adexo3
۶۶۸۰۸۸
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

سیاه نمایی‌ها، اصلاحات را از نظام دور نمی‌کند

بعد از اینکه سید محمد خاتمی اعلام کرد که اصلاح‌طلبان برانداز نیستند، عده‌ای در فضای مجازی با «#من براندازم» به او اعتراض کردند. این نشانه چیست؟

روزنامه وقایع اتفاقیه: «اصلاح‌طلبان برانداز نیستند» این اظهارنظر از سوی رییس‌دولت اصلاحات باعث شد تا گروهی در فضای مجازی به خاتمی معترض شوند. اشرف بروجردی، فعال اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با «وقایع‌اتفاقیه» با بیان اینکه «همین‌که چهره‌های جبهه اصلاحات در بزنگاه‌های مهم واکنش نشان می‌دهند و همین‌که در انتخابات، تلاش می‌کنند تا علاوه بر بالارفتن مشارکت، سهمی از مدیریت داشته باشند تا فرصت خدمت پیدا کنند، ‌نشان از این دارد که به نظام تعهد و تعصب دارند و حاضرند خود را وقف آبادانی و اعتلای کشور کنند. اصلاح‌طلبان همچنین مردم‌مدار هستند و همه هم و غم‌شان این است که جامعه، به جامعه‌ای تبدیل شود که دغدغه‌اش روزبه‌روز کمتر شود و بالطبع آرامش حاکم شود.» تاکید دارد که به‌هیچ‌وجه نباید انتقاد به شرایط را تلاشی برای رویارویی با نظام قلمداد کرد.
بعد از اینکه سید محمد خاتمی اعلام کرد که اصلاح‌طلبان برانداز نیستند، عده‌ای در فضای مجازی با «#من براندازم» به او اعتراض کردند. این نشانه چیست؟
شاید برداشت برخی این‌طور باشد که مردمی که مدافع جریان اصلاحات هستند، خواهان تغییر نظام هستند. درحالی‌که قطعا این مسئله حقیقت ندارد و مردم غالبا حاضر نیستند به نظامی غیر‌از نظام جمهوری‌اسلامی فکر هم بکنند. اصولا همه آنهایی که در فضای مجازی اظهار می‌کنند را نمی‌شود «مردم» دانست. مردم آنهایی هستند که مشکلات را حس می‌کنند و به‌دلیل شرایطی که با آن درگیر هستند، اعتراض می‌کنند و اصلاح امور را مطالبه می‌کنند. پس باید تاکید داشت که هیچ‌کس، تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند به جریان مهم و تاثیرگذار اصلاحات انگِ برانداز را بزند.
می توانید به‌طور مصداقی اشاره کنید؟
حتما. همین‌که چهره‌های جبهه اصلاحات در بزنگاه‌های مهم واکنش نشان می‌دهند و همین‌که در انتخابات، تلاش می‌کنند علاوه بر بالارفتن مشارکت، سهمی از مدیریت داشته باشند تا فرصت خدمت پیدا کنند، ‌نشان از این دارد که به نظام تعهد و تعصب دارند و حاضرند تا خود را وقف آبادانی و اعتلای کشور کنند. اصلاح‌طلبان همچنین مردم‌مدار هستند و همه هم و غم شان این است که جامعه، به جامعه‌ای تبدیل شود که دغدغه‌اش روزبه‌روز کمتر شود و بالطبع آرامش حاکم شود.
البته رویکردشان به نوعی اعتراضی است.
اینکه جریانی اراده‌اش این باشد که در راستای کاهش مشکلات و در نتیجه منافع ملی واقع‌بینی پیشه کند و با هدف برطرف شدن مانع‌ها، اقدام به طرح مشکلات کند، نه‌تنها حرکتی بد و هزینه‌ساز نیست، بلکه می‌تواند موجب این شود که تصمیم‌گیران در نهادهای مختلف به فکر ترمیم فضا بیفتند. نادیده گرفتن عیب‌ها با این استدلال که علیه کشور سیاه‌نمایی‌ای صورت نگیرد، بی‌شک تبعات منفی و جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.
جریان اصلاحات باید چه واکنشی به این فضا نشان بدهند؟
به نظر من اصلا لازم نیست که چهره‌های اصلاح‌طلب به کسی یا جایی ثابت کنند که به نظام علاقه‌مند هستند و تعصب دارند. همه می‌دانند که اصلاح طبان از انتخابات ۹۲ به بعد چه نوع حضوری در عرصه‌های مختلف داشتند و چقدر در خارج شدن کشور از بحران‌های متعدد سهم دارند. پس تاکید موکد دارم که اصلاح‌طلبان برای خدمت به نظام همیشه آماده‌اند و از هیچ کوششی دریغ نکرده و از این پس هم نخواهند کرد.
البته گروهی هم هستند که هر نوع تحرک جریان اصلاحات را تلاشی متضاد با منافع نظام می‌دانند.
با این توضیح که همه اصولگرایان به این رویه اصرار ندارند، متاسفانه باید اذعان داشت که کسانی هستند که تخریب اصلاحات را از کار برای نظام واجب‌تر می‌دانند که اینها به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول کسانی هستند که هر وقت انتخاباتی پرشور برگزار می‌شود، با رای مردم محکوم به حاشیه‌نشینی شده و در نتیجه منافع شان به خطر می‌افتد، پس چاره را در تخریب رقیب می‌بینند تا بلکه راهی برای بازگشت دوباره به قدرت پیدا کنند. دسته دوم اما آنهایی هستند که تریبون‌ها و مناصب مهمی را در اختیار دارند و بی‌توجه به ارزش و اهمیت جایگاهی که در آن قرار دارند که تلاش این دسته نسبت به گروه اول هزینه‌های بیشتری را تحمیل می‌کند، تا این سوال پیش بیاید که واقعا از این نوع حرکت‌ها چه هدفی را دنبال می‌کنند.
سوال آخر این است که واقعا از این نوع حرکت‌ها چه هدفی را دنبال می‌کنند؟
برخی عادت به تخریب رقیب دارند و به‌همین‌دلیل به‌هیچ‌وجه حاضر نیستند که رویه‌شان را تغییر دهند. مهم این است که سیاه نمایی‌ها، اصلاحات را از نظام دور نمی‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دنبال پست و مقام هستن فقط این راحت طلب ها

    • بدون نام

      فرصت خدمت؟ عجب جوکی گفتید.رفع حصری که پنج ساله قول داده روحانی کو پس؟ خجالت بکشید پس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج