۷۰۹۴۳۴
۲۹ نظر
۵۰۰۳
۲۹ نظر
۵۰۰۳
پ

زاکانی: اصلاح طلبان حامی مرتضوی بودند!

علیرضا زاکانی در گفت‌وگو با «صبح نو» از رویارویی‌هایش با دادستان اسبق تهران می گوید: بنده مدعی اصلی علیه مرتضوی بودم، در این جلسه اما شاهد شامورتی‌بازی مرتضوی بودم .حال با دستگیری آقای مرتضوی برایم عجیب بود که اصلاح‌طلبان در حال تحریف تاریخ هستند و می‌خواهند موضوع را به‌نام خود مصادره کنند.

علیرضا زاکانی در گفت‌وگو با «صبح نو» از رویارویی‌هایش با دادستان اسبق تهران می گوید:

*آقای مرتضوی از آن دست آدم‌هایی است که هم کار خوب داشته و هم بد؛ یعنی نمی‌شود سیاه‌‌وسفید به وی نگاه و از آن سوءاستفاده کرد، اما بنده از ابتدا به قاعده‌ای پایبند بوده و هستم و آن این است که همان‌طور که افراد باید برای عملکرد خوب خود مورد تشویق قرار بگیرند برای کار بد باید تنبیه شده و پاسخگو باشند، اگر کسی در جامعه ما اعلام کرد که فردی حزب‌اللهی و انقلابی است اما کار خطا کرد باید دو برابر دیگران تنبیه شود، علت آن است که هم آبروی انقلابی گری را می‌برد.

زاکانی: اصلاح طلبان حامی مرتضوی بودند!

*ما تیمی را برای بررسی روند تقلب در آزمون دستیاری در وزارت بهداشت مستقر کردیم و با اطلاعاتی درباره فروش سؤالات کنکور سال 81 و 82 دانشگاه آزاد روبه‌رو شدیم که این اطلاعات جدید منجر به ارتباط بیشتری با قوه‌قضاییه شد. در همین اثنا ما به اشکالات جدی در درون دستگاه قضا پی بردیم.این ماجرا از یک دروغگویی در کمیسیون آموزش شروع شد، در کمیسیون جلسه‌ای با حضور آقای مرتضوی تشکیل شده بود که او با ارائه توضیحاتی سعی در قانع کردن نمایندگان داشت، اما از آنجایی که من در دو پرونده آزمون دستیاری و فروش سؤالات کنکور دانشگاه آزاد ورود داشته و به اطلاعات آن مسلط بودم متوجه دروغگویی آقای مرتضوی شدم . بعد از آن من به مرتضوی گفتم که «براساس اسناد متوجه شدم که ریگی در کفش داری و از اعتماد من ساقط شدی. با این کار تبدیل به شخصی شدی که باید روی پرونده و عملکردت بررسی شود.»

*بنده بسیار منطقی و با ارائه سند و مدرک قاطع با مرتضوی بحث می‌کردم اما او که ذهنی خلاق داشت، مسائل را به‌هم می‌بافت‌؛ بعد از بررسی دو سرفصل که من سخنان مرتضوی را بر پایه سخنان خودش و ارائه ادله محکم رد کردم، موضوع برای حکم‌ها مشخص شده بود. بعد از پایان جلسه، آقای مرتضوی گفت که «زاکانی تو چه چیزی از جان من می‌خواهی، من که قوه‌قضاییه هستم و در مجلس،من که جای تو را تنگ نکرده‌ام!» گفتم موضوع جایگاه نیست اما به نظر من تو نباید با چنین تخلفاتی در این جایگاه باشی.

*بنده مدعی اصلی علیه مرتضوی بودم، در این جلسه اما شاهد شامورتی‌بازی مرتضوی بودم .حال با دستگیری آقای مرتضوی برایم عجیب بود که اصلاح‌طلبان در حال تحریف تاریخ هستند و می‌خواهند موضوع را به‌نام خود مصادره کنند، در همان زمان هم توییتی منتشر کردم، اگر نگاهی به مستندات تاریخی بیندازید یا حتی از نمایندگان حاضر مجلس نهم بپرسید، اعلام می‌کنند که دوم‌خردادی‌ها حتی در تحقیق‌وتفحص از قوه‌قضاییه و همچنین رسیدگی به تخلفات مرتضوی هیچ کمکی نکرده و حتی در تلاش برای سنگ‌اندازی بودند.

*عده‌ای را از خیابان انقلاب دستگیر کرده و به کهریزک بردند، معتقد بودیم که حق ندارند که با کسی که بازداشت می‌کنند برخوردی خارج از قاعده و قانون باشد، متوجه شدیم که روز شنبه مقام معظم رهبری پیغام دادند به دستگاه قضایی که «‌به هیچ‌وجه کسی حق ندارد که تظاهرکنندگان و متهمان را به کهریزک ببرند و بلافاصله معترضین از این زندان منتقل شوند.»آقای مرتضوی کاهلی کرد و این‌ها در کهریزک ماندند،روز دوشنبه مجدداً حضرت آقا تاکید کردند که «کاهلی صورت می‌گیرد، اگر مبنای آن کمبود جاست، همگی باید آزاد شوند.» آقای مرتضوی با تأخیر و بعد از دومین تاکید حضرت آقا معترضین را منتقل کرد، روز سه‌شنبه که آن‌ها را به اوین منتقل کردند، این زندان از پذیرش یکی از معترضین به‌علت اوضاع جسمانی نامساعد امتناع کرد و او در راه بازگشت به کهریزک جان باخت. دو نفر دیگر در سه یا چهار روزی که در کهریزک بودند، بعد از انتقال به اوین به‌علت مشکلات ناشی از کهریزک، جان باختند. به‌خاطر تأخیر آقای مرتضوی این موضوع رخ داد و اگر بلافاصله به دستور رهبر عمل می‌شد، شاهد این اتفاق ناگوار نبودیم.

*آدم از ادعای اصلاح‌طلبان خنده‌اش می‌گیرد، اگر بخواهیم خوش‌بینانه نگاه کنیم دوگانگی و تضادهای اصلاح‌طلبان هیچ پاسخی ندارد، تأسف و تأثرم برای جوانانی است که دل بسته‌اند به راه این‌ها، راهی که این تناقض‌های جدی در آن دیده می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بچه لب خط

      دروغ حرام است حتی به شوخی !!! دوباره شروع کردید برای انتخابات .زاکانی من بهت رای دادم ولی اگر کاندید بشی دیگه بهت نمیدم خودتو خسته نکن!!

    • بدون نام

      اگه اصلاح طلبان طرفدار مرتضوی بودن پس چرا تو کابینه اصولگرا یان مسئولیت داشته

      پاسخ ها

      • مهدی خودرو جورشری

        آقای زاکانی توهم زدی ؟یا دیشب کم خوابیدی مرد حسابی در زمان مرتضوی هرچه روزنامه اصلاح طلب بوده این بشر تعطیل کرده .یه چیزی بگو که باعقل جور دربیاد

    • رضا

      مرد باش و قبول کنید که شما پشتش بودید.

    • بدون نام

      بازم دروغ ؟!!!

    • بدون نام

      دروغ و ریا که مالیات نداره ، کنتور هم نمی اندازه ، پس ادامه بده زاکانی

    • حامد

      همین مرتضوی اکثر روزنامه نگاران اصلاح طلب را با صادر کردن حکم بازداشت کرد . آخه فرافکنی تا چه حد . شرم و حیا هم خوب چیزی بخدا .

    • مش قاسم

      حالا شروع شد خاطره گفتن آقایون که ما خوبیم اونا بد

    • بدون نام

      لفا شما ساکت شید!!!!

    • بدون نام

      زاکانی بنظرم تو داری سنگ اندازی میکنی

    • بدون نام

      این آقایان چقدر راحت دروغ می گویند جالبه که ادعای دینداری و اصولگرایی هم دارند مرتضوی کسی بود که بیشتر روزنامه‌های اصلاح‌طلب را تعطیل کرد و اکثر اصلاح طلبان را زندانی کرد چگونه ممکن است که دوستش داشته باشند کسانی که در حمایت مرتضوی نامه دادند اصولگرایان بودند

      پاسخ ها

      • چهار شنبه

        حق داری ظاهراً مرتضوی شما دوستانش را هم
        دور زده و به وعده اش عمل نکرده. (شما از من
        چه میخواهید) را واضح تر بیان کنید معما حل
        ميشه.

    • بدون نام

      جوک خنده داری گفتی

    • بدون نام

      پشت سرمهره سوخته، هرچه میخواددل تنگت دروغ بگو...

    • بدون نام

      مثل همیشه دروغ تحویل مردم بدید مردم دست شما دروغگو ها رو خوندن مرتضوی یک اصو گرا اصل بود

    • بدون نام

      آقای زاکانی .کارهای خوب آقای مرتضوی رافراموش کردید بشمارید .....

    • بدون نام

      چرا فکر میکنی مردم حرفهاتو قبول دارند!حیا کن ودیگر کم از این دروغ ها بگو. خدایا مردم را از دست این گونه افراد بیخود رها کن. حالا دیگر مرتضوی بد شده پس چرا آن زمان که داشت مردم را بیچاره میکرد ، چیزی نگفتی؟

    • بدون نام

      آقای زاکانی از قدیم گفته اند دروغگو دشمن خداست ، بابا مردم ما صاحب عقل و شعورند .

    • مشیری

      آقای زاکانی مردم شما و دوستان هم فکرتونو خوب شناختن.حرفاتون واسه این مردم یه پاپاسی هم ارزش نداره.فقط دارین خودتونو بیشتر رسوا و بدنام میکنید.خداوند به راه راست هدایتتون کنه.که از این بیشتر جاده صاف کن امریکا و صهیونیست ها نشین.

    • سعید

      چقدر دروغگویی حیا نداری دین نداری

    • ناشناس

      شرم به شما و همفکرانتون

    • بدون نام

      بازپیداشد

    • بدون نام

      خجالت خوب چیزیه میخوای با این دروغها به کجا برسی .....

    • علی

      سلام، آقای زاکانی عزیز، به جایگاه مردمی خودت نگاه کن بعد نظر بده، مردم حرف شما رو قبول ندارن و همچنین خودتو والا بهت رای میدادن چه خوبه سیاستمدارهای ما به این بلوغ فکری برسن که وقتی مقبول نیستن سکوت کنن و به رفع ایرادهایی بپردازن که بین اونا و مردم فاصله انداخته.... البته که نرود میخ آهنی در سنگ

    • اسد

      جناب زاکانی عزیز چرا از اصولگراها صحبت نکردی چون قدرت دست اصول گراها بود ویادم همه ی روزنامه های اصلاح طلب را درشو تخته کردند به هرحال دیگه کسی به جنابعالی رای نمی دهد مطمئن باش.

    • ارسلان اقبالی

      زاکانی دوباره شوع کردی ....خجالت هم خوب چیزیه .البته یادم افتاد شماها و هم کیشانتان چیزی به نام خجالت کشیدن خدا بهتون نداده

    • بدون نام

      وقاحت

    • بدون نام

      تمام شددوره دروغ هاتون.... بس است.....ببببببس کنید

    • بدون نام

      از روی دل حرف نزن آقا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج