۷۲۸۸۸۳
۱۹ نظر
۵۰۰۸
۱۹ نظر
۵۰۰۸
پ

موریانه جینگیلی آمریکا، فینگیلی اسرائیل!

نباید گله مند بود که مخالفان کشور از میان صدها شعار و هزاران صحنه تنها روی « آمریکای فینگیلی، اسرائیل جینگیلی» مانور بدهند. این پاس گل های طلایی را خودمان به آنها می دهیم.

عصرایران؛ احسان محمدی: راهپیمایی روز قدس در چند سال اخیر با حاشیه های فراوانی همراه شده است. فحاشی عده ای تندروی دلواپس به مقامات دولتی انگار به بخش جدایی ناپذیر این مراسم تبدیل شده است. دردناک است که کسانی با «زبان روزه» این همه آسان برای یک مدیر هموطن آرزوی «مرگ» کنند یا به او لقب کریه «وطن فروش» و «منافق» بدهند.

این بار نوبت دکتر علی اکبر صالحی بود. مرد آرام و جنتلمنی که رئیس سازمان انرژی اتمی کشور است و البته در دولت محمود احمدی نژاد پس از کنار گذاشته شدن منوچهر متکی، وزیر امورخارجه شد. پذیرفتن اینکه این فحاشان همواره به صورت «خودسر» و «خودجوش» دست به این کار می زنند و از شکایت و دادگاه و برخورد قضایی هم مصون می مانند دشوار است. این همه مصونیت؟!

مخالفت با رژیم صهیونیستی اسرائیل خاص ایران نیست و به پس از انقلاب هم اختصاص ندارد. چهره های شاخص بسیاری در دنیا با رفتارهای این کشور در قبال فلسطینیان مخالفت کرده اند و ابایی ندارند اسرائیل را «غاصب سرزمین» بنامند. نکته جالب اینجاست که قبل از انقلاب و در دوران رژیم پهلوی هم نه فقط مردم مسلمان بلکه روشنفکران حتی غیرمذهبی هم به رفتار اسرائیل در قبال مردم فلسطین واکنش نشان دادند و آن را نمونه ای از «ظلم» قلمداد می کردند.

پس از انقلاب همواره از راهپیمایی روز قدس به عنوان «پیام مردم ایران به جهانیان» یاد می شود اما در میان شعارهای مختلفی که امسال سر داده شد، شعار-نفرینی بدین مضمون هم در شبکه های اجتماعی دست به دست شد: « آمریکای فینگیلی، اسرائیل جینگیلی، درد بگیرید، کوفت بگیرید، الهی بمیرید».

خبرگزاری اصولگرای فارس ویدئویی از این حرکت را با عنوان «شعار باحال جدید در روز قدس تهران» منتشر کرد که هزاران نفر آن را دیدند و در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد. شعاری که بسیاری را یاد امیر تتلو انداخت، خواننده زیرزمینی که ترانه ای با چنین واژگانی در کارنامه اش دارد.

در چند سال اخیر راهپیمایی روز قدس هم مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن از یک حرکت سیاسی صرف به سمت یک کارناوال رنگین خانوادگی تغییر ماهیت داده است. به ویژه در تهران که معمولاً در حاشیه خیابان انقلاب غرفه های متعدد برپا می شود و بازار مسابقه و جایزه و حضور مجری های تلویزیون و حتی تبلیغ برخی محصولات متداول شده است اما تقلیل این حرکت و نشانه های آن را نباید دستکم گرفت.

وقتی در صدا و سیمای رسمی ممکلت کُری خواندن یک لمپن مجازی با کلید واژه «کسگَم» علیه ترامپ پخش می شود، در راهپیمایی ۲۲ بهمن پوستر بزرگ او را با شعار «مُشکل برات پیش میارم» می چرخانند، عده ای پرچم آمریکا و انگلیس را تن الاغ می کنند و آنها را به خیابان می آورند، مسابقه پرتاب دارت به سمت چهره های برخی از سابقون انقلاب برگزار می کنند، به سمت برخی مدیران مملکت آب دهان و لنگه کفش پرتاب می کنند، از دیوار سفارت بالا می روند و ... شعار «جینگیلی، فینگیلی» هم نباید عجیب باشد و ادامه همان مسیر است.

موریانه جینگیلی آمریکا، فینگیلی اسرائیل!

تقلیل امر سیاسی، مبتذل کردن مفهوم مبارزه، تبدیل اعتراض به مضحکه، به حاشیه راندن و منزوی کردن منتقدین منصف و میدان دادن به تندروها و ... همه نشانه هایی از این امر هستند که کار از دست عقلا در حال خارج شدن است و آنها که سواد و بینش ندارند و «شور» را بر «شعور» غلبه می دهند اندک اندک فاتح حوزه های مختلف شده اند و این امر نه یک جریان سیاسی که هویت، شخصیت و آبروی سیاسی کشور را به مخاطره انداخته است.

نباید گله مند بود که مخالفان کشور از میان صدها شعار و هزاران صحنه تنها روی « آمریکای فینگیلی، اسرائیل جینگیلی» مانور بدهند. این پاس گل های طلایی را خودمان به آنها می دهیم. فراموش نکنیم که در زبان فارسی ضرب المثل «دشمن دانا که غم جان بود، بهتر از آن دوست که نادان بود» پرکاربرد است و این روزها انگار بیش از «دشمن» باید نگران«دوستان نادان» بود که در همه جا رسوخ کرده اند و مثل موریانه، اعتبار کشور را می خورند.

عقلای قوم! مراقب این عزیزان باشید. به اسم «شور و هیجان» این رفتارها را توجیه نکنید. سکوت در مقابل این رفتارهای سبکسرانه فقط به تکثیر آن کمک می کند. ضربه هایی که آنها می زنند گاهی از خنجر هر دشمن دردناک تر، کاری تری و خطرناک تر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      هیت دولت محترم ومخصوصا جناب دکتر صالحی بزرگوار بزگوار تر ازاین حفها هستند به دل نخواهند گرفت ودر ضمن شنوندگان عاقلتر از حرفها هستند

    • kaagam

      مشکڸ براشون پیش میاریم کسگم از ترس ملت ایرانه...........میدیم خروسهای محله.....از ترس خودشه......

      پاسخ ها

      • پارسا عبدی

        اللهم اشف کل مشنگ! ۰


        خدا شما رو هم شفا بده انشاءالله! ۰

    • بدون نام

      کم کم یک عده نادان دارندبا سبک شمردن مراسم باشکوه وجهانی قدس این مراسم راکه نماد مبارزه باصهیونیصم غاصب هست رابه حاشیه میبرند ویک عده ازمسئولین بی سوادوتندرودربعضی ازارگانها که زمام اموردردست آنها میباشد وکشور رادارند به سمت سقوط میبرند ازسبک کاری یک عده درراهپیمایی روز قدس حمایت میکنند جهت تسویه حساب سیاسی با مسئولین رده بالای کشور که این نیز یک شکست درآینده برای آنها هست والبته ازاین کار بیشتر شبکه های رسانه ای منافق بیشترین سودرا میبرند وروسیاهی می ماند برای متحجرین!!!

    • بدون نام

      آقای احسان محمدی واسه چی ناراحتی عزیزم از اینکه با ادامه فعالیت هسته ای و کوبیدن مشت بر دهان دشمن قدار لزت میخواهد به مات برگردد یا از ناراحتی وطن فروشن ...دولتی ناراحتی از کدامش یا هردوتاش؟!!! درسته؟ دردت را میفهم نگران نباش فکرخودت باش یالا

    • بدون نام

      گل گفتی آی گل گفتی!!!!

    • بدون نام

      ایول به این شعار دهندگان ،شعارها هیچ مشکلی ندارند

      پاسخ ها

      • پارسا عبدی

        اللهم اشف کل مشنگ! د۰

        البته احتمالاً شما و خانواده محترمه هم از همان عزیزان حاضر در راهپیمایی بودید.۰
        :)))
        درک میکنم
        ههههه

        اللهم اشف کل مشنگ! ۰

    • بدون نام

      برترین من نظر ارسال کرده ام چرا نگذاشتین نکنه....

    • بدون نام

      واقعا که جای تاسف داره

    • بدون نام

      قلدری، جاه طلبی وخودخواهی افرادمعلوم الحال، این راهپیمای مهم رابی ارزش جلوه میدهدومردم رادلسردمیکند، هیچ کس هم جرأت برخورباآنهاراندارد..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیخیال عزیز مشکلی نیست بالاخره پنج انگشت همشونکه باهم مساوی نیست حاشیه جزئی مهم نیست مهم اصل حضور ملتمونه که خدارا شکر بننو احسن انجام شد. ضمنا آقای صالحی هم زیاد راستگو نیست احساسی و جو گیر و مانند آفتابگردان است.

      • بدون نام

        حاشیه جزیی مشکل ایجاد نمیکنه باید اونجور نمیشد که بهترم بود.
        صالحی هم یادت باشه توو مجلس میگفت بستن هسته ای مشکلساز نیست من تضمین میکنم حالا کمی هم حقشه که کمی از تاوان دروغگویی و چشم دوختن به بیگانگان را مثل رییس دولت فعلی بپردازد.

    • حامد

      هر چی بنویسم منتشر نخواهد شد . اصلا بیخیال بابا

    • خلبان ایرانی

      بعضی اوقات یه اجازه نامه هایی صادر میشه که اگه بیفته دست عده ای معلوم الحال نتیجه هایی جز این نداره... اینا همه تحت مجوز اتش به اختیار دارن فعالیت میکنن و کاش حد اقل جلوی اتش به اختیار ,مجوز جرقه به اختیار هم برای پاسخ دادن به این دلواپسان صادر میشد... جوازی که توهین به هر شخص و ارگان و مقام و منصبی رو جایز و حتی در خیلی مواقع واجب حکم میکنه مگر وابستگان به یک ارگان سیاسی،افتصادی،عمرانی،مالی،حقوقی،قضایی و یکم هم نظامیه خاص... و در مقابلش هرکسی که باشه مهم نیست، وطن فروش و خائن و بی ناموس و ...... کمترین القابشه..... و این مصونیت همون کاپیتولاسیونه زمان پهلویه پدرسوخته!هستش.. و اما در مقوله ی فینگیلی و جینگیلی باید گفت دلواپس! تر از اون شعار دهنده ,اونیه که پشت هر واژه ی شعار، بدون اینکه معنیه شعار و بفهمه میگه حسین(ع).....و باز هم حسین(ع) که اسمش برای مشروع جلوه دادن و اجازه صادر کردن در جهت درگیر شدن با کسانی استفاده میشه که از امروز بخواهند این شعار رو با تمسخر و تاسف نقد کنند و بهانه ایه برای اینکه بگویند:« تو اگه وطن فروش و خائنی، چرا حرمت اسم امام حسین و نگه نمیداری و به این شعار با مفهوم میخندی»... و بعدش حکم فحاشی و هتاکی به منتقدین با تکیه بر اتش به اختیار....
      و این حکایتی است که بارها در تاریخ تکرار شده...

    • بدون نام

      فقط میتوان تاسف خورد.

    • بدون نام

      این شعارها یاد بازیهای بچگیمون میفتیم میخوندیم : آلیسا آلیسا جینگلی آلیسا هی ....خخخخ

    • بی ادعا

      روزه همشون باطل شد
      فکر کفاره باشن و عذر تقصیر

    • محمد

      چرا دوستان کدخدا ناراحت شدن نترسید شلوارتون را که خیس شده عوض کنید اگه اسراییل یا امریکا حمله کنند اصلاح طلبان لازم نیست دفاع کنند مدافعین حرم هستند شما به کار خودتون سرگرم باشید برجام را ادامه بدین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج