اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۹۸۲۹۵
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

ادامه مذاکرات دستمزد ۹۷ از هفته آینده

مذاکرات تعیین دستمزد برای «سایر سطوح مزدی» از هفته آینده آغاز می شود تا پرونده دستمزد ۹۷ پیش از پایان فروردین بسته شود.

خبرگزاری مهر: مذاکرات تعیین دستمزد برای «سایر سطوح مزدی» از هفته آینده آغاز می شود تا پرونده دستمزد ۹۷ پیش از پایان فروردین بسته شود.

در جلسات مزدی روزهای پایانی سال گذشته، با توافق نمایندگان کارگری و کارفرمایی در جلسات متعدد شورای عالی کار به ریاست وزیر کار، دستمزد «حداقلی بگیران» برای سال ۹۷ به میزان ۲۰ درصد افزایش یافت.

با این توافق شرکای اجتماعی، دستمزد کارگران و شاغلانی که پایه حقوق آنها در سال ۹۶ معادل ۹۲۹.۹۳۱ تومان بود با افزایش حدود ۱۸۶ هزار تومانی به حدود یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان رسید.

با این حال به رغم برگزاری چندین جلسه شورای عالی برای تعیین دستمزد ۹۷، در نهایت نمایندگان کارگری و کارفرمایی فقط در خصوص میزان افزایش دستمزد «حداقلی بگیران» به نتیجه رسیدند تا ادامه مذاکرات برای تعیین دستمزد کارگرانی که حقوق پایه آنها به دلایلی از جمله سوابق کاری بالاتر، بیش از ۹۲۹.۹۳۱ تومان است (سایر سطوح مزدی)، به نیمه دوم فروردین موکول شود.

بنابراین گزارش، قرار است هفته آینده وزارت کار با دعوت از نمایندگان کارگری و کارفرمایی مذاکرات برای تعیین تکلیف دستمزد سایر سطوح مزدی ادامه یابد.

به گفته علی خدایی، عضو کارگری شورای عالی کار، ۷۰ درصد از کارگران در گروه «سایر سطوح مزدی» قرار دارند که هنوز در خصوص دستمزد سال ۹۷ آنها تصمیم گیری نشده است.

با توجه به اینکه هنوز در خصوص میزان افزایش دستمزد بخشی کارگران تصمیم گیری نشده، همچنان پرونده دستمزد ۹۷ باز است تا پس از نهایی شدن دستمزد «سایر سطوح مزدی» بخشنامه دستمزد ۹۷ از سوی وزیر کار ابلاغ شود.

پیش از این مشیریان، معاون روابط کار وزیر کار در گفتگو با مهر از ابلاغ بخشنامه دستمزد ۹۷ تا پیش از پایان فروردین ماه خبرداده بود.

لازم به ذکر است، حق مسکن کارگران بر اساس مصوبه سال گذشته هیأت وزیران ۴۰ هزار تومان و حق بن کارگری نیز ۱۱۰ هزار تومان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد سلطان

      هنوز کارگر حقوق ۹۷ را دریافت نکرده اجناس ۲۵درصد گران

    • بدون نام

      حداقل بقیه ی کارگران باید افزایش حقوق ۱۷ درصد رو داشته باشند که بشه سه درصد کمتر از کارگران حداقل بگیر

    • بدون نام

      اینجا ایرانه باید همه چی جور باشد

    • بدون نام

      حق کار گر و باز نشسته ها را نخورید چون می شود برایتان مرض

    • بدون نام

      چرا چرتو پت میگین 90 درصد کارگران جز سایر سطوح هستن و آخرش هم میخواین 12درصد اضافه کنید فکر نکنید کارگر چیزی نمیفهمه خودتونید ما اصلا راضی نیستم همه تون دروغگو هستید خدا جواب تون رو بده من الان شرکتی کار میکنم 200 کارگر داره ولی به هیچ کس 20 درصد نخورده

    • مشایخی

      اگرنمیتوانید ازافغانستان چند تاعمله بیاورید تاتعیین کنند

    • محمدعلی عباسی کوهدشت

      خوب حالا بییت درصد هم اضافه شد این خرج یه خانواده است از لباس کرایه خونه کرایه ماشین اب وبرق وگاز اگه کسی مریض نشه حالا این حقوق خرج چند روز ثروتمندان میشه

    • بدون نام

      واسه اپسیلون افزایش حقوق قشر پایین جامعه ماه ها وقت میذارن و جلسه تشکیل میدن اونوقت خودشون حقوق نجومی میگیرن . اصلا این که کسی با حقوق بالای بیست میلیون و سی میلیون بیاد واسه حقوق های یک میلیونی و دو میلیونی جلسه تشکیل بده که حالا صد هزار تومن بیشتر یا کمتر غیر از همون سیستم ارباب و رعیتی... چیز دیگه ایه ؟ بدتر نباشه بهتر نیست

    • هلیل رود

      دولت حسن حقوق کارگران خدماتی ابفار روستایی استان کرمان چندین ماه پرداخت نشده حقوق معوقه از سال۹۶ هنوز مونده عیدی ندادن همش به فکر خود شن هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج