adexo3
۷۳۶۳۹۰
۴۳ نظر
۵۰۱۵
۴۳ نظر
۵۰۱۵
پ

نامه اعتراضی ۵ هزار پرستار: صبرمان تمام شد

بیش از پنج هزار پرستار، پای نامه ای را امضا کرده اند که در آن، از وزارت بهداشت درخواست شده است به مطالبات بر زمین مانده پرستاری توجه شود.

خبرگزاری مهر: بیش از پنج هزار پرستار، پای نامه ای را امضا کرده اند که در آن، از وزارت بهداشت درخواست شده است به مطالبات بر زمین مانده پرستاری توجه شود.

در متن نامه پرستاران خطاب به مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، آمده است: پیرو جلسه حضوری نمایندگان فعالین صنفی با سرکارعالی در سال گذشته و تقدیم خواسته های به حق و قابل اجرای پرستاری، ولی تاکنون آثاری از تلاش در جهت حل مشکلات پرستاری مشاهده نشده و موانع خدمتی جامعه پرستاری روز به روز بیشتر شده است.

متاسفانه در این چند سال اخیر بیشترین بی توجهی ها به بزرگ ترین گروه شاغل در نظام سلامت یعنی جامعه پرستاری شده، که هنوز هم با توجه به نوع عملکرد وزارت بهداشت و به خصوص معاونت پرستاری، تشدید شده است. لذا یک بار دیگر عمده مطالبات که بخشی از مشکلات جامعه پرستاری بوده خدمت سرکار عالی ارسال می گردد و امید است که این بار مسئولین وزارت بهداشت پاسخگوی مطالبات به حق و قانونی جامعه پرستاری کشور باشند.

مهم ترین خواسته جامعه پرستاری کشور

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به عنوان ام المطالب خواسته این صنف باید در اولین زمان ممکن اجرا و آیین نامه اجرایی ان توسط سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت تهیه و در بودجه سال آتی این وزارتخانه پیشنهاد شود.

با توجه به نزدیکی پیش بینی بودجه سال ۹۸ بهتر است اقدامات مناسب در راستای پیشنهاد بودجه مناسب اجرای این قانون انجام شده، بطوریکه پرداخت کارانه در نظام سلامت به طور عادلانه انجام گیرد.

در این نامه، جامعه پرستاری کشور خواسته های دیگری مطرح کرده است.

۱- حذف طرح غیر شفاف قاصدک و تفکیک اضافه کاری و کارانه و به روز شدن پرداخت مطالبات و محاسبه ی کارانه به روش نظام نوین تا اجرای قانون تعرفه گذاری با افزایش سهم غیر پزشکان و جدا شدن سهم صندوق پرستاران مانند پزشکان به عنوان زیرساخت اجرای تعرفه گذاری.

۲- برقراری عدالت و کاهش اختلاف در پرداخت ها بین گروه های مختلف پزشکی و پرستاری مانند سایر کشورهای توسعه یافته و حتی توسعه نیافته.

۳- تعیین تکلیف تبدیل وضعیت همکاران قراردادی، پیمانی، شرکتی و... با توجه به اهمیت و حساسیت و نیاز بسیار به خدمات ایشان.

۴- واگذاری سریع صلاحیت حرفه ای به سازمان نظام پرستاری و اصلاح آیین نامه ی آن به طوری که ابزاری برای کنترل و رعایت شرح وظایف و نحوه ی به کارگیری نیروهای پرستاری باشد.

۵- شمولیت اجرای قانون مشاغل سخت وزیان آور در مراکز خصوصی و تخصصی دیده شدن پرستاری در این مراکز بر خلاف قراردادهای کارگری و لحاظ مزایای مشاغل سخت مانند ساعت کاری ۶ ساعت در روز...

۶- اجرای کامل و همسان قانون ارتقای بهره وری در تمام مراکز درمانی دولتی و...، و برای تمام گروه ها از جمله همکاران فوریت ها و بیهوشی و اتاق عمل و پیگیری اجرای کامل آن.

۷- اجرای کامل قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور برای تمام گروه های پرستاری (پرستاران ، اتاق عمل، هوشبری ، فوریت و بهیاری ) و حذف موارد خلاف قانون بازنشستگی. مانند شرط سنی و اعمال ۲۵ سال ساقه که در واقع ۲۰ سال باید باشد و...

۸- ایجاد تسهیلات مناسب جهت ارتقای همکاران بهیاری به پرستاری، مامایی، اتاق عمل و...

۹- ایجاد معاونت پرستاری در دانشگاه ها وارتقائ جایگاه مدیران پرستاری بیمارستان ها و اصلاح نحوه ی انتخاب مدیران پرستاری براساس شایسته سالاری.

۱۰- ایجاد تسهیلات مناسب جهت ارتفای همکاران بیهوشی و اتاق عمل با افزایش ظرفیت پذیرش ارشدهای مرتبط با این رشته ها و ایجاد رشته های ارشد متنوع برای ارتقاء این همکاران.

۱۱- حذف اضافه کاراجباری در بخش های دولتی و کنترل و نظارت بر بخش های خصوصی.

۱۲- برقراری فوق‌العاده ویژه برای پرستاران شاغل در بیمارستان های دولتی به مانند کارکنان ستاد که هم اکنون دریافت می کنند.

۱۳- استخدام پرستاران با توجه به اهمیت این حرفه و لزوم حفظ امنیت شغلی بصورت استخدام پیمانی باشد و ردیف استخدامی به نسبت دانشجویان فارغ التحصیل افزایش یابد.

۱۴- لزوم توجه به دانشجویان گروه های پرستاری و تامین خواسته های مشروع این صنف در نشست با شورای مرکزی دانشجویی سازمان نظام پرستاری و تامین امکانات مناسب در مراکز درمانی برای دانشجویان و حفظ شان و حرمت دانشجویان پرستاری.

۱۵- ایجاد محیطی امن برای ارائه ی خدمات مناسب ، با توجه به مواجهه ی مستقیم پرستاران با مراجعان و متاسفانه درخواست جبران تمام کمبودها و کم کاریهای سایر واحدها از پرستاران که منجر به توهین و ضرب و شتم و... می شود.

۱۶- اصلاح سختی کار همکاران اتاق عمل و فوریتها وهوشبری از درجه ی یک به درجه ی سه با توجه به واقعیت های کاری این همکاران.

۱۷- ایجاد سامانه ثبت درخواست کار یا اعلام بیکاری همکاران گروه های مختلف پرستاری توسط معاونت پرستاری و سازمان نظام پرستاری تا آمار دقیقی از همکاران بیکار با وجود این همه نیاز به خدمات ایشان در دست داشته باشیم.

۱۸- نظارت بر تمام مراکز درمانی از بیمارستانهای بزرگ دولتی و خصوصی و درمانگاه ها و مراکز درمان محدود و... از نظر نحوه ی بکارگیری نیروهای مورد نیاز بطوریکه خدمات مراقبتی و درمانی توسط افراد دارای صلاحیت انجام شود.

۱۹- پیگیری مشکلات پرستاران مراکزی که گاها تا ۶ ماه حتی حقوق همکاران را نیز پرداخت نکرده اند و دراین مسیر جواب اعتراضات نشان تهدید و... است.

۲۰- بکارگیری نیروهای مرتبط با واحدها مانند منشی و... به اندازه ی کافی و برگشت پرستاری به وظایف اصلی مراقبت از بیماران و رعایت دقیق و کامل شرح وظایف.

در پایان از سرکارعالی به عنوان بالاترین مقام اجرایی حوزه پرستاری در وزارت بهداشت انتظار می رود جهت جلوگیری از افزایش خسارات جبران ناپذیر به مردم به علت انباشت موانع خدمتی پرستاران و زمین گیر شدن پرستاری، به صورت عاجل نسبت به حل مشکلات مطروحه اقدام شود.

در این نامه عنوان شده است؛ کاسه صبر پرستاری از این همه حاشیه سازی و بی عدالتی و نیز بی توجهی عجیب مسئولان مربوطه لبریز شده و انتظار دارد، معاونت پرستاری در حداقل زمان ممکن، پاسخ معقول برای خواسته های پرستاری داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دکترا بخور بخور پسرتار بیچاره اجاره نشین قسط عقب افتاده بمیر بمیر اوف بر اونهایی که زمام امور دستشون هست و بجز ادعا چیزی ندارند اوف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما هم ازپرستاران انتظار داریم یکمی به مریض هامون برسند و خوش اخلاق تر باشند

      • بدون نام

        شما که اینجوری میگی پس فکر کن کارگر بیچاره و کارکنان بخش خصوصی که تو این شرایط دارن با حد اقل حقوق بدون بیمه و مزایای دیگه و با خطر جدی تعدیل نیرو مواجهند.

      • بدون نام

        در پاسخ بع دوستی که میگه به مریضامون بیشتر برسن بگم که شما هم یک سال اضافه کاریتو که حقته رو ندن حوصله ی هیجکسیو نخواهی داشت

      • بدون نام

        پرستارها اگه دست از سگ بازی و پاچه گیری از مریض بردارند خوب میشه
        چیز ناله نکن غیر پارس مردن یه مریض چکار میکنید تو کدوم سغلی بین مشاغل موجود با ارباب رجوع اینطور پاچه گیری بکار نیبرند و شغلشون هنوز پا بز جاست
        شما دردتون اینه چرا مثل دکتر ها پول و جایگاه ندارید اونم زرشک مثل اینه که مهماتدار اعتراض کنه چرا با خلبان وضع بهتری ذاره چون خلبان جایگاه بالاتری داره چون پزشک جایگاه شغلی بالاتری داره وضعش هم بهتره
        حالا هم ناراحتید تشریف ببرید ببینم با این پررویی و سطح توقع بالا رفتار زشت و زننده با ارباب رجوع تو چه شغل هم رتبه با شغل فعلیتون دموم میارید

    • بدون نام

      80 میلیون چی؟

    • بدون نام

      من که چشمم اب نمیخوره کاری بکنند

    • بدون نام

      بدبخت ترین قشردرایران اول کارگربدبخت مظلوم زحمت کش وبعدپرستارزحمت کش بیچاره کارباید۸ستعت درروزباش وحقوق بالای۴ملیون مثل تمام دنیاایران ازاین قشرها وکارهای ازادپیمانکاروصابکاربردگی نوین انجام میدن اگه کارکنی واین چه عدالتیه توایران به خاطرهمین به جزبیکاری وفقرافسردترین کشوردنیاییم

    • بدون نام

      بار کج ب منزل مقصود نمیرسد.از مسئولین محترم هیچ خواسته ای نداریم.شما جیب مارا نزن بقیش پیشکش

    • بدون نام

      بلایی که سر کارگرا اوردنو میخوان سر پرستارا بیارن. حالا اون چی بود!!
      جمعیت پرستارا پیمانی ، شرکتی و... داره خیلی زیاد میشه. از اون طرف استخدام رسمی کم میشه . خوب نتیجه چی میشه به قدری پرستار در چند سال اینده زیاد میشه که اگه پرستارا شرکتی و پیمانی در بیمارستانشون اعتراضی بکنن مدیران بیمارستانی بهشون میگن همین که هست نمیخوای برو جای دیگه و سریع از بیمارستان اوت میشن و یکی دیگه جایگزین میاد.
      دقیقا همون بلایی که سر کارگرا اومد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته فکر می کنم منظورت از کارگرا همون مهندسین بدبخت هست که دارن کارگری می کنن

    • علی.

      انصافا بیشتر زحمتها بر دوش نیروهای پرستاری میباشد ولی اصلا به آنها توجه ای نمیشود و پول ودرآمد میلیونی از بیماران توی جیب دکترها میره.

    • امير

      دست پرستار هارو بايد برسيد
      صبر كل ملت ايران تمام شده

    • بدون نام

      خدا بشو ن رحمکنه

    • بدون نام

      شيفت پرستارى:
      عصر و شب دو آف

      معني: ساعت ١ عصر ميان بيمارستان و تا فردا صبح ساعت ٧ هستن.
      بعد دو روز تعطيلن و باز ساعت ١ روز سوم ميان بيمارستان تا فردا صبح.

      ميشه ١٨٠ ساعت كار در ماه. بعلاوه حق شب كارى چون شيفت شب دارن.
      ده شب در ماه شيفت هستن و بيست روز و بيست شب آزادن.
      حقوق فعلى براى اين مقدار كار براى پرستارا حداقل حدود ٢٥٠٠ تا سه ميليون هست.

      به اين ترتيب اگر دو جا مشغول باشن درآمدشون ميشه حدود ٦ ميليون. و البته بازم ١٠ شب خالي دارن واسه خودشون.
      اينم در نظر بگيرين كه شبا حداقل سه چهار ساعت ميتونن بخوابن چون شيفت شبو تقسيم ميكنن بين خودشون و در واقع شب تا صبح يكسره بيدار نيستن.

      اينا رو دوستم كه پرستاره بهم گفته يني مستقيم از خودش شنيدم.

      والا من كارمند سابقه دار يه شركت خودروسازي هستم و شش روز هفته از ٧ و نيم صبح تا ٧ شب سر كار هستم با احتساب اضافه كارى و اين چيزا ٥ ميليون هم نميشه حقوقم.
      فقط هم جمعه هام خاليه تازه اونم خيلي وقتا براى اينكه بيشتر اضافه كارى كنم ميرم.

      دوست من همه ش به گردش تو اين كشور اون كشوره و لوازم آرايش برند و مانتوي شيك مد روز ميپوشه و البته هميشه هم غر ميزنه كه درآمدم كمه! هروقت هم صبح رفتم دم بيمارستان دنبالش شيك و فشن اومده بيرون!

      تازه تو فكره كه مهاجرت كنه بره ميگه همه دنيا پرستار لازم دارن و براى چند كشور جهان اولى هم اپلاى كرده.
      نميدونم اينهمه غر مال چيه فقط ميگه دكترا بيشتر پول درميارن.
      خوب بابا تو هم كنكور بيشتر ميخوندى دكتر ميشدى. اون بقول خودت چندتا تست كنكور بيشتر زده دكتر شده تو هم تست بيشتر ميزدي!

      ما كارمندا چى بگيم پس آخرش همينيم هيچ جاى دنيا هم لازممون ندارن. يه لاك بزنم سركار بلافاصله حراست مياد ميگه پك كن، اونوقت دوستم ماهى يه مدل جديد ناخن ميكاره و يه رنگ مو عوض ميكنه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت نگو،تو یه شب نمیتونی بیمارستان بمونی ،حالا شغل خودتو ک جلو کولره و کار مفید انجام نمیدی وپشت میزی،با پرستاری یکی میکنی!

      • جواد

        بخدا اگه یه روز بتونی کارشونو انجام بدی یه شب تا صبح نخواب ببینم فرداش دیگه میتونی کار کنی باهمه جور آدم هم بخای سروکله بزنی بایه سرس همراه مریض که عصبی هستند واسه خودت ساعت 8 صبح میری سر کار ساعت 9 تا 10 صبحانه میخوری هریک ساعت چای میخوری ساعت 12نهار تو سر موقع میخوری ساعت 3 هم میایی خونه سرکارتم تاظهر با همکاراتعریف وغیبت میکنی ماهی 3-4 میلیون هم حقوق میگیریبااعصاب راحت وکار راحت اگه تونستی یک روز تومحیط بیمارستان کارکنی اونوقت اینجوری خودتو جر بده.

      • مرتضی

        دوست عزیز اولا این جور شیفت دادن ممنوعه چون بازدهی مراقبت از بیمار میاره پایین .تجربه ثابت کرده اگر کسی اینجوری شیفت بره بعد چند سال بدنش فرسوده میشه و بیماری اعصاب میگیره
        دوما بیمارستانای مختلف حقوق های مختلف و شرایط مختلف دارن ما بحثمون بیمارستان دولتیه که هم تعداد بیمار بیشتری بهت میدن و هم حقوقت کمتره و هم اضافه کاریو ساعتی پنج تومن میزنن..
        سوما این دوست شما معلوم نیست کجا کار میکنه و چقدر راست میگه .امکان داره یه بیمارستان لاکچری کار کنه . بحث ما کلی نه یک یا صد نفر.
        چهارما تا حالا با جون آدمیزاد سر و کار داشتی ؟؟ میدونی چه قدر استرس کاری داره؟ میدونی ساعت سه شب مریضت حالش بد بشه و احیا بشه یعنی چی ؟ میدونی مراقبت از هشت تا ده تا مریض با انواع بیماری یعنی چی ؟ میدونی هر کدوم از این بیمارا همراه دارن . آروم کردن کسی که پدرش ,پسرش ,مادرش, خواهرش, همسرش و عزیزترین کسش بیمار شده بلدی ؟ تا حالا مظلوم بودی ؟ تا حالا شده اشتباهی شده باشه و مقصر اصلی تو نباشی ولی چون مقصر اصلی دم کلفت ادم پر آوازه ای همه کاسه کوزه ها رو سرتو بشکنن ؟ بعد چندسال بدنت دیگه نمیکشه .مخصوصا اگه خانم باشی.
        تو نمیدونی . ندیدی . فقط شنیدی. صدای دوهل از دور خوش است .
        بیا چند شب بخش های داخلی شیفت بده بعد اینجوری غیرمنصفانه صحبت کن عزیزم.
        دوست من اگه این مشکلا نبود نصف ملت میخواستن پرستار شن نه دکتر ....
        والسلام

      • بدون نام

        اینا دردشون اینه که خودشونو با پزشکها مقایسه میکنن و ااینهمه توقع برشون داشته ناراحتن که چرا مثل پزشکها درامد نجومی ندارند
        وگرنه تو صنعت هم پای مهندس ها بخوان کار کنن یک روز هم دوم نمیارن حقوق و مزایای تاسف بار مهندس ها بماند
        منم دو تا از دوستام پرستارند اونهم بیمارستان دولتی تو کرج یعنی همیشه حسرت میخورم به وضع شغلیشون
        حالا بیمارستان خصوصی بماند که اگه جذب بشن ته صفا کردنه

      • بدون نام

        معلومه از اجرای بهره وری پرستاری می ترسی ولی خودت را جای کسانی دیگه جا کردی.لااقل عرضه داری بگو مثلا پزشکی

      • ابوذر نجفی

        شما ک اینو میدونی پرستار ۲تا تست بیشتر میزد دکتر میشد شماام ۲تا تست بیشتر میزدی پرستار میشدی تا ب قول خودت هر روز لاک میزدی و لباس مارک میپوشیدی عقده ای بدبخت.. متاسفم واس امثال شما ک چنیین دیدگاهی ب این قشر زحمت کش دارن

    • بدون نام

      با طرحهاي اجاره بيمارستانهاي دولتي به بخش خصوصي،بيمه ها ورشكست شدن

      پاسخ ها

      • زهره

        دمت گرم .خیلی خوب گفتی

      • بدون نام

        الان که خیلی از بیمارستان ها قراردادشان با تامین اجتماعی را به این بهانه که تامین اجتماعی 12 ماه بعد پولشان را می دهد، لغو کرده اند. هفته ی پیش لوزه پسرم را در یک کلینیک خصوصی عمل کردم. 2 میلیون می شد. بیمارستان گفت این 2 میلیون را واریز کنید ما بعدا نامه می دهیم که بروید از تامین اجتماعی بگبربد. رفتم تامین اجتماعی میگه 500 تومن 6 ماه دیگه برات میریزیم به حسابت. از اونر حق بیمه را همون اول از حقوق من بیچاره کم می کنند.

      • بدون نام

        اینجور که پیداست حقوق خوبی هم می گیرید و بازم نق میزنید .یه کم به دور و اطرافتان هم نگاه کنید که چقدر لیسانس وفوق در حسرت شغل شما با حقوق کمتر هستند .

    • زهره

      والا حقوق پرستارها خیلیهم خوبه برجی حداقل 3 میلیون غیر کارانه دریافت میکنند.تازه پرستارهای الان یک هزارم پرستارهای قدیم وجدان ندارند و کار نمیکنند.همه کارهای مریض رو باید همراه بیچاره انجام بده.خیلی هم بداخلاقند.همینم از سرشون زیاده.تازه میدونستند دارند وارد چه شغلی میشن خب نمیومدند
      نیست بقیه جامعه عادلانه حقوق میگیرند و باد میزنند خودشونو....

      پاسخ ها

      • مينا

        زهره جون الان همه ميريزن سرت كه كارمون سخته سرويس شديم تو چه ميدوني و اين حرفا.
        يه جواب همراه مريضو به زور ميدن هر دوسه ساغت يه قرص ميندازن تو ليوان ميدن به مريض بعد باز ميشينن زير ميز ايستگاه پرستاري با موبايلشون ور ميرن مريضو كه خدمات ميبرن ميارن كاراشم كه همراه بدبخت بايد انجام بده.
        حرفم بزني ميگن تو چه ميدوني چقدددددر كارمون سخته.
        حرف خوبي زدي خوب شما مگه نميدونستيد وارد چه شغلي ميشين؟

        تازه اون بالا يكي گفت ميتونن از ايران برن خارج كار
        كنن خوب برين اگه اينجا سخته و حقوق نميدن.

    • بدون نام

      هر وقت حق و حقوق معلمهای بیچاره رو دادن حق و حقوق پرستارها رو نیز میدن

    • بدون نام

      به نظر من حقوق تمام اقشار جامعه غیر از پزشکان، با مخارج اصلا همخوانی ندارد. منکه با کارشناسی ارشد رشته فنی در بخش خصوصی حقوق پایه ی کارگری دریافت می کنم. از آن طرف هم اداره های مالیات و تامین اجتماعی اینقدر برای بخش خصوصی دردسر و انواع و اقسام جریمه در نظر می گیرد که بخش خصوصی ترجیح می دهد پولش را در بانک نگه دارد. این گونه است که هیچ وقت شرایط ما بهتر نمی شود.

    • بدون نام

      از وزیر پورشه و مازراتی سوار مولتی میلیاردر بخواهید

    • بدون نام

      ایناهمش ازبی بودجگی ودولت ورشکستس اگه بودجه نداری چطوربودجه ومنابع کشورخرج حدود۱۶ملیون افغانی میکنی و۱۰ملیون شغلمونم اشغال کردن ولعنت به پیمانکاروصابکاربرهمه کسش که ازکارگرافغانی خارجی استفادمیکنه ایرانی اعتراض کنه اخراجش میکنن ومجبورکارکنه بعدافسردگی اعصبانی روانی بش وهر۴نفر۱نفرتوایران روانین طبق امارواین تعدادافغانی باعث این میش به هرایرانی بالای۲۰۰ملیون تومان ضررمیزنن وهمینهاباعث ورشکستگی ایران وایرانی بزرگ ومظلوم ساده میش همینهاخرج ایران بش البادمیش اینها بااین بی ابی وخشکسالی درروز۴میلیاردلیتراب مصرف میکنن وبه گفته کرشناسان هرادم درروز۱۵۰لیترمصرف میش وخودشون باپرروی وزرنگی حق ابه ایران ونمیدهیلمن وهامون وخشک کرد

    • بدون نام

      یکم ازاروپاییهایادبگیرین باحقوق۱۷ملیون به پول ایران۳۰۰هزارحق بیمه میدن وهمه چیز توبیمارستان رایگان بعدخودتون بااروپامقایسه میکنید ۲۰۰سال عقب تریم

    • بدون نام

      بیش از ۸۰ در صد کارهای بیمار توسط همراه انجام میشه .و همین مقدار باید پول بگیرید

    • بدون نام

      پرستارا فقط بلدند زر بزنند والا به خدا مریض من تو بیمارستان جلوی چشمم فوت کرد قبلش به من گفت که شکمش درد می کنه به پرستار گفتم گفت که به دکتر گفتم از ساعت ۱۲ ظهر منتظر شدم تا اینکه دکتر ۱۲ شب اومد بهش گفتم می گه کسی به من نگفته حالا به پرستار می گم چرا نگفتی میگه برو شکایت کن اخه دست ما به کجا بنده

    • کامبیر

      خداوکیلی از این ۵هزار نفرچند نفر به روحانی رای دادید؟حالا از همون بخواهید مشکلات شما راحل کنه؟

    • اریا

      یسریا ک پرستار نیستن اخه درکی از کار سختش ندارن...
      درک ندارن ک ساعت 4بامدادهمراه مریض بیاد هرچی فوشه بهت بده اخه تو چ تقصیری داری جواب چندتا و چند نفرو بدی یه روز و دو روز نیست ک کار هر روزته...
      این وزیر خدا خیر ندیده ک دکتره مث قبلیا و بفکر خورشه و دوستاشه ن بفکر پرستارایی ک کل فشارا روی اوناست...
      بعد از این همه بدبختی و فشار و توهین اخه حقوق پایینشونم سرموقع نمیدن....

    • بدون نام

      از پرستارا پر توقع تر ندیدم. ارزوشون بوده پزشکی قبول بشن ولی لیاقتشو نداشتن حالا میگن عاشق پرستاری بودیم از بدو تولد. توقع دارن دریافتی شونم مثل پزشکا باشه. تازه به عمومی هم راضی نیستن. میخوان مثل متخصصا درامد داشته باشن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پرستارا ب خود شما چنین چیزی گفتن!!!! خوشم میاد خیلی راحت نظر میدید ی خورده حرفتونو تو دهنتون مزه کنید خواهشا

    • بدون نام

      هر کس می گوید شغل من سخترین است پس باید ...و خط و نشان برای بقیه می کشند.
      والا همه می گویند از هنرپیشه ها بکیر، مهندسین،کارگر،نمایندگان مجلس، وزرا، پزشکان کم مونده ریءس جمهور هم بیاید از حقوقش اه و ناله کند .
      والا اگر مدیریت و نظارت بر کل کشور باشد و عدالت بر همه اقشار و مشاغل باشد بهتر است.
      چرا هر کی فکر می کند تافته جدا بافته است.

      والا شما پرستارها که وزارت بهداشت و نظام پزشکی را قبضه کردید.

    • بدون نام

      من یک بوتیک دار هستم،اول از پرستارهای زحمت کش تشکر میکنم،دوم به افرادی که به این شغل شریف توهین میکنند میگویم شماها انگل جامعه ویک مشت افراد نادان وجاهل وعقده ای هستید چون به اندازه یک نخود مغز وفکر ندارید،پرستار باید حقوق بالا با مزایای عالی بگیره چون حقشه،کارگران معلمان ما هم همینطور،پاینده ایران پاینده ایرانی

    • پرستار

      سلام
      اولا این همه غلط املایی یعنی چی؟؟
      باید ده بار بخونی تا متوجه منظور نویسنده بشی
      دوما،لطفا رعایت ادب ونزاکت رو در نوشته هاداشته باشین،از مجله محترم در تعجبم که چرا این نظرات مغرضانه رو درج میکنه هرچند طرف شخصیت خودشو نشون میده، واقعا زشته
      سوماگفتن تا با کفش کسی راه نرفتی در مورد نحوه راه رفتنش قضاوت نکن
      باید پرستار باشی، یا حداقل یه پیراپزشک تا درموردشون قضاوت کنی
      پرستار تنها فرد همیشه در دسترس بیماراست وباید پاسخگوی بد کار کردن همه باشد، از جمله پزشک، مامور بیمه،مددکار،تاسیسات، آشپزخانه، واحدهای پاراکلینیک و..........
      من سرپرستارم
      برای یک کولر خراب باید ده بار به تاسیسات زنگ بزنم وآخر بیمار وهمراهی توقع دارند پرستار بره روی پشت بام کولر رو تعمیر کنه
      دکتر ساعت یک ظهر میاد ویزیت، بیماررو ترخیص میکنه، بیمار توقع داره به ده دقیقه تا قبل از تعطیل شدن واحد حسابداری کارش انجام بشه ونمیگن چرا دکتر دیر اومد تمام توقعشون از پرستاره
      از پرستار توقع دارن به محض بد حال شدن مریض درهر ساعت شبانه روز دکتررو واسشون سبز کنند
      حالا پرستار بینوا، به دکتر زنگ بزنه ودستور تلفنی بگیره (اونم با اون برخورد ویژه ی برخی پزشکان)
      به مریض برسه، یا کل موارد رو مکتوب کنه که فردا،به واحد اعتبار بخشی وده جای دیگه باید جواب پس بده
      شماها از پرستاری فقط ویترینشو میبینین واز هزاران مسائل پشت پرده خبر ندارین
      پس لطفا منصفانه تر قضاوت کنین
      البته منکر برخورد نامناسب یک سری از همکارانم نیستم، ولی لطفا به همه تعمیم ندین
      همانطور که در همه ی رشته ها خوب و بد داریم
      ومطلب آخر،این برداشت شماهاست که فکر میکنید پرستارا، دوست داشتن دکتر باشن وبه پول یا موقعیتشون حسودی میکنن،نه دوستان
      پرستار توقع داره حداقل به اندازه جایگاه خودش اعتبار و امنیت شغلی داشته باشه
      وهزاران هزار نکته دیگر که از حوصله خارج است
      وفقط پرستار میداند چه میگویم
      گوش اگر گوش تو وناله اگر ناله ماست
      آنچه البته به جایی نرسد فریاد است

    • بدون نام

      پرستاران عزيز قبول كنيد و خودتونو با پزشكا مقايسه نكنيد تعداد پرستارا خيلي بيشتر از پزشكه و توقع درامد همشون اندازه پزشك مسخره هست در ثاني تمام مسوليت مريض با پزشكه وقتي برا مريض مشكلي پيش بياد همه ميگن دكترت كي بوده نميگن پرستارات تو بخش كه همه اش دنبال اداو اطوار و تلفن زدن هستن كي هست پس پاي اعتبار يه انسان ديگه هست
      بعدشم تو جامعه ما مثل خيلي جاهاي دنيا ميگن فلان شغل موقعيت و درآمد بالايي داره پس تلاش كن به نمره و شرايط اون شغل برسي حالا نرسيدي تا آخر عمرت كه نبايد حسرت بخوري برو به زندگي ات برس خواهر و برادر من در ضمن من وكيلم نه پزشك

    • بدون نام

      کمک پرستارا تو بیمارستانها صد برابر بیشتر از پرستارا بدون هیچ توقعی زحمت میکشن
      اصلا هم دیده نمیشن...

      پرستارا تمام کارای خودشونم میندازن گردن کمک پرستارا

      انصاف نیست دیگه..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج