جاباما
۶۷۳۶۵۶
۴ نظر
۵۰۱۵
۴ نظر
۵۰۱۵
پ

عربستان در پی افزایش همکاری نظامی با آذربایجان

یک هئیت عالی رتبه نظامی عربستان در راستای گسترش همکاری‌های فنی، نظامی و برگزاری رزمایش مشترک با جمهوری آذربایجان به باکو سفر کرد و با وزیر دفاع این کشور به رایزنی پرداخت.

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع جمهوری آذربایجان و هیئتی به نیابت از وزارت دفاع عربستان سعودی روز سه‌شنبه در باکو به دیدار و گفت‌و‌گو پرداختند.

به نوشته خبرگزاری «ترند»، ارتشبد «ذاکر حسن‌اوف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در دیدار با هئیت عربستانی ضمن خوشامدگویی، به توصیه‌های «الهام علی اف» رئیس جمهور این کشور درباره توسعه روابط بین باکو و ریاض در تمامی زمینه‌ها به ویژه نظامی و فنی، نظامی اشاره کرد.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان همچنین به ملاقات چندی قبل خود با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و «محمد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان و تاکید بر اهمیت روابط دوستانه بین سران دو کشور پرداخت و افزود این روابط با موفقیت درحوزه‌های مختلف درحال توسعه هستند.

بر اساس این گزارش، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با پرداختن به موضوع‌های امنیتی در منطقه از حمایت عربستان از مواضع باکو در حل بحران قره‌باغ و عدم برقراری روابط دیپلماتیک بین ریاض و ارمنستان قدردانی کرد.


تصویری از نشست هئیت عربستانی با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان

سرلشگر «علی بن ابراهیم فواز» سرپرست هئیت اعزامی عربستان به باکو نیز ضمن ابراز تشکر متقابل از جمهوری آذربایجان و ابلاغ تهنیت‌های پادشاه و وزیر دفاع عربستان گفت که ریاض، جمهوری آذربایجان را کشوری دوست و برادر می‌داند و بر اهمیت همکاری نظامی بین دو طرف تاکید دارد.

سرلشگر فواز افزود: «عربستان به عنوان کشوری مسلمان، رویکردهای تهاجمی ارمنستان را به شدت محکوم می‌کند.»

این منبع خبری در خاتمه نوشت: در جریان این دیدار بر تقویت همکاری بین ارتش‌های دو کشور، برگزاری رزمایش مشترک و دیگر موارد دوجانبه تاکید شد.

گفتنی است، عربستان در راستای نفوذ بیشتر در قفقاز و اثرگذاری در اوضاع منطقه درصدد افزایش همکاری با کشورهای این منطقه است.

روابط ریاض و باکو در حالی در مسیر توسعه قرار گفته که برخی تحلیگران منطقه‌ای بر این باورند عربستان و رژیم صهیونیستی بدلیل همجواری جمهوری آذربایجان در نزدیکی مرزهای ایران همکارهای دفاعی و امنیتی با باکو را به شدت خواستارند.

از سویی دیگر، با توجه به این‌که 85 درصد مردم این کشور شیعه هستند، عربستان سعی دارد هم جامعه سنی و هم شیعیان جمهوری آذربایجان را هدف گیرد. باکو نیز به دلیل درگیری با ارمنستان از هرگونه همکاری دفاعی با دیگران استقبال می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه جوری کشور با این همه شیعه محالف ایرانه

    • بدون نام

      از ماست که بر ماست!

    • ناشناس

      افرین برمسولین کشورهای که بخاطرمنافع مردمش باهمه کشورهاارتباط برقرلرمی کندبرای مردمش ارمش ورفاه میخواهدونه شعارهای توخالی وجنگ طلب وزندگی سخت ودشوارونداری وفقروبدبختی برای ملت خودش یعنی مردم ایران

    • عبادی

      ایرانی که درجنگ قره باغ حامی ارمنستان بود حالا باید جواب پس بدهد .اگر حمایت ایران نبود ارمنستان جرات اشغال قره باغ را نداشت .مسولان ایران در جهالت زندگی میکردند که چهل میلیون درایران ترکند و حامی سرسخت اذربایجان .لا اقل به مردم خودمان احترام میزاشتید ولی افسوس .به امید ازادی تمامی خاک اذربایجان. زنده باد اذربایجان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج