جاباما
۶۷۴۱۱۸
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

ناصری: نشست خبری روحانی، کلی گویی بود

عبدالله ناصری در روزنامه آفتاب یزد: نشست خبری دیروز رئیس جمهوری اگرچه نسبت به مصاحبه اخیر روحانی در تلویزیون مباحث بهتری را شامل می‌شد اما به نظر می‌رسد کماکان این نشست نیز نتوانست جامعه و مردم را در راستای مطالباتی که دارند قانع کند. اقناع مردم به عنوان یکی از مهمترین اهداف این نشست به نطر می‌رسد آن طور که باید و شاید رقم نخورد.

عبدالله ناصری در روزنامه آفتاب یزد: نشست خبری دیروز رئیس جمهوری اگرچه نسبت به مصاحبه اخیر روحانی در تلویزیون مباحث بهتری را شامل می‌شد اما به نظر می‌رسد کماکان این نشست نیز نتوانست جامعه و مردم را در راستای مطالباتی که دارند قانع کند. اقناع مردم به عنوان یکی از مهمترین اهداف این نشست به نطر می‌رسد آن طور که باید و شاید رقم نخورد.
به عنوان نمونه یکی از مواردی که جامعه مطالبه گر امروز در میان نشست دیروز به دنبال آن بود ذیل تجمعات اخیر قرار می‌گرفت و اینکه روحانی وقتی می‌گوید صدای مردم شنیده شده به طور عملی چه اقدامات و چه پیگیری‌ها‌یی انجام شده است. به طور کلی بیان کلی حسن روحانی و اظهاراتی که آمرانه بود مبنی بر این‌که باید این کار انجام شود و باید آن کار انجام شود به‌گونه‌ای نبود که مردم را قانع کند و مشخص بود رئیس جمهور در این مورد چندان علاقه‌مند نبود که به تشریح جزئیات بپردازد.

از سوی دیگر درحالی که چندی پیش وزیر دفاع دولت گفت که ستاد کل نیروهای مسلح با هماهنگی رهبری دستورالعملی مبنی بر خروج نهادهای نظامی از بنگاه‌ها‌ی اقتصادی صادر شده است اما دیروز روحانی به جای اینکه از پیگیری عملی این موضوع بگوید که در همین حدود یک ماه چه نتایجی بدست آمده بازهم تکرار کرد که این کار باید بشود.

یا در موضوع مهم دیگری رئیس جمهور گفت شرط او برای وزرات علی ربیعی این بوده که سازمان تامین اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی خود را واگذار کند در این مورد نیز اطلاعاتی که وجود دارد تایید می‌کند هیچ اتفاق و نتیجه خاصی نیفتاده است. مردم انتظار دارند در عمل مطالبات آنها پیگیری شود. در موضوع دانشگاه‌ها و نارضایتی‌های آنها درباهر بودجه سال ۹۷ رئیس جمهور به گونه ای پاسخ داد که به نظر می‌رسد تقریبا از جزئیات بودجه بی خبر است و درباهر دانشگاه با بیان اینکه اگر کافی نبود وزیر علوم معترض می‌شد پاسخ خود را تمام کرد.
در مجموع بسیاری از پاسخ‌ها کلی گویی بود درحالی که جامعه پاسخ‌های جزئی که نشان از پیگیری باشد را انتظار می‌کشید به هرحال اگرچه دولت دارای اختیارات محدودی است اما در برخی موارد می‌توانست بهتر از این عمل کند. امروز در سیاست خارجی نیز دولت دچار چالش‌هایی است. به هرحال آمریکا همواره به دنبال تضعیف نقش ایران در خاورمیانه و جلوگیری از دست یابی اهداف ایران بوده اما همیشه روابط پابرجا بود درحالی که امروز بعد از اینکه سفارت عربستان مورد حمله عده ای قرار گرفت روابط کاملا قطع شده است.
علاوه بر این رئیس جمهور دیروز به درستی گفت تجمعات اخیر تنها دلایل اقتصادی نداشت اما باید توجه کرد او برخلاف توصیه‌های بزرگان که وزیر کشور انتخابی اش مخالف گفتمانی است که تبلیغ می‌کند نه تنها در سال ۹۲ بلکه در سال ۹۶ نیز همان فرد را انتخاب کرد.

وزیر کشور روحانی به توسعه سیاسی باور ندارد که بخواهد در راستای گفتمانی که روحانی تبلیغ کرده گام بردارد و استاندارانی هم که انتخاب شده بر همین طرز فکر برگزیده شده اند. بدون تردید حسن روحانی انتخاب اصلح در انتخابات بود اما او باید پیگیری مطالبات مردمی‌را با سرعت و دقت بیشتری پیگیری کند چرا که معتقدم بدون تعارف دولت توان و اختیار لازم برای برخی اصلاحات را دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دوصدگفته چونیم کردارنیست

    • محمدرضا بختیار

      آقای ناصری شما در جایگاهی نیستید که خواسته های خود را به اسم مردم برچسب بزنید مردم خواستار رفع تبیض و مدیریت هستند جناب ناصری اگر آقای روحانی جز گویی می کرد باید از خرابکاری و فشار و ایجاد تنش برخی همچو جنابعالی صحبت می نمودند و دوباره جامعه رو به تنش و درگیری سوق داده می شد و شما هم ایشان را به دلیل توجیه تصمیمات اشتباهش به اینگونه سخن گفتن محکوم می کردید قدری به فکر عافیت مردم و ملت باشید تا وارد کردن استرس های پوچ و بی پایه درون حزبی و تفکری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج