adexo3
۶۸۸۳۱
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

وبا در ۱۰ استان کشور

معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: تعداد مبتلایان به وبا در کشور به ۱۷۴ نفر رسید و گسترش آن به ۱۰ استان افزایش یافت،تعداد موارد مبتلا به این بیماری در تهران به ۴ نفر و در کشور به ۲ نفر رسید.

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: تعداد مبتلایان به وبا در کشور به ۱۷۴ نفر رسید و گسترش آن به ۱۰ استان افزایش یافت،تعداد موارد مبتلا به این بیماری در تهران به ۴ نفر و در کشور به ۲ نفر رسید.

علی اکبر سیاری افزود: موارد ابتلا به بیماری وبا و گستره ابتلا به آن مرتباً در حال افزایش است بنابراین وزارت بهداشت تمهیدات خود را برای کنترل این بیماری متناسب با افزایش این بیماری گسترش داده است.

وی گفت: اقدامات وزارت بهداشت شامل دو دسته اقدامات اصلی است که اولی شامل کنترل دقیق‌تر مناطق مرزی برای جلوگیری از ورود بیماران جدید از کشورهای شرقی کشور است و دومین اقدام دقت و نظارت بیشتر بر کلرینه کردن آب آشامیدنی در سراسر کشور اعم از شهر و روستاست.

سیاری ادامه داد: اقدام مهم دیگر وزارت بهداشت برای کنترل بیماری وبا آموزش همگانی به مردم برای رعایت بهداشت فردی به خصوص بهداشت در دفع و تأکید بر شست و شوی دستها بعد از اجابت مزاج و به خصوص قبل از غذا خوردن است.

وی گفت: اقدام مهم دیگری که مردم باید انجام دهند دقت در مصرف آب و مواد غذایی است و در هر شرایطی که هستند باید به جد از مصرف آب و مواد غذایی غیر مطمئن بپرهیزند.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: از نظر دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم آمار موجود در وزارت بهداشت نشان می‌دهد که ۱۰۰ درصد مردم شهرها و ۹۸ درصد مردم روستاها به آب آشامیدنی بهداشتی، سالم و ضدعفونی شده دسترسی دارند و حتی در اغلب روستاهایی که آب لوله کشی ندارند، آب سالم با تانکر برای آنها ارسال می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج