۷۰۴۱۲۸
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

حقوق کارگران چقدر باید باشد؟

یک فعال کارگری با بیان این‌که حقوق در نظر گرفته شده برای کارگران هنوز نمی‌تواند سبد معیشتی آن‌ها را تامین کند، گفت: حقوقی بیش از ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان می‌تواند تا حدی برای کارگران رضایت بخش باشد تا آن‌ها بتوانند سبد معیشت خانواده خود را تامین کنند.

خبرگزاری ایسنا: یک فعال کارگری با بیان این‌که حقوق در نظر گرفته شده برای کارگران هنوز نمی‌تواند سبد معیشتی آن‌ها را تامین کند، گفت: حقوقی بیش از ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان می‌تواند تا حدی برای کارگران رضایت بخش باشد تا آن‌ها بتوانند سبد معیشت خانواده خود را تامین کنند.

هوشنگ درویش با اشاره به حقوق در نظر گرفته شده برای کارگران اظهار کرد: حقوقی که توسط شرکای اجتماعی برای کارگران در نظر گرفته شده، بدون حق فرزندان حدود یک میلیون و ۱۴۰هزار تومان است که با در نظر گرفتن حق مسکن و بن کارگری به حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد.

وی افزود: با توجه به نرخ تورمی که بانک مرکزی اعلام می‌کند، بر اساس ماده ۴۱ قانون کار شرکای اجتماعی مزد کارگران را بر اساس نرخ تورم اضافه می‌کنند و در این زمینه همه با یکدیگر توافق دارند اما تبصره ماده ۴۱ در خصوص سبد معیشتی کارگران است که بر اساس این تبصره و در جلسات شرکای اجتماعی با چانه‌زنی، سبد معیشتی یک خانوار چهار نفره تعیین می‌شود.

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خوزستان تصریح کرد: ماده ۴۱ نمی‌تواند سبد معیشت خانوار را فراهم کند و در این زمینه تبصره ماده ۴۱ است که با چانه زنی و جلسات می‌تواند بخشی از آن را جبران کند و حقوق را به حدی برساند که یک خانوار بتواند ماه خود را با حقوقی که دریافت می‌کند، سر کند.

درویش عنوان کرد: امسال بانک مرکزی نرخ تورم را حدود ۱۰درصد اعلام کرد اما با چانه‌زنی که انجام گرفت، حقوق کارگران ۱۹.۸درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: حقوق کارگران هنوز به آنجا نرسیده است که یک کارگر با خانوار چهار نفره بتواند با حقوق یک ماه سبد هزینه خانوار خود را تامین کند زیرا کارگران هنوز درصدهای فراوانی ناشی از عقب ماندگی و فاصله چندساله بین حقوق کارگران و تورم را از کارفرمایان و دولت طلب دارند و زمان می‌برد تا این عقب ماندگی جبران شود.

این فعال کارگری با بیان این‌که حقوق در نظر گرفته شده برای کارگران هنوز نمی‌تواند سبد معیشتی آن‌ها را تامین کند، عنوان کرد: حقوقی بیش از ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان می‌تواند تا حدی برای کارگران رضایت بخش باشد تا آن‌ها بتوانند سبد معیشت خانواده خود را تامین کنند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت‌ها هستند که متاسفانه همین حقوق حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی کارگران را با تاخیر فراوان به آن‌ها پرداخت می‌کنند و این مساله‌ای است که کارگران را با مشکلات فراوانی مواجه می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با سلام خدمت نمایندگان کارگران خدا وکیلی شما می‌توانید با این حقوق 10روز زندگی را اداره کنید

    • بدون نام

      شماشعن کارگرهم وطن ونگه نمیدارین واصلا رعایتپنمیکنیدحکومت علی که میگین حضرت علی ع بوسه به دست کارگرزحمت کش مظلوم زدولی شمالگدمیزنیداین حقوقهابه دردافغانیای مهاجرگشنه وبیابان نشین کثیف میخورکه زن وبچه وبزرگ وکوچیک پدربزرگ ومادربزرگ همهدکارمیکنن چندخانواده و۱۰۰نفریه خانه زندگی میکنن واشپزخانه حمام دستشویی مشترک وصرفه جویی دراب وبرق گازکرایه خانه کم میش و۱ملیون اندازه۵ملیون براشون می ارزدنه نه ایرانی بزرگ که فقط باید۷۰۰هزارکرایه خانه بده و۱ملیون اندازه ۵۰۰هزارمیرارزد

    • بدون نام

      بابا اول کار درست کنید دو ماه بیکارم هرجا میرم میگن ما خودمون تعدیل نبرو داریم

    • بدون نام

      خوبه میدونیدو کاری واسه ما قشر ضعیف نمیکنید. خدا جوابتونو بده ما که کاری نمیتونیم بکنیم

    • بوف

      یعنی در بهترین حالت ممکنه میشه 15روز نفس کشید .بقیه شم دیگه مهم نیست.توجه کنید 15روز اونم حداقلییییبببی!!!!!بدون تفریح و هزینه های فرهنگی و شرافتمندانه

    • بدون نام

      لعنت به کارگری،کارگر مفته،انوقت صاحبکار ما پول داره پارو میکنه میگه تحریمیم

    • حسین

      امروز رفتم برا کار بم گفتم از ساعت هشت و نیم صب تا یک و نیم ظهر و چهارونیم عصر تا نه شب حقوق یک میلیون .من در جواب گفتم هفت صدتومن باید بدم اجاره خونه بقیه هم بدم پفکـ نمکی برا بچه چون سیصد تومن ینی هیچی این دوره زمونه واقعا حق قشر ضعیف این نیست ک این همه فاصله طبقاتی باشه بین کارگر و پولدار فقط ماهی ۵۰۰هزار باید بزاری برا اب برق گاز تلفن ماهی ۷۰۰اجاره ب غیر از خورد خوراک خرج تحصیل بچه واقعا زجر اوره

      پاسخ ها

      • بیی نام

        دوبرابر مدیران بی سواد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج