۷۲۷۶۱۳
۱۱ نظر
۵۰۰۶
۱۱ نظر
۵۰۰۶
پ

ایجاد سامانه شناسایی املاک برای دریافت مالیات

مشاور مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: وظیفه وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن، سیاست گذاری در نحوه تولید و استفاده از مسکن است.

خبرگزاری مهر: مشاور مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: وظیفه وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن، سیاست گذاری در نحوه تولید و استفاده از مسکن است.

محسن رضیعی، درباره مالیات بر خانه های خالی، اظهار کرد: سامانه شناسایی املاک برای دریافت مالیات قطعا از نظر اقتصادی از شاخص ها و معیارهای مهمی است که باید در کشور ایجاد و اجرا شود. قانونگذار در سال ۹۴، در ماده ۱۶۲ مکرر به این امر تحت عنوان ایجاد سامانه ملی املاک و اسکان کشور پرداخته و در ماده ۵۴ مکرر بحث وضع قانون بر واحدهای خالی مدنظر قرار گرفته است.

مشاور مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: شناسایی واحدهای خالی از سکنه و خارج از چرخه مصرف مقوله ای است که بخش اعظم آن در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بخش هایی هم در اختیار شهرداری هاست. وظیفه وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن، سیاستگذاری در نحوه تولید و استفاده از مسکن است، اما وظیفه سامانه شناسایی املاک برای دریافت مالیات نیز به عهده این وزارتخانه در ماده ۱۶۹ مکرر قرار گرفته است.

وی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی اسباب و علل شناسایی خانه های خالی را ندارد ولی به استناد نبود چنین اسباب و سازوکار نمی توان به دنبال ایجاد سامانه نرفت.

مشاور مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره طولانی شدن ایجاد سامانه املاک توضیح داد : یکی از محدودیت هایی که در این زمینه وجود دارد فراقوه ای بودن اجرای این سامانه است یعنی اطلاعات و نحوه اجرای آن تنها در قوه مجریه وجود ندارد و بخشی از آن مربوط به قوه قضاییه است. در وزارتخانه همه ملزومات را در اختیار نداریم تا بتوانیم بلافاصله برای آن سامانه طراحی کنیم تا تغذیه اطلاعات و بهره برداری مالیاتی از آن صورت گیرد و همه این مسائل موجب شده است طراحی و پیاده سازی از پیچیدگی خاصی برخوردار شود.

به گقته این مقام مسوول وزرات راه شهرسازی اصراری به ایجاد سامانه شناسایی املاک برای دریافت مالیات ندارد، اما تا زمانی که این قانون وجود دارد و اصلاحی در خصوص آن صورت نگرفته تمام تلاشمان را برای ایجاد سامانه انجام می دهیم و بر اساس مفاد قانون وظیفه ما تنها ایجاد سامانه است و در تغذیه اطلاعات نقشی نداریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      این شندرغاز یارانه ای هم که به ملت دارین میدین به طرق مختلف دارین ازشون پس میگیرین البته چند برابرش رو خدا لعنتتون کنه , خدا ذلیلتون کنه نامردا.برین خجالت بکشین شما روی هرچی نامرد رو سفید کردین.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کسی که به قول شما شندرغاز یارانه دل خوش کرده واحد خالی از سکنه نداره
        دلال ها و واسطه ها باید از این طرح بترسن نه مردم عادی

    • بهزاد

      فقط زورشان به مردم رسیده
      خدا عاقبت را بخیر کنه که پول بدبخت مردم را میگیرند و یک شبه همه را انتقال به خارج بدهند بنام اختلاس

    • بدون نام

      این درامد رو هم صرف کشور عربی دیگری کنید.

    • بدون نام

      ..... شب روز نقشه میکشین چه مشکلاتی جلوی سر راه مرد م بکذارین

    • عنقا

      خیلی دیگه مالیات گرفتن مهمهبرای شناسایی خانهای خالی اینهمه بزرگان خانه دارن خالیه چشمشان افتاده به خانهای مردم روز به روز بدترازدیروز به په درتون میخوره این وزیر مسمکن میخوائ به کشورهای دیگه بده من که میدونم

    • شهروند

      چاقو دسته خودشو نمیبره... اینا عمرا به جیب خودشون مالیات ببندند... خیال سرمایه دارا راحت باشه، الان سی ساله که این حرفارو میزنن... مستاجرا اصلا ادم نیستن که کسی به فکرشون باشه... جوانها هم همون بهتر که برن معتاد بشن برن تو هپلوت که نفهمن تو چه لجنزاری به دنیا اومدن و بزرگ شدن.

    • بدون نام

      ببینین بدبختها چه زوری میزنن واس خالی کردن سکه های سیاهی که ته جیب پاره ملت مونده....
      به روز خود سانسور کننده بیاورد انشااله

    • اکبری

      ای کاش میخواستین کاری انجام بشه اینقدر هشدار و آماده باش اونوقت در کار نبود

    • mohsen

      طرح بسیار عالیه موافقم

    • محسن

      اونا که مخالف این طرحند خودشان خانه خالی بلامصرف دارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج