adexo3
۶۸۸۴۰۲
۲۹ نظر
۵۰۱۰
۲۹ نظر
۵۰۱۰
پ

زندگی اشرافی و پر زرق و برق رهبر کره شمالی

«کیم جونگ اون» در زندگی لوکسش هیچ‌ چیز کم ندارد: کاخ، جت‌ خصوصی و خاویار وارداتی. آیا او حاضر است این زندگی پر زرق‌ و برق را در جنگ با کشورهای غربی خراب کند؟

فرادیدنوشت: «کیم جونگ اون» در زندگی لوکسش هیچ‌ چیز کم ندارد: کاخ، جت‌ خصوصی و خاویار وارداتی. آیا او حاضر است این زندگی پر زرق‌ و برق را در جنگ با کشورهای غربی خراب کند؟

هفده کاخ و یک جزیره شخصی

برای سؤال «کیم جونگ اون کجا زندگی می‌کند؟» هیچ پاسخ قطعی‌ای وجود ندارد، زیرا او در سراسر کشور هفده کاخ دارد. او حتی یک جزیره شخصی نیز دارد.

کشتی تفریحی با طراحی منحصر به‌ فرد

داشتن قایق تفریحی برای اکثر افراد رؤیا و آرزو است اما کیم یک قایق ۲۰۰ فوتی دارد که به گفته دوستش «دنیس رودمن» شبیه دیزنی‌لند بزرگسالان است. طراحی داخلی آن را شرکت معروف «فندی» بر عهده داشته و دست‌ کم ۸ میلیون دلار ارزش دارد.

پیست اسکی

با این که سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون دلار در پیست اسکی «ماسیکریونگ» به هدف ارتقای صنعت گردشگری کره شمالی انجام شد اما علاقه کیم به این ورزش عامل مهمی در این سرمایه‌گذاری بوده است. به گزارش «دیلی میل« کیم این پیست اسکی را «بی غیب و نقص» توصیف کرده است.

سینمای شخصی

معلوم است فردی که این همه پول خرج می‌کند برای تماشای فیلم به مبل و تلویزیون قانع نمی‌شود. کیم سالن سیمای مخصوص خود را دارد. این سالن هزار نفر گنجایش دارد و احتمالاً صدها هزار دلار هزینه برده است.

کلکسیون خودرو

به گزارش «تلگراف» ظاهراً در کتاب‌های درسی مدارس کره شمالی ادعا شده کیم کودک نابغه‌ای بود که در سه‌ سالگی رانندگی را یاد گرفت. بعید است، اما آن چه می‌دانیم این است که او گاراژ تحسین‌برانگیزی دارد. گزارش‌ شده که او از سن بسیار پایین به جمع‌آوری کلکسیونی از ماشین‌های مورد علاقه‌اش پرداخت و اکنون بیش از صد ماشین دارد. برند مورد علاقه‌اش مرسدس بنز است.

بنز ضد گلوله

واضح است که عده زیادی از مردم از کیم می‌ترسند و البته بسیاری از شهروندان سرکوب‌شده از او متنفرند. به همین دلیل برای سفرهایش به یک ماشین ضد گلوله نیاز دارد. بنز لوکس S۶۰۰ به دلیل تکنولوژی امنیتی پیشرفته ۱.۷ میلیون دلار قیمت دارد.

جت خصوصی

اخیراً کیم تصاویری از داخل جت شخصی‌اش منتشر کرد. او به طراحی زیبا و لوکس مبل‌های چرم و زیرسیگاری‌های کریستال اضافه کرده که احتمالاً نزدیک به ۱.۵ میلیون دلار هزینه برداشته است.

راه‌های شخصی

ظاهراً داشتن جت شخصی و سفارشی برایش کافی نبوده است. پس از خرید جت صدها هزار دلار را صرف ساخت مسیرهای ویژه از کاخ‌هایش به فرودگاه کرد تا مجبور نباشد قبل از پرواز مسیر طولانی طی کند.

غذای عالی

کیم برای تغذیه از هیچ هزینه‌ای دریغ نمی‌کند. گزارش‌ شده که از دانمارک گوشت خوک باکیفیت، از ایران خاویار، از چین خربزه و از ژاپن استیک سفارش داده است. با این که رقم هزینه‌ای که برای تغذیه خود و اطرافیانش خرج می‌کند مشخص نیست اما گمان می‌شود این مبلغ میلیون‌ها دلار باشد.

سیگار با طراحی ویژه

کیم سیگارهای طراح فرانسوی «ایو سن لوران» خریداری می‌کند که بسته‌ای ۴۴ دلار است و کیف چرمی نگهداری سیگارها ۱۶۵ دلار قیمت دارد.

کلکسیون پیانو

تعداد بسیار بسیار محدودی از اهالی کره شمالی در خانه خود پیانو دارند اما کیم کلکسیونی از ۳۰ پیانو دارد که قیمت برخی مدل‌هایش به ۶۴۴۵۱ دلار می‌رسد.

سرگرمی پرهزینه

کیم جونگ ایل گلف بازی می‌کرد و رهبر کره شمالی میراث پدری را ادامه داده است. او در نگهداری زمین‌های گلف دقت خاصی دارد. ایجاد زمین گلف به‌ طور متوسط سه میلیون دلار و نگهداری آن سالانه ۵۰۰ هزار دلار هزینه دارد.

پارک‌های تفریحی

گویا کیم علاقه زیادی به آزاد کردن کودک درونش دارد. او دستور احداث پارک تفریحی و پارک آبی در پیونگ‌یانگ را داد اما زمانی که ساخت پارک‌ها تمام شد کیم آنها را «خجالت‌آور» و «رقت‌انگیز» توصیف کرد؛ با این که ۱۰۰ میلیون دلار در آنها هزینه شده بود.

آوردن تیم‌های مشهور برای بازی

کیم عاشق تماشای ورزش است، از بسکتبال گرفته تا اسب‌سواری و گلف. تیم موردعلاقه‌اش «هارلم گلوبتروترز» است. بنابراین آنها را به کره شمالی آورد تا برایش بازی کنند! مبلغ پرداختی به این تیم مشخص نیست اما بدون شک باید میزان قابل‌توجهی باشد.

اسب‌های مسابقه‌ای

او مبالغ زیادی را صرف امکانات آموزشی و نگهداری اسب‌هایش می‌کند.

هدایای گران‌قیمت برای همسرش

کیم در سال ۲۰۰۹ با «ری سول جون» ازدواج کرد و هزینه‌های دولتی را صرف خرید هدایای گران‌قیمت برایش می‌کند. برای مثال همسرش با یک کیف «کریستین دیور» دیده شد که ۱۴۵۷ دلار است. این مبلغ تقریباً برابر با درآمد سالانه یک شهروند معمولی کره شمالی است.

هدایا برای کارکنان رده‌بالا

تنها همسرش نیست که از هدایای گران‌قیمت او بهره‌مند می‌شود. در سال ۲۰۱۰ حدوداً ۱۶۰ نفر از مقامات بلندپایه مرسدس بنز سدان دریافت کردند. این هدایا نزدیک به ۱۱.۷ میلیون دلار هزینه برداشت.

ساعت‌های لوکس

به‌ ندرت پیش می‌آید که کیم بدون در دست داشتن یک ساعت لوکس در محل‌های عمومی ظاهر شود. روزنامه تلگراف گزارش داد که کلکسیون ساعت‌هایش بیش از ۸.۲ میلیون دلار می‌ارزد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چون با امریکا میخواد دوست بشه اینارو لو میدین؟

    • بدون نام

      درست مثل مسئولان وآقازاده ها داخل ايران كه بااختلاس ورانت وفساد ودزدى بيت المال رو چپاول ميكنن ومردم البته اكثريتشون تو فقر وندارى زندگى ميكنن

    • سعید

      عجب

    • علی

      عاقبت این افراد دیر یا زود بهتر از سرهنگ‌قذافی و صدام و امثال آنها نیست کسانی که عاقبت به بدترین نحو فراری و کشته شدند

    • بدون نام

      حاکمانی که جز استبداد برای مردم خود چیز دیگری را نمی پسندند بیشتر به فکر قدرت و داشتن خوشگذرانی بیشتر برای خود هستند و این مردم عادی هستند که عمر خود را زیر استبداد از بین میبرند نمونه اش کره شمالی

    • بدون نام

      مردم کشورش لاغر و رنگ پریده هستند استخون صورتشون از فقر غذایی زده بیرون. اون وقت ایشون، با پولی که متعلق به یک ملت هست تپل تر از روز قبل میشه

    • بدون نام

      حالا که قراره با امریکا سازش کنه زندگی رهبرش شد پر زرق و برق قبلا چرا همچین مطالبی نمیزاشتن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته تا وقتی که باما دوست بود ورابطه داشت بسیارساده زیست بود روزی یک بار اشکنه میخورد.حالا با مشورتهایی که گرفته اخیرا بعید است دوستی اش با ما سرجایش باشد فقط خاویار ایران را دوست میدارد تابیشتر توپولو شود.مانده ایم تنهای تنها میان سیل غمها..

    • بدون نام

      پ بگو چرا بلند میگفت مرگ بر امریکا انگار واقعا توش خوب نون داشته!!!!!

    • بدون نام

      اون با ان همه ول خرجی ومردم گرسنه یه روزی مثل قذافی به هلاکت می رسد

    • بدون نام

      صبرکنید دیدارکنند بعد نظربدید شاید اون هم جام واقعی رابرد

    • بدون نام

      دقیقا مثل مسئولان خودمون،شاید یه مقدار کمتر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم این ادم رییس جمهور یه کشوره بخدا قسم مدیر کل استانی میشناسم جزیره خصوصی و متعلقات داره قبلا هم نظامی بوده

    • بدون نام

      به نظرم راهی جهنم باشه

    • بدون نام

      کره شمالی اینده اش هزار بهتر ایرانه...خاک ..ـ کسانی که اینجا پیام گذاشتن..تو این دنیا دنیا ازان ادمهای پرنعمت هسته..همین ها موفق میشن دنیا عوض شده..اون کشورایی که از لحاظ فکری فقیر هستن میبازن نمونه اش هم مشخصه

    • بدون نام

      همون که زانو زد بسشه

    • احمدی عباس

      چطور شد یی دفعه همه چیو لو دادین خنده داره اون که از خودمون بود ای کیم نامرد

    • فرهاد

      اموال مسئولین کشور خودمون را هم خواهشا لیست کنید. فقط مسئولین که نه. اونایی که اول انقلاب هیچی نداشتند و حالا صاحب خیلی چیزها از اموال بیت المال و در اصل اموال ملت و مملکت شده اند

    • بدون نام

      یک نفر اینقدر ثروت داشته باشه اشکال نداره ولی در ایران چطور؟

    • بدون نام

      از ثروت و پول و پولدار و فساد در کشورهای دیگه نگید که خیلی پر رویی میخاد

    • بدون نام

      از موقعی که شنیدید قراره با آمریکا مذاکره کنه موضع عوض شد! تا دیروز که داداش بودید!!

    • بدون نام

      دیگ به دیگچه میگه روت سیاهه

    • بدون نام

      آمریکا در دوراهی درگیری بین کره شمالی وایران مانده بود دوستان روس وچین وکره جنوبی با اطلاع از این موضوع " اون "را توجیه کردند که ناشی وبی تجربه نباشد وشبه جزیره را ملتهب نکند وعفریت جنگ احتمالی را بسوی ایران بکشانند.البته کره شمالی بدلیل تولید سلاح اتمی از موضع قدرت با آمریکا مذاکره خواهد کرد.اگر ماهم قدرت بازدارنده هسته ای بودیم برجامی درکار نبود..حال باید ببینیم درصورت تعرض آمریکا و ائتلاف منطقه ای اش به ایران کشورهای چین و روسیه پشت ما خواهندبود یا به یک وتوی بی خاصیت اکتفا خواهند کرد.ازحالا باید گفت خیر متاسفانه .روسیه وچین به فکر منافع خود خواهند بود.خیانت روسیه مسبوق به سابقه است و درفکر تقلیل منابع ایرانی خزر خواهد بود.حافظه تاریخی ایرانیان به قرارداد گلستان وترکمن چای آلرژی دارد.

    • بدون نام

      مسئولین ما هم همینطور هستن الان

    • بدون نام

      بهشتشو این دنیا داره بزار جهنمش روهم اون دنیا داشته باسه مثل بیشتر مسولهای کشور خودمون ما هم می شینیم ونگاه می کنیم

    • بدون نام

      ب امید ازادی انسانهای اسیر در دست پادشاهان ظالم و استبدادگر

    • مهدی

      اعلیحضرتیه ..یاد احمد شاه قاجار افتادم ..که در فقر و فلاکت بپایان رسید..

    • جمشید

      خوشم میاد خیلی باحالید.الان مثلا اگه پوتین و یا بشار اسد و غیره بیان ضد شما بشن اونها رو هم لو میدین اره.

    • بدون نام

      اون حداقل ادعای مسلمونی نداره ولی......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج