۷۳۶۹۱۳
۹ نظر
۵۰۱۳
۹ نظر
۵۰۱۳
پ

افزایش نرخ اجاره‌بهاء در تهران ادامه می‌یابد

با پایان یافتن فصل امتحانات و آغاز فصل جابه جایی قیمت اجاره بها روند صعودی به خود گرفته است . نگاهی به آمارها نشان می دهد که اجاره بها در ۳ ماه ابتدایی سال رشد حدود ۲۰ درصدی را نسبت به سال های گذشته تجربه می کند.

پول نیوز: با پایان یافتن فصل امتحانات و آغاز فصل جابه جایی قیمت اجاره بها روند صعودی به خود گرفته است . نگاهی به آمارها نشان می دهد که اجاره بها در ۳ ماه ابتدایی سال رشد حدود ۲۰ درصدی را نسبت به سال های گذشته تجربه می کند.

این رشد در شرایطی است که برخی از دولتمردان از عادی بودن روابط افزایش قیمت ها در بازار خبر می دهند. با این وجود فعالان بازار بر این باورند که گرانی اجاره بها به همین جا ختم نمی شود .

حسام عقبایی نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی تولید مسکن در ۵ سال گذشته، به پول نیوز می گوید: با وجود رکود حاکم بر بازار خرید و فروش، با کمبود خانه مواجه هستیم و همین مساله قیمت خانه را گران تر کرده است. طبیعی است که وقتی بهای مسکن افزایش می یابد اجاره بها هم بیشتر شود.

به گفته او ، در حالی سالی حدود یک میلیون ازدواج به ثبت می‌رسد که تولید مسکن سالانه ۳۰۰ هزار واحد است. این آمار به خوبی نشان می دهد که میزان عرضه با تقاضای بازار هم خوانی ندارد.

بازار را نمی توان با تعزیراتی کردن کنترل کرد

اما در حالی برخی از نمایندگان مجلس بر این باورند که با تعزیراتی کردن بازار می تواند کنترل قیمت مسکن را در دست گرفت که عقبایی می گوید: اقتصاد دارای مولفه هايي است كه از جمله مهمترين آنها انضباط و ثبات است. منظور از ثبات اين نيست كه همه چيز در يك شرايط معين بماند، بلكه ثبات به اين معني است كه پديده های اقتصادی در جامعه، يك روند مشخص داشته باشد تا بتوان با تكيه بر آنها پيش بيني درستي از شرايط آينده داشت.

او بر این باور است که بازار را نمی توان با تعزیراتی کردن کنترل کرد. تنها زمانی بازار اجاره بها رنگ آرامش به خود می گیرد که بین نظام عرضه و تقاضا تعادل برقرار باشد.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک در ادامه توضیح داد : با توجه به اینکه اجاره‌بهای مسکن، محل درآمد برای موجرین محسوب می‌شود لذا بالطبع باید متناسب با رشد تورم افزایش یابد، به عبارتی مالکان برای حفظ قدرت خرید خود نرخ اجاره‌بها را حداقل به میزان تورم انتظاری در طول یک سال آینده تعیین می‌کنند.

اما در سال جاری، طبق آمارهای رسمی و غیررسمی، رشد اجاره‌بها بیش از ۲۰ درصد بوده این در حالی است که نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی در اردیبهشت‌ماه سال جاری، ۱ /۸ درصد بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      آیا واقعا تورم امسال ۸ درصد بوده؟ چرا چرت تحویل مردم میدید، دست به هرچی میزنی از بعد عید رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی داشته، دست کم.

    • بدون نام

      تا ثریا میرود این قیمتها تا پایان امسال .
      ۵ نفر هر کدام نزدیک به ۶۰ هزار سکه خریداری کردند .
      اینها از رانت اطلاعاتی برخوردار بوده اند .
      چرا اسامی آنان را نمی گویند . اینها بعد که بزنند بجیب در کشور ثروت را نگهداری نمی کنند باز پولها سرازیر کشور های غربی می‌شود چرا که بعداً از کشور فرار کنند .

    • کارشناس

      این چوپانان دروغگو حتی حرفهای قبلی خود را قبول نداشته و دائماً در حال تناقض گوئی هستند!
      وجود بیش از 2.5 خانه نوساز خالی و هزاران خانه نیمه کاره که در اثر عدم خرید ساخت و ساز آنها متوقف شده نمی تواند گویای کاهش عرضه باشد!
      این متوهمان که متأسفانه در بالاترین سطح در وزارت راه نیز ریشه دوانده اند! انتظار دارند علاوه بر جهش قیمتی مسکن هرساله نیز به اندازه بیش از متورم قیمت مسکن افزایش یابد! که این آرزو را به گور خواهند برد و قیمت مسکن با سقوط 3 برابری مواجه خواهد شد!

    • بدون نام

      بهترین راه بالا بردن سود بانکی هستش تا پولهای سرگردان از جامعه به بانکها هدایت بشه، و این مالکان بی انصاف بدین شکل مراعات بکنن

    • بدون نام

      بهترین راه بالا بردن سود بانکی هستش تا پولهای سرگردان از جامعه به بانکها هدایت بشه، و این مالکان بی انصاف بدین شکل مراعات بکنن

    • بدون نام

      وقتی مالکان و سازنده گان می بینند نمی توانند خانه های خود را با قیمتهای نجومی به خریداران قالب نمایند، ملکهای خود را با قیمتهای نجومی برای اجاره گذاشته اند. ولی بعلت عدم توانایی اکثریت مستأجران در اجاره کردن آنها این ملکها همچنان خالی باقی خواهند ماند! اینکه مالکان و سازنده گان خیال می کنند با اجاره دادن ملکشان با این ارقام نجومی می توانند بخشی از ضرر خود را جبران نمایند سخت در اشتباه بوده و حتی در صورت اجاره رفتن بخش اندک این ملکها باز هم ضرر زیادی را متحمل خواهند شد!!!!

    • mk

      البته . خبر یا ناقص هست یا نویسنده بی اطلاع . افزایش ۲۰۰ درصد بیشتر بوده . خونه ای که من تا سال گذشته با ۶۰ میلیون رهن کرده بودم الان ۱۵۰ میلیون شده ....
      لطفا قبل از درج مطلب کمی تحقیق کنید

    • بدون نام

      من ضد اصولگرایان چپاولگر در دوران جنگ و پسا جنگ بودم و هستم ولی اقای روحانی هم خودتو سوزوندی هم مردم رو باسفره خالی تنها گذاشتی تصمیمات اخیر واردات دامنگیر بخش عظیمی از مردم طبقه پایین میشه پوشاک وکیف و بقیه کالاهای ممنوعه رو بالا دستی ها با یه مسافرت خارج تهیه میکنن این قشر دست بسته س که باید کالای کم کیفیت ایرانی رو بخرن بقیمت دلار روز اگه ایرانی با کیفیت هم باشه قیمتش از نوع خارجی کمتر نیست واردات ماشین از روز اول با امتیاز جانبازان وارد شد برای از ما بهترون بقیه داستان رو هم همه میدونن معیشت بسیار سخت ازادی سلیقه یی اجتماعی تصمیمات خرکی در صدا سیما ضدیت با شادی ونشاط مردم ..... اقای روحانی وقت تغییره اول همه سیف خالی از تدبیر غیر از دوسه تا وزریر کمی اندیشه کن خودت و مردم رو به کجا رسوندی حیف از این قدرت مردمی که پشت سرت بود و قدر ندونستی حریف چهارتا جنگولک یکی مثه کیهان و شریعتمداری شریک بلامنازع کاسبان تحریم نشدی که نشدی

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه که این روزگارو واسه مردم نجیب ایران درست کردید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج