعه به این سایت از اطلاعات آن آگاه شود. طبیعی است که مردم به سمت مصرف ۴ یا ۵ محصول برتر گرایش پیدا می کنند.
وزیر بهداشت که در جمع صنف قنادان صحبت می کرد با مطرح کردن پیشنهاد رتبه بندی قنادی های کشور گفت: اگر قنادی های کشور نیز از بهداشتی و کیفیت محصول رتبه بندی شوند مردم می توانند محصولات سالم تری مصرف کنند ضمن اینکه به نفع قنادانی که محصولات بهتری دارند نیز خواهد بود.
وی افزود: اکنون که قیمت گذاری محصولات قنادی ها حذف شده است بهتر است با رتبه بتدی قنادی ها رقابت مناسب تری را بین اعضای این صنف در کشور داشته باشیم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: حدود ۳۰ هزار کارگاه قنادی و ۸۳۰۰ قنادی عرضه کننده شیرینی در کشور و ۸۴۸ کارگاه قنادی در تهران وجود دارد که در شش ماه گذشته فقط ۳۵۹ واحد آنها در کشور و ۹۷ واحد در تهران تخلف داشتند و به دادگاه معرفی شدند که کمتر از ۵ درصد واحدهای قنادی در کشور است یعنی ۹۵ درصد آنها سالم هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فرمایشات جناب وزیرکاملا درسته روغن پالم سرطانزا نیست فقط رگهای قلب را می بنددکه انهم زیادمهم نیست.

    • زهرا

      مشکل روغن های پالم دار که فقط سرطانزا بودنشون نیست گیریم که حرفشون درسته و باعث سرطان نمیشه پس عوارض دیگه ای مثل بیماریهای قلبی وافزایش LDL رو درنظر نمیگیرند یعنی فقط چیزی که سرطانزاست از دید وزیر مشکل داره البته وقتی که سطح توقعات مردم به اینجا رسیده ک ه برای هوای پاک باید دعا کنند باد بیاد حتما باید از وزیر تشکر کنیم که چربی خون و کبدچرب میگیریم اما درعوض سرطان نمیگیریم خیلی ممنون وزیر.

    • بدون نام

      اما ما مردم ایران همان روغن های غیر پالم را میخواهیم .زیرا به این روغنها اعتمادی نداریم

    • بدون نام

      روغن زیتون فقط خوبه اونم گرونه

    • بدون نام

      مشکل این مملکت اینه یک مشت بی سواد امور را در دست دارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج