اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۹۸۹۳۳
۲۹ نظر
۵۰۰۴
۲۹ نظر
۵۰۰۴
پ

کدام پزشک دو میلیون تومان حقوق می‌گیرد؟!

درحالی‌که وزیر بهداشت به تازگی اعلام کرده درآمد پزشکان در کشور دو میلیون تومان است، اما نماینده مردم سراوان در مجلس رقم اعلام شده از سوی وزیر را غیرواقعی دانست و گفت: پزشکان در بررسی‌های انجام شده بالا‌ترین درآمد را در جامعه دارند و به‌طور میانگین باید گفت دریافتی آن‌ها حدود ۱۵ میلیون تومان است.

ایلنا نوشت: درحالی‌که وزیر بهداشت به تازگی اعلام کرده درآمد پزشکان در کشور دو میلیون تومان است، اما نماینده مردم سراوان در مجلس رقم اعلام شده از سوی وزیر را غیرواقعی دانست و گفت: پزشکان در بررسی‌های انجام شده بالا‌ترین درآمد را در جامعه دارند و به‌طور میانگین باید گفت دریافتی آن‌ها حدود ۱۵ میلیون تومان است.

اعلام کردن درآمد در هر صنفی همواره در کشور یک امر پر از چالش بوده و کار مرسومی نیست! میزان دریافتی پزشکان نیز همواره از مقولاتی است که با حاشیه‌هایی همراه بوده است. برخی از مسئولان این موضوع را تائید و برخی دیگر کتمان می‌کنند. اینکه حقیقت چیست و کدامیک صحت دارد؛ معمولا کار راحتی نیست و در عین حال اختلافات فاحش کارانه پزشکان و پرستاران همچنان محل گلایه و اعتراض است. سیدحسن هاشمی در دیدار نوروزی با مدیران، کارکنان و اعضاء هیات علمی دانشگاه‌های علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی اعلام کرده بود؛ درآمد پزشکان در کشور مبلغ دو میلیون تومان است، اما به قدری در تریبون‌های مختلف، خلاف گفته می‌شود که باور آن شاید سخت باشد.

وزیر بهداشت شفاف اعلام کند؛ کدام پزشک ۲ میلیون حقوق می‌گیرد

محمد باسط درازهی، نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا رقم اعلام شده از سوی وزیر را غیرواقعی دانست و گفت: پزشکان در بررسی‌های انجام شده بالا‌ترین درآمد را در جامعه دارند و رقم اعلام شده از سوی وزیر بهداشت غیرواقعی و غیرمنطقی است.

وی در ادامه افزود: پزشکان به جز حقوق ثابت چه شاغلان در بخش خصوصی و چه دولتی کارانه نیز دریافت می‌کنند و رقم دریافتی آنان با کارانه بالا‌تر از رقم اعلامی است. وزیر بهداشت باید به طور شفاف اعلام کند که کدام یک از پزشکان این میزان دریافتی را دارند.

نماینده سراوان در پاسخ به این سوال که میزان دریافتی پزشکان و سطح درآمد ماهانه آن‌ها در ماه به طور میانگین چه میزان است، افزود: درآمد پزشکان متفاوت است و به طور میانگین باید گفت دریافتی آن‌ها حدود ۱۵ میلیون تومان است.

تلاش برای کاهش اختلاف فاحش حقوق در نظام سلامت

بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون بهداشت و درمان در مورد اظهارات وزیر بهداشت به خبرنگار ایلنا گفت: منظور وزیر بهداشت از این میزان دریافتی پزشکان، طرحی است که حقوق ثابت آنها به صورت پایه این مقدار در نظر گرفته شده است؛ البته کارانه جدا از این موضوع پرداخت می‌شود، حقوق دومیلیون تومانی مربوط به پزشکانی است که در حال گذراندن دوره طرح خود هستند.

نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی در مورد درآمد پزشکان گفت: در گروه‌های مختلف مبلغ متغیر است و همین امر موجب برخی نارضایتی‌ها در جامعه پزشکی شده‌است و برای برطرف کردن این اختلاف‌ها در کتاب جدید تعرفه‌ها به در آمد پزشکان پرداخته خواهد شد تا عدالت بین تمام گروه‌های پزشکی اجرا شود.

در عین حال برخی دست اندرکاران حوزه سلامت کشور می‌گویند که با اجرای طرح تحول سلامت، فاصله پرداختی‌ها در نظام سلامت بیشتر شده و به رغم اینکه ادعا می‌شود؛ کارانه جامعه پرستاری ۲ و نیم برابر شده، اما دریافتی پرستاران از محل کارانه از ۲۰۰ هزار به ۵۰۰ هزار تومان رسیده و در مقابل، پزشکان کارانه میلیونی می‌گیرند.

ابهامی که در این بین وجود دارد، این است که معلوم نیست کدام دسته از پزشکان چنین کارانه‌های میلیونی دریافت می‌کنند. در واقع، معلوم نیست فیش حقوقی کدام طیف از جامعه پزشکی خط قرمز است و نمی‌توان به آن دسترسی داشت و میزان دریافتی واقعی آن‌ها به چه میزان است

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سحر

      نماینده سراوان همین جوری یه چیزی پرونده، اگه پولی به پزشکان میدادن که تحصن نمیکردن، افراد مثل نماینده ی سراوان که دریافتی شون ماهیانه حداقل 25 میلیون تومان هست، نه میدونن پزشکان چه مشکلاتی دارن و نه اطلاعی از دریافتی پزشکان دارن!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بینام

        تو که خبر نداری اصلا نظر ندی بهتره.کارانه دکترا فقط ۶۰ میلیون

      • ننن

        خانم دکتر هر کی ندونه من که میدونم پزشکای عمومی ماهیانه به طور متوسط ۱۵ تا بیست م تومان

        متخصص ها هم که کار خانه پول کشی از مردم دارن بین سی تا صد میلیون تومان درامد دارند.
        و البته پولی که بیمارستانها بهشون میده بین سی تا چهل میلیونه. حتی بیشتر. این در حالی میباشد که بقیه کادر درمان یک درصد این پولو میگیرند..

      • بدون نام

        سحر دختر نازم آرزوي ازدواج با دكترا رو بي خيال شو خطرناكند

    • بدون نام

      مسولین مردم را چی حساب میکنن

    • بدون نام

      من خودم پزشكم ماهي ١٧٠٠ درامد دارم ، تعداد بسيار زيادي از پزشكان عمومي هم همين حدود درامد دارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دروغ کمتر

    • بدون نام

      دومیلیون دلارمنظورته؟

    • حسین

      اگر پزشکان ماهیانه دو میلیون تومان در آمد دارند این آقای وزیر بهداشت علاوه بر چند مرکز چشم پزشکی مجهز ومدرن چگونه چند هزار میلیارد تومان موجودی در حساب بانکی دارد در حال حاظر تنها چیزی که ممکن است درمورد حقوق کم پزشکان آندسته که درمناطق محروم هستند امکان دارد که الحق وانصاف باید به آنها توجه ویژه شود که بعید میدانم چون درمنزلت ما فقط یک عده سفره خوب ومناسب دارند نه مدرک تحصیلی ونه تخصص چندان اهمیت‌ندارد وابسته به حکومت شرط لازم وکافی برای بهره مندی از منابع و ذخایر است‌در مجموع اگر پزشکی درمقابل ارایه خدمت پولی دریافت کند کسی معترض نیست مردم به افرادی که نه تخصص ونه سواد دارند وچپاول نی کنند معترض هستند که الحمدلله کسب هم‌ توجه ندارد

    • کارمند

      بعضی از پزشکان متخصص ساعتی دومیلیون تومان درآمد دارند

    • بدون نام

      چطوره براشون گلریزون بگیریم؟

    • بدون نام

      حقوق دو میلیونی پزشکان را ده میلیون میخرم

    • بدون نام

      وزیر بهداشت آدم ایی که فقط لابی پزشکان را می کند و حق پرستاران خورده می شود‌.در حقیقت پرستار کار می کند پزشک پولش را می گیرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پرستار حقوقش چهار میلیون تومنه اون وقت پزشک دو میلیون وزیر بهداشت را داره هزیون میگه ببرید ببمارستان آن را بستر کنید که بدتر نشه

      • بدون نام

        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • بدون نام

        تازه به پرستارا هم توهين كرد

    • داریوش

      بیچاره ها هه هه اینقدر حقوقشان پائین هست که ساختمان و پاساژ میسازن و میفروشن

    • بدون نام

      پزشکانی در ایران داریم که ماهی 1 میلیارد درآمد خالص دارن. البته نگاه جامعه به پزشکان و نوع شغلشون هم در این قضیه بی تاثیر نیست. در کشور ما از زمانهای قدیم پزشک رو به نوعی دست خدا میدونستن که معجزه میکنه و جون آدمها رو نجات میده. ولی اگه یک لحظه منطقی فکر کنیم بدرستی میبینیم که مثلا بدون استفاده از امکانات و تجهیزات پزشکی که امروزه تماما توسط مهندسین و شرکت های مربوطه ساخته میشن، پزشکان عملا امکان هیچگونه تشخیص و تصمیم گیری درستی در زمینه بیماری رو ندارن. پس درآمدهای نجومیشون کاملا تبعیض امیزه

    • خدایاخودت به دادمون برس

      منظورش روزانه ۲میلیون حقوق میگیرن

    • بدون نام

      درامد پزشکان ایرانی با خارجیها غیر قابل مقایسه هست!!!!دومیلیونشاید درامد منشی هایشون هست

    • بدون نام

      من خودم کارمند یکی از بیمارستانهای بابلم. حقوق دریافتی پزشکانو کار ندارم ک بالای چند میلیونه کارانه اونها ماهی چند ده میلیون و بعصیا چن صد میلیونه خاستین رقمو با ذکر نام و تاریخ واریز و میگم
      این ملت جز بدبختی چیزی نمیبینن تا کی میخان سرشونو تو لاک بزارن خدا میدونه

    • بدون نام

      پزشک روزی 100نفر ویزیت دارد از نفری 50تمن چقدر میشه 5میلیون تمن روزانه

    • بدون نام

      وزیر جان داری اشتباه میزنی داداش

    • حسن

      لطفاشب جمعه برای پزشکان متخصص پول جمع کنید.آقای وزیرنکنه خبرنداری پزشک متخصص توی این کشورحرف اول ازدرآمدمیزنه.مرتب سفرخارجی.ماشین های متعدد.املاک ومستغلات وباغ و.....باباخبرنداری.

    • بدون نام

      جنسش خوبه

    • بدون نام

      پزشکان هیچ مبنای حقوقی ندارن. بعضیا دوتومن و بعضیا دویس ملیون. چرا

    • بدون نام

      قابل توجه ملت عزیز احتراما بعرض میرسانم ماایرانیها بزرگ پنداریم مثلا بخاطریک مشکل به کلانتری مراجعه میکنیم فقط فرمانده کلانتری را میبینیم ودیگر نمیدانیم که همه رفع مشکلات از پرسنل زیردست حل وفصل میشود ودرخصوص بیماران فقط پزشکان را میبینیم درحالیکه اگر دراتاق عمل پرسنلی نباشد دکتر چگونه یکتنه میتواند عمل جراحی نماید ویااینکه بعدازعمل مسیولیت بیمار بعهده پرستاران است که ازبیمارمراقبت میکنند نه پزشکان یعنی اینکه یک پزشک بتنهایی شاید بتواند یک امپول تزریق کندولاغیر درمحدوده سلامت جامعه جاافتاده حرف اول واخر را پزشکان میزنند حالا بیاییم یکروز پرسنل بیمارستان اعم از کادرفنی وپرستاری تحصن کنند انوقت ببینیم ایا پزشکان قادرند بتنهایی بیمارستان را کنترل نمایند عزیزان اگر تولیدکنندگان ادوات ووسایل پزشکی نباشند هیچ پزشکی حتی قادربه بخیه کردن نیست چه به عمل جراحی

    • بدون نام

      پزشكا درامدشون در مجموع خوبه و اين در تمام دنيا رويه كاملا عادي هست.
      همه جا تو دنيا از كشورهاي پيشرفته مثل آمريكا و كانادا تا كشورهاي آفريقايي و هندوستان و چين و بنگلادش پزشكا سطح درآمدشون از بقيه مردم بالاتره.
      اين اصلا عجيب نيست و كسي كه 20 سال درس خونده بايد هم درآمد بالايي داشته باشه.
      اما در ايران تعدادي از پزشكا درآمدشون به طور غيرعادي بالاست كه ناشي از سياستهاي غلط وزارت بهداشت و توزيع نامناسب درآمدهاست. كارانه ها اصلا عادلانه توزيع نشده ودر حالي كه يه پزشك عمومي در منطقه محروم ممكنه درآمد كمي داشته باشه يكي از كارمندان دولتي وزارتخونه اي در همون منطقه ده برابرش كارانه ميگيره.

    • ایمان م

      ای وزیر بهداشت روزی را من ببینم که تو بستی شدی توی بیمارستان و پرستارانی که حقشونو خوردی و هر روز به دروغ میگی پزشکان فقیرند. بی پولند گدان. و با این حرفها کارانشونه یک تا دو سال عقب انداختی بالای سرتن که ببینی اگر اینها نبودن تو و پزشکات هیچ نبودین. روزی را ببینم که نیاز به احیا در نصف شب پیدا کنی و هر چی تماس بگیرند پزشکای ناز نازیت پیدا نشن و ببینی که کیه که شب بیداره و داره درمان میکنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج