۷۲۶۸۷۶
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

مردم قیمت مسکن را با نرخ سکه مقایسه می‌کنند

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که افزایش قیمت مسکن واقعی نیست، گفت: در شرایطی که قیمت مسکن رشد جهشی داشته است دولت باید شرایط پرداخت تسهیلات بدون سپرده با نرخ سود پایین را برای رونق بازار مسکن فراهم کند.

تسنیم نوشت: عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که افزایش قیمت مسکن واقعی نیست، گفت: در شرایطی که قیمت مسکن رشد جهشی داشته است دولت باید شرایط پرداخت تسهیلات بدون سپرده با نرخ سود پایین را برای رونق بازار مسکن فراهم کند.

شادمهر کاظم زاده با اشاره به عوامل دخیل در افزایش قیمت مسکن طی چند ماه اخیر اظهار کرد: در رابطه با اینکه چرا قیمت مسکن به یک باره طی چند ماه با افزایش قابل توجه مواجه شد، چند دلیل را می توان متصور شد؛ نخست اینکه طبیعتا مردم سرمایه خود را با تورم اعلامی از سوی دولت مقایسه می کنند در این شرایط وقتی بازارهای موازی با بخش مسکن یعنی بازارهای سکه و ارز طی مدت کوتاهی سودهای کلان نصیب سرمایه گذاران می کند بنابراین به تدریج استقبال از بازارهای موازی مسکن افزایش می یابد و سرمایه گذاری در حوزه مسکن نیز کاهش پیدا می کند.

وی ادامه داد: بنابراین وقتی مردم سرمایه های خود را با سرمایه گذاران بازارهای موازی از جمله سکه که طی دو ماه ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد، مقایسه می کنند با کاهش سرمایه گذاری در حوزه مسکن مواجه می شویم که این عدم تعادل اقتصادی در بازارهای مختلف می تواند به بازار مسکن تسری یابد.

وی بیان کرد: البته این افزایش قیمت اخیر را نمی توان طبیعی دانست و به احتمال بسیار زیاد این افزایش قیمت، حبابی است.

دبیر کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: ماهیت بخش مسکن نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی از جمله کشاورزی این است که ریسک سرمایه گذاری در این صنعت بسیار پایین است و در غالب موارد، تمرکز دولت بر تسهیلات مسکن در نهایت می تواند منجر به افزایش قدرت خرید خانوار همراه با تضمین بازپرداخت و اشتغالزایی شود.

وی همچنین درباره راهکارهای افزایش قدرت خرید متقاضیان واقعی بازار مصرفی مسکن، گفت: در این شرایط دولت باید به گونه ای برنامه ریزی کند تا تسهیلات با نرخ سود پایین بدون شرط سپرده گذاری و بدون انتظار یک ساله به متقاضیان پرداخت شود.

وی افزود: اگر دولت تسهیلات بدون سپرده با سودهای پایین به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کند می تواند در رونق بازار مسکن موثر باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قبل اینکه وام بدست وام گیرنده برسد با افزایش قیمت مواجه شده و از خرید منصرف می شود! تا کنترل قیمت نباشد افزایش مبلغ وام بیهوده است! قیمت مسکن باید بیش از دو برابر بشکند.

    • بدون نام

      تنها تبلیغ افزایش مبلغ وام مساوی با انصراف وام گیرنده از خرید و پائین آمدن قدرت خرید او می شود! و حتی مهلت ثبات بازار مسکن نیز ایجاد نمی شود تا وام گیرنده دنبال خرید مسکن باشد!

    • بدون نام

      چرا نداره . یکی جواب بده برج های منطقه ۲۲ تهران مال کیه ؟ و این سرمایه عظیم از کجا اومده وبه کجا میره.وتهران رو به کرج وصل کرده . و سازنده نباید خداتومان سود کنه. عین همینه بسط بدین تو مناطق تهران. و ببینید آیا مردم دارن می سازند یا

    • بدون نام

      باز هم نظر کارشناسی که در نهایت منجر میشه به حباب قیمت. حبابی که هیچوقت شکسته نمیشه چون نمیتونه و منطقا هم با وضعیت موجود نباید شکسته بشه

    • بدون نام

      دلالهای سودجو با راه انداختن مکاره بازار , نرخ مسکن رو بی دلیل بالابردند و هیچ کسی هم فریادرس نیست

    • بدون نام

      بزودی قیمت ها کنترل خواهد شد .
      آرامش در مسکن و خرید و فروش و همه .. روان تر می شود .

    • مردم

      من نمیدونم اگه گرانی مسکن به دستان دلالان سوجو هست پس نقش نماینده های مردم یا دولت یا وزرای دولت چیه؟اگه دلالان قدرت دارن پس اینها استعفا بدن بلکه از بودجه مردم وبیت المال حقوق نگیرن .تا خزانه پر شه.

    • خادم زینب

      ازمسولین خواهشمندیم که با افتخار این پیام رو بیان نکنند که مردم قیمت مسکن رو با قیمت سکه اعلام میکنند
      مسولین باید به مردم و به بنگاه ها اجاز ندهند که قیمت مسکن رو با سکه و دلار وسایر اعلام کنند. لذا باید درمقابل این مجازات وجریمه هایی هم دولت اعلام کنه که یه سری بنگاهها وصاحب خانه ها خود کفا نباشند که مستاجرین رو به خاک سیاه بنشونند‌. ایضاً خدمت مسولین ودولتمردان محترم میرسانم که مستاجرین درشرایط وخیمی قرا گرفته اند.لطفا قیمت مسکن هرچه سریعتر بیاد پایین تا مستاجرین آواره و بیخانمان نشدند.
      یاحق

    • بدون نام

      چه مملکت گل و بلبلی داریم خونه دارها روز بروز پولدارتر میشن مستاجر بیچاره باید تاوان بی ثباتی مملکتو بده آخه انصافتون کجا رفته با این حقوقای بخور و نمیر همه رو که باید بدیم به صاحبخونه پس چه جوری زندگی کنیم .دولت چیکار می‌خواد بکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج