adexo3
۷۱۵۴۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

نیویورک تایمز، سخنان اخیر رهبر انقلاب را تایید کرد

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک منبع آگاه نوشت رئیس‌جمهور آمریکا با ارسال دو نامه محرمانه به کشورهای عربی، ضمن ابراز نارضایتی از هزینه‌های واشنگتن در غرب آسیا، خواستار تقبل هزینه‌های ائتلاف ضد ایران از سوی آنها شد.

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طی روزهای اخیر، دو نامه محرمانه به کشورهای عربی متحد خود در غرب آسیا ارسال و از اینکه واشنگتن تا کنون هزینه‌های زیادی در منطقه صرف کرده، ابراز نارضایتی کرد.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از یک منبع آگاه، ترامپ در این نامه‌ها از دو کشور عربی خواسته که بیشتر هزینه‌های ائتلافی که جهت مقابله با نفوذ ایران در منطقه تشکیل شده را بپردازند.

این نامه‌ها درباره اظهارات ترامپ حول کاهش هزینه‌های گزافی که آمریکا از زمان ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در غرب آسیا خرج کرده و افزایش فشارها بر ایران است.

وی بارها در سخنرانی‌های متعدد خود تاکید کرده که آمریکا از زمان آن حادثه ، ۷ تریلیون دلار در غرب آسیا هدر داده و چیزی در ازای آن عایدش نشده است.

بر این اساس، بعد از آنکه ترامپ جواب کشورهای عربی به نامه اول را دریافت کرد، حدود یک هفته قبل نامه دومی برای تاکید بر مواضعش به متحدان خود در منطقه ارسال نمود.

در این نامه البته ذکر نشده که ترامپ چه اقداماتی انجام خواهد داد اما یک پیشنهاد مبهم برای ارسال تیمی از کارشناسان آمریکایی به قطر جهت حل مناقشات آنها با شورای همکاری خلیج فارس و همچنین متمرکز کردن آنها به مقابله با ایران داده شده است.

نیویورک تایمز با اشاره به سخنان دو روز قبل (۱۹ اردیبهشت) رهبر انقلاب اسلامی ایران درباره خروج ترامپ از برجام، نوشت: «آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران روز چهارشنبه علنا اعلام کرد که نامه اول وجود دارد...البته ایشان اشاره‌ای نکرد که متن این نامه چگونه به دستش رسیده است».

کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا از پاسخ دادن به سوال نیویورک تایمز درباره این ارتباط محرمانه ترامپ و شیخ‌نشین‌های عرب امتناع کردند.

یک مقام دولتی آمریکا اما به روزنامه واشنگتن پست گفت که نامه اول حدود دو هفته قبل ارسال شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این شیخ نشین ها اگر دست از پا خطا کنند با خاک یکسان مشوند ان موقع تا امریکا برسد اثری ازشان نیست ملت ايران هم صبر ی دارد

    • میثم

      ایکاش حسن فریدون دو سال پیش هم به حرف رهبر گوش میکرد که گفت به آمریکائیها اعتماد نکنید حداقل ازشون تضمین کتبی بگیرید هیچ کدوم از حرفاشو گوش نکزدن حالا واسه ما شجاع شدن و شعار میدن که به آمریگا نیاز نداریم اگه نیاز ندارید بیخود کردید مذاکره کردید هر چی پیشرفت علمی داشتیمو تحویلشون دادید حالا یادت اومده که نیاز به آمریکا ندارید؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج