۶۸۳۷۷۰
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

اعتراف تامل برانگیز پنتاگون درباره سوریه

پنتاگون اعتراف کرد که از گزارشهای "سازمانهای غیر دولتی" (NGO) درباره وقوع حملات شیمیایی در سوریه استفاده کرده است و حتی نمی‌تواند تایید کند این حملات انجام گرفته است یا نه.

خبرگزاری ایسنا: پنتاگون اعتراف کرد که از گزارشهای "سازمانهای غیر دولتی" (NGO) درباره وقوع حملات شیمیایی در سوریه استفاده کرده است و حتی نمی‌تواند تایید کند این حملات انجام گرفته است یا نه.

بعد از انتشار گزارشی بر اساس اظهارات چندین نفر از مردم ساکن اطراف غوطه شرقی، روسیه هدف اتهامات از سوی غرب قرار گرفت. در این مناطق که تحت کنترل گروههای شبه نظامی است، نشانه‌هایی مبنی بر استفاده از گاز کلر وجود دارد. رسانه‌های غربی بلافاصله پس از انتشار این گزارشها، از فرصت استفاده کرده و روسیه و دولت دمشق را به انجام حملات شیمیایی متهم کردند.

در همین راستا بوریس جانسون، وزیرخارجه انگلیس نیز تهدید کرد: در صورتیکه ثابت شود که دولت دمشق این حمله را انجام داده است، غرب نباید بی خیال بایستد.

یک سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: ما هنوز به دنبال شواهد هستیم. این گزارشها تنها از سوی گروه‌هایی حاضر در میدان به دست آمده است.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم این حوادث را تایید کنیم اما می‌توانیم ببینیم که روسیه در همراه کردن رژیم سوریه ناکام مانده است.

شورای امنیت روز شنبه قطعنامه شماره ۲۴۰۱ مبنی بر آتش‌بس ۳۰ روزه در سوریه را به تصویب رساند. این قطعنامه همه طرف‌های درگیر در این کشور را به توقف فوری درگیری‌ها، پایبندی به آتش‌بس انسانی طولانی مدت در همه مناطق سوریه به منظور تضمین وصول کمک‌های انسانی در امنیت و خارج کردن زخمی‌ها از این کشور ترغیب می‌کند.

پیش‌تر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی به انتشار "اطلاعات تحریک‌کننده" پیرامون استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه و استفاده از کلر در غوطه شرقی اشاره کرده بود. او این اطلاعات را "گمراه‌سازی رسانه‌ای" خواند و افزود، مسئولان روسی نسبت به وجود مقدمات چنین اقدامات تحریک‌آمیزی هشدار داده‌اند.

لاوروف گفت، اطلاعات این چنینی را سازمان «کلاه سفیدها» و دیده‌بان حقوق بشر منتشر می‌کنند که از مقرشان در لندن به آنها دیکته می‌شود.

وی تأکید کرد: تلاش برای انتشار اطلاعات از منابعی مانند منابع مذکور طبعا ادامه خواهد داشت و تنها هدف آنها توهین به نیروهای دولتی سوریه و متهم کردن آنها به ارتکاب جنایت‌ است تا بتوانند اقدامات مشابهی را که در مناطق شرقی سوریه شاهد آن هستیم، اجرایی کنند؛ تا جایی که آمریکا به دنبال اجرای سناریوی تشکیل «شبه‌دولت» و تقسیم سوریه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یانکی های دروغ گو

    • بدون نام

      درود بر امریکای کبیر . زنده باد امریکا ضد افراطی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یانکی جان انگلیس کبیر یادت نره.

      • بدون نام

        معلومه جیره و مواجب بموقع دستت می رسه.

      • بدون نام

        الی فداش بشی !!!!

    • بدون نام

      خاک بر سر یه عده وطن فروش امریکایی که نان ایران را میخورند و از امریکای نجست حمایت میکنند بی غیرتها

    • ا ق

      مرگ بر آمریکای مکار مستکبر ضالم

    • بدون نام

      آمریکا پیروز است

    • بدون نام

      من نون این مملکت رو تاحالا نخوردم اقای بیت المال خار . مثل توهم بلد نیستم دست کنم توی صندوق صدقات . دوست دارم امریکا برنده شه ک از دست تو خلاص شم بتونم نون مملکتم رو بخورم

    • بدون نام

      امریکا پدرتونو میسوزونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج