adexo3
۶۶۲۱۵۰
۱۳ نظر
۵۰۰۴
۱۳ نظر
۵۰۰۴
پ

ترجیح چین، سوختن نفتکش بود، نه اطفاء حریق!

یک کارشناس ارشد امور بیمه و خسارات صنعت کشتیرانی گفت: باید مشخص شود چرا چینی ها در شب، عملیات اطفای حریق را متوقف کرده و از روش های هوایی برای اطفای حریق استفاده نکرده اند.یک کارشناس ارشد امور بیمه و خسارات صنعت کشتیرانی گفت: باید مشخص شود چرا چینی ها در شب، عملیات اطفای حریق را متوقف کرده و از روش های هوایی برای اطفای حریق استفاده نکرده اند.

خبرگزاری مهر: یک کارشناس ارشد امور بیمه و خسارات صنعت کشتیرانی گفت: باید مشخص شود چرا چینی ها در شب، عملیات اطفای حریق را متوقف کرده و از روش های هوایی برای اطفای حریق استفاده نکرده اند.یک کارشناس ارشد امور بیمه و خسارات صنعت کشتیرانی گفت: باید مشخص شود چرا چینی ها در شب، عملیات اطفای حریق را متوقف کرده و از روش های هوایی برای اطفای حریق استفاده نکرده اند.

کاپیتان فضل الله ربیعی با بیان اینکه محل تصادم کشتی فله بر چینی با نفتکش سانچی بسیار پر تردد است، گفت: در این منطقه کشتی های ماهیگیری و تجاری متعددی وجود داشته و رفت و آمد می کنند، به این ترتیب احتمال تصادم در این منطقه بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اطلاعات دقیقی در ارتباط با این رخداد در دسترس نیست و تا به دست آمدن اطلاعات جعبه سیاه کشتی نمی‌توان با قطعیت درباره این حادثه اظهار نظر کرد، ادامه داد: سرعت حرکت کشتی ها باتوجه به اندازه بزرگشان زیاد نیست و حتی اگر هر دو کشتی متوجه خطر برخورد شده و قصد تغییر مسیر به منظور گریز از خطر را داشته‌ باشند، لزوما به این معنی نیست که آنها قطعا با یکدیگر برخورد نمی کنند.

کاپیتان ربیعی با تاکید بر اینکه در این میان نباید سهم خطای انسانی را دست کم بگیریم، تصریح کرد: به دلیل تردد بالا و حضور قایق ها و شناورهای ماهیگیری نور زیادی در شب در این منطقه وجود دارد که میزان دید را کاهش می دهد و این عوامل هرچند کم اما در وقوع تصادم بی تاثیر نیست.

وی همچنین گفت: امروزه کشتی ها اگرچه به دستگاه های ناوبری پیشرفته ای مجهز هستند ولی همچنان تحت نظر هوش انسانی کنترل و مراقبت می‌شوند.

طبق گفته این کارشناس ارشد امور بیمه و خسارات صنعت کشتیرانی، با توجه به اینکه گزارش های مربوط به استفاده از کف در اطفای حریق نفتکش سانچی به چشم نمی خورد به نظر می رسد چینی ها، با اطمینان از کشته شدن دریانوردان ایرانی در ساعات أولیه حادثه و اتش سوزی، ترجیح داده اند میعانات گازی موجود در نفتکش بسوزد تا داخل آب جاری نشود.

وی از هر نفتکش در حال سوختن به عنوان بمبی ساعتی یاد کرد و افزود: یکی از احتمالاتی که درباره نفتکش سانچی مطرح است، این است که پرسنل نفتکش قصد اطفای حریق داشته اند. از سویی دیگر به نظر می رسد پرسنل نفتکش فرصتی برای خروج از نفتکش نداشته اند چرا که حتی در صورت فرار نیز امکان داشت در حلقه حریق ایجاد شده روی آب، محصور شوند.

کاپیتان ربیعی اکسیژن کم در محدوده موتورخانه را یکی از محدودیت های حیاتی خدمه سانچی عنوان کرد و ادامه داد: اگر در روز نخست حادثه، تیم امداد و نجات موفق به ورود به نفتکش شده بودند شاید می توانستند پرسنل زنده احتمالی را نجات دهند اما گویا شرایط موجود این اجازه را به تیم چینی نداده است.

این کارشناس ارشد امور بیمه و خسارت صنعت کشتیرانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا از سوی تیم امداد و نجات چین کم کاری صورت گرفته است، اظهار داشت: درهر حال آنها از ملیت دیگری هستند و البته همانند ایرانی ها احساساتی نیستند و بر اساس ارزیابی و ریسک عملیات، اقدام کرده اند. اما اینکه چرا در شب عملیات اطفای حریق را متوقف کرده و از روش های هوایی برای اطفای حریق استفاده نکرده اند جای سوال دارد که بی شک مقامات چینی باید پاسخگوی آن باشند.

بر اساس نظر این کارشناس صنعت کشتیرانی در صورتی که عمق آب در محل غرق شدن نفتکش کم باشد امکان غواصی و یافتن اجساد وجود دارد در غیر این صورت غواصی به منظور جست و جوی اجساد امری دشوار به نظر می رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضاخان

      علت اینست که غرق کشتی با موشک چینی و برای جلوگیری از قاچاق سوخت به کره شمالی بوده

    • بدون نام

      خاک برسرچین که همه راداغدارکردوعمدا همکاری نکرد بهول نویسنده روزنامه جهان صنعت ما داریم غرق میشویم در ندانم کاری وبیپولی وخیلی برنامه های دیگه

    • بدون نام

      لعنت به چینی ها،،لعنت بهشون،،،

    • بدون نام

      مرگ بر چین کثافت

    • ایمان

      چرا این کشتی با پرچم پاناما در حال عبور بود؟و چرا قبل از حادثه رادارها خاموش بود؟

    • حمید وفا

      اقای ظریف دیپلماسی حکم میکنه از چینیهای عزیزتون بابت مزاحمت نفتکش سانجی و الوده شدن سواحلشون عذر خواهی کنید !یه وقت خدای نکرده اعتراضی گله ای چیزی از چینهای عزیز نفرمایید زشته ظریف جان زشته

    • فریبا

      کار آمریکاست! یا دست نشاندش عربستان! اینو تدی جعبه سیاهم نمیگن!!!

    • بدون نام

      لعنت به چین لعنت به سیاست کثیف

    • ایران عزیزم

      بعد حالا آقایون ما بیان هی کم کاری اونارو تکذیب کنن...
      خاک بر سر ما... مگه چینی های دارن نون و آب مارو میدن که انقدر مواظبین ازتون ناراحت نشن...

    • بدون نام

      فقط توجیه کنید که گریزی جز برخورد نبوده!

    • بدون نام

      چین کشتی رو با موشک غرق کرد

    • بدون نام

      وقتی افغانیابه ایران زورمیگن حق آبه نمیدن وهامون وهیلمن خشک کردن ومیگه بندرچابهاروبرق هرات وبه افغانستان راه آهن بایدبکشی این ضعف دیپلماتیه بعدمیگین ابرقدرت جهانین ومردمش برنمیگردون کشورش وایران وایرانی چیزی نمیگه ازبرادران چینی چه توقعی دارین

    • اواره

      سیاست بازی چین با حکومت ایران باعث عزادار شدن یک ملت شد وهردوطرف سزای این اعملشون رو پس میدهند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج