۶۶۹۷۳۵
۱۶ نظر
۵۰۱۰
۱۶ نظر
۵۰۱۰
پ

رفع حصر تا عید

حدود دو ماه پیش بود که یکی از اعضای کمیته رفع حصر فراکسیون امید در دیدار و جلسه‌ای که این کمیته با آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه داشتند، خبر از رفع حصر احتمالی محصوران تا عید نوروز امسال را مطرح کرد.

روزنامه شهروند: حدود دو ماه پیش بود که یکی از اعضای کمیته رفع حصر فراکسیون امید در دیدار و جلسه‌ای که این کمیته با آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه داشتند، خبر از رفع حصر احتمالی محصوران تا عید نوروز امسال را مطرح کرد.

تا این‌که بعد از انتشار خبر دیدار‌های بعضی سیاسیون با حجت‌الاسلام مهدی کروبی و خروج نیرو‌های امنیتی از منزل آنان، یکشنبه‌شب خبری در فضای مجازی دست‌به‌دست شد که حکایت از کاهش محدودیت‎های میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در حصر خانگی داشت.

نرگس موسوی، دختر میرحسین موسوی هم بعد از انتشار این اخبار واکنش نشان داد و گفت که پس از هفت‌سال و طبق اعلام مسئولان، محدودیت زمانی ملاقات دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد برداشته شده است و براساس اعلام ماموران امنیتی، می‌توانند هر زمان که خواستند به دیدار پدر و مادرشان بروند.

بعد از انتشار این اخبار، قاسم میرزایی نیکو، عضو کمیته رفع حصر فراکسیون امید مجلس هم بر این موضوع صحه گذاشت و در پاسخ به سوالی در مورد برخی شنیده‌ها درخصوص رفع محدودیت‌ها در مسیر ملاقات اعضای خانواده میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با آن‌ها به ایلنا گفت: از حدود یک هفته گذشته تاکنون محدودیت‌های ملاقات برای میرحسین موسوی و خانم زهرا رهنورد رفع شده است.

پیرو رایزنی‌ها و دیدار‌هایی که برخی مسئولان مربوطه با موسوی داشتند، به این جمع‌بندی رسیدند که دختران، نوه‌ها و همسران دو دختر موسوی و خانم رهنورد بتوانند با آن‌ها به‌طور عادی دیدار کنند. احتمالا به‌زودی نسبت به درخواستی که درمورد ملاقات سایر اعضای خانواده و بستگان با آقای موسوی و خانم رهنورد مطرح شده بود، اقدام شود. موسوی اخیرا با ارایه اسامی تعدادی از بستگان خود، خواستار ملاقات با آن‌ها شده بود که هم‌اکنون پیگیری‌هایی در این رابطه انجام می‌شود و امیدواریم این مهم نیز به‌زودی محقق شود.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس همچنین در پاسخ به سوالی در مورد دیدار چهره‌های سیاسی با موسوی گفت: البته در رابطه با ملاقات چهره‌های سیاسی یا مقامات مسئول هنوز بحث خاصی مطرح نشده، اما به نظر می‌رسد رفع محدودیت‌ها برای ملاقات با اعضای خانواده، می‌تواند مقدمه خوبی باشد.

ان‌شاءالله محدودیت محصوران تا عید کمتر می‌شود

علاوه بر میرزایی نیکو، محمد کاظمی و غلامرضا حیدری دو عضو کمیته رفع حصر فراکسیون امید در مجلس هم بر این عقیده‌اند که احتمال رفع حصر همچنان به قوت خود باقی است، با این شرط که همچنان جزییات انتشار آن از دسترس رسانه‌ها دور بماند. غلامرضا حیدری با اشاره به گشایش‌ها در مورد وضع محصوران گفته که ان‌شاءالله محدودیت‌های محصوران تا عید کمتر خواهد شد، به‌طوری که اقوام و دوستان نزدیک محصوران به راحتی بتوانند با آن‌ها ملاقات کنند.

غلامرضا حیدری با اشاره به اخباری که نزدیکان به محصوران مبنی بر کاهش محدودیت‌ها برای دیدار با آن‌ها منتشر کرده‌اند، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما امیدوار بوده و هستیم که رفع حصر به مرور انجام شود. او گفت: ما گشایشی در این وضع می‌بینیم. ما از مدت‌ها پیش که به دیدار روسای قوا و دبیر شورای عالی امنیت ملی رفتیم، امیدوار بودیم که به سمت کاهش محدودیت‌های حصر پیش می‌رویم البته باید حوصله داشته باشیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: مهمترین دلیلش این است که حاکمیت به این نتیجه رسیده که ادامه حصر در راستای منافع ملی کشور و حاکمیت نیست، لذا تدابیری به خرج می‌دهند. اگرچه دیر شده است، اما همین که دیرتر نشده جای تشکر دارد. این عضو فراکسیون امید مجلس در پایان گفت که به رفع حصر کامل محصوران امیدوار است.

امیدواریم گشایش‌های بیشتر اتفاق بیفتد

عضو کمیته رفع حصر با بیان این‌که تأکید می‌کنم که آنچه در مورد رفع محدودیت دیدار‌های محصوران انجام‌شده از طرف شورای عالی امنیت ملی بوده است، عنوان کرد: امیدوار هستم که این شورا در آینده به‌تدریج گشایش‌های بیشتری در بحث ملاقات، رفع محدودیت‌ها و رفت‌وآمد‌ها و... به وجود آورد. محمد کاظمی، عضو کمیته رفع حصر فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «اعتماد آنلاین» درخصوص گشایش‌های بیشتر بیان کرد: امیدواریم که به تدریج با اقداماتی که شورای عالی امنیت ملی انجام می‌دهد گشایش‌های بیشتر اتفاق بیفتد. کاظمی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد در روز‌های آینده این دیدار‌ها بیشتر شود؟ گفت: به نظر می‌آید که ان‌شاءالله روند همین باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      خوبه پس چبز چیز میشه و بحرانهای کشوری چیز میشه

    • بدون نام

      یه زمانی مهم بود دیگه مهم نیست واسه مردم مردم رد شدن از موسوی

    • بدون نام

      کمیته رفع حصر فراکسیون امید داریم!!!!!!!!
      آنوقت کمیته حل مشکلات جوانان چی؟ کمیته رفع مشکلات اقتصادی؟

      چقدر بدبختیم که نماینده های مجلس ما از جیب ملت دقیقه ای ۴ میلیارد خرجشون میشه، آنوقت بجای حل مشکلات واقعی دنبال رفع حصر یک مشت دشمن ملت اند. اینا آزاد بشوند، فورا باید محاکمه بشوند تا پاسخگوی خون جوانانی که در ۸۸ کشته شدند باشند.

    • علمدار

      بجای اینها به فکر مردم بیچاره باشین که هرروز از( حصر اقتصادی) دارن تلف میشن!!!

    • بدون نام

      ب همین راحتی شتر دیدی ندیدی؟؟؟!!!
      تكلیف اونهمه گندی ك زدن و اونایی ك ب كشتن دادن چی میشه؟؟

    • ایرانی

      چه در حصر باشند چه آزاد دیگر برای مردم ایران ارزشی ندارند مردم از آن ها دارند عبور می کنند

    • بدون نام

      باید تا عید سران فتنه اعدام شوند و به این طریق حصرشان برداشته شود.

    • امیرعلی

      خیلی ایناروبزرگ کردن.مسخرس

    • بدون نام

      نوش دارو بعد از مرگ سهرابه. ...

    • بدون نام

      سران فتنه لیاقتشان بیشتر از این نیست.

    • بدون نام

      اگر موسوی به انتخابات احترام میگذاشت و مغازه ها را به اتش نمی کشید از سوی امریکا این همه تحریم نمی شدیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر 13ابان سفارت امریکارو نمیترکوندین الان تحریم نبودیم _در ضمن تحریم که کاغذ پاره س و میتونی روزی یه وعده غذا بخوری مگه میمیری راستی بلدی اشکنه درست کنی

    • بدون نام

      یه کمیته ای برای کنترل مجلس وخصولتی شدن دولت ندارن مشکلاتو حل کردین فراکسون امید که بفکر خرابکارا افتادین؟!؟!

    • بدون نام

      موسوی وهاشمی پیشنهاد تحریم ایران رو دادن آمریکا حالا نماینده پولکیا؟!....خجالتم خوب چیزیه خود فروخته ها...؟!

    • بدون نام

      نظام اسلامی باید چنان با مفسدان اقتصادی واجتماعی ومخلان نظم وامنیت، معاندین،ضدانقلاب داخلی وخارجی ،ضددین ها(بهایی های نجس وکافر) ،سلطنت طلبها وجاسوسان ومنافقین وطرفدارانشان باقدرت هرچه تمام تر برخورد قاطع کند ومراعات هیچی را نکند چون این نظام براحتی بدست نیامده. مثل نظام ترکیه که چه باقدرت جلوی مخالفینش ایستاد و همه را سرکوب و بازداشت کرد .وسرجایشان نشاند .واگر نظام این کار را نکند.مزدوران پرروترمیشوند . مرگ برضدولایت فقیه. دشمنان نظام را با قاطعیت نابود کنیم تا نظام اسلامی پایدار بماند انشاالله

    • بدون نام

      حصر فاسقین و فاسدین تا ابد انشاالله .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج