adexo3
۶۹۷۸۹۴
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

آتش سوزی ۱۵۰ هکتار از اراضی شمال در نوروز

عضو کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه مردم باید نسبت به فرهنگ استفاده صحیح از عرصه‌های طبیعی اقدام کنند، گفت: آتش سوزی ۱۵۰ هکتار اراضی شمال کشور در ایام نوروز فاجعه انسانی است.

تسنیم: شمس الله شریعت نژاد،عضو کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به جنگل‌سوزی ۱۵۰ هکتار از اراضی شمال کشور در ایام نوروز، اظهار داشت: مردم باید به این سطح از فرهنگ برسند که بدانند در این مکان‌ها نباید آتشی روشن کنند یا اگر این کار را انجام می‌دهند به صورت کامل آتش را خاموش کنند اما متاسفانه تاکنون این موضوع را رعایت نکرده به ویژه در ایامی که بادهای گرم در ناحیه می‌وزد و احتمال وقوع آتش سوزی بیشتر می‌شود.

وی درباره جنگل‌سوزی ۱۵۰ هکتار از اراضی شمال کشور، افزود: متاسفانه در این باره هیچ اقدامی به جز ارتقا فرهنگ مردم نمی توان کرد.

شریعت نژاد گفت: مردم باید به این سطح از فرهنگ برسند که بدانند در این اراضی نباید آتشی روشن کنند یا اگر این کار را انجام می‌دهند به صورت کامل آتش را خاموش کنند اما متاسفانه تاکنون رعایت این شرایط را نکرده به ویژه در ایامی که بادهای گرم در ناحیه می‌وزد و احتمال وقوع آتش سوزی بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه هرجایی که افراد برای تفریح می‌روند، نم‌شود امکانات را برده است، گفت: انتقال خودروی اطفای حریق و دیگر امکانات به برخی مناطق واقعا کار سختی است، بنابراین یک آتش سوزی حداقلی می‌تواند در این مناطق به معضلی چندین روزه تبدیل شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ادامه داد: باید برای فرهنگ‌سازی مردم عزم جدی صورت بگیرد تا آنها به خوبی از تبعات جنگل‌سوزی با خبر شوند برای این کار به قدم‌های جدی از سوی رسانه‌ها و صدا و سیما نیازمند هستیم تا همه بدانند که حاصل یک بی احتیاطی کوچک چه میزان خسارت و اضطراب است.

وی به آتش سوزی‌های عمدی در جنگل‌های شمال کشور نیز اشاره کرد و گفت: این امر خیلی پیش نمی آید، اما همچنان در برخی از نقاط شاهد جنگل‌سوزی برای توسعه اراضی کشاورزی هستیم.

شریعت نژاد افزود: بیش از هر چیزی باید برخورد محکمی با متخلفان شود، اما بنده در طول سال‌های خدمت بنده در منابع طبیعی به خاطر ندارم که برخورد قاطعی با متخلفان شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ملت بیدار

      چند وقت دیگه شاهد ویلاسازیهای از ما بهترون خواهیم بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج