۷۴۵۶۰۸
۴۲ نظر
۵۰۰۲
۴۲ نظر
۵۰۰۲
پ

نماینده مجلس: مردم اعتمادی به مسئولان ندارند

منابع و مصارف به هم ریخته از یک سو و بی اعتمادی و بی اطمینانی از سوی دیگر، گریبان شبکه بانکی را گرفته و هرچه این نظام در هم پیچیده تلاش می‌کند تا راهی برای برون رفت از چاه این مشکلات بیابد، بیشتر در آن غوطه‌ور می‌شود.

تابناک: منابع و مصارف به هم ریخته از یک سو و بی اعتمادی و بی اطمینانی از سوی دیگر، گریبان شبکه بانکی را گرفته و هرچه این نظام در هم پیچیده تلاش می‌کند تا راهی برای برون رفت از چاه این مشکلات بیابد، بیشتر در آن غوطه‌ور می‌شود.

تلخ‌ترین تراژدی که نظام بانکی ما با آن دست و پنجه نرم می‌کند، هجوم مردم به بازار‌های سکه و ارز است، که این روز‌ها هر چاره‌ای برای آن اندیشیده می‌شود، توسط خریداران خنثی می‌گردد.

ناگفته نماند که بدترین بازخورد آن هم به این موضوع برمی‌گردد که اعتماد مردم به این مهم‌ترین نهاد مالی کشور، به قدری کاهش یافته که ترجیح می‌دهند سپرده‌های خود را در جایی خارج از این نظام سرمایه‌گذاری یا پس انداز کنند.

بنا بر این گزارش، واقعیت این است که در سال‌های گذشته، مؤسسات مجاز و غیر مجاز، طوری آتش به مال این مردم زدند که آنان دیگر اعتمادی به این نظام بانکی ندارند و همین مهم موجب می‌شود که مردم سپرده‌ها و پس اندازهایشان را به سایر بازار‌های مالی سرازیر کنند و داستان تلخ مؤسسات غیرمجاز، گریبان آن‌ها را هم نگیرد.

اما این همه ماجرا نیست و بی اعتمادی مردم، تنها در بی اعتمادی به سیستم اقتصادی کور خلاصه نمی‌شود. به اعتقاد کارشناسان، موضوعات اجتماعی و سیاسی هم برگرفته از این موضوع است که البته رفتاری که حاکمیت با مردم می‌کند، در بالا رفتن این بی اعتمادی تأثیرگذار بوده است.

پروانه سلحشوری در گفت وگو با تابناک در این باره اظهار داشت: یا من آدم بدبینی هستم و یا کسانی که این روز‌ها داد سخن می‌دهند و یا نمایندگانی که در مجلس اظهار نظر می‌کنند، عمق مشکلات را درک نکرده اند!

این نماینده مجلس گفت: من به عنوان یک جامعه شناس، نمی‌توانم در مورد وضعیت کنونی جامعه، رویکرد اقتصادی صرفی داشته باشم؛ اما در مجلس بیشتر رویکرد‌های اقتصادی مد نظر است. به نظر من، این بستر اجتماعی است که این پدیده‌ها در آن رخ می‌دهد و بررسی جداگانه این پدیده‌ها نمی‌تواند جوابگو باشد. اقتصاد جدا از سیاست و فرهنگ نیست؛ بنابراین، باید آن را به صورت یک مجموعه بررسی کرد. درواقع اشتباهات سیاسی گوناگون منجر به این شده که امروز در جامعه ما مشکلاتی داشته باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: حرص و ولع مردم در جامعه برای خریدن سکه، معانی بسیاری دارد؛ نشان از یک جامعه بی اعتماد به مسئولان است. این بی اعتمادی هم اقتصادی نیست، بلکه سیاسی و اجتماعی و فرهنگی است و نشان می‌دهد نهاد‌های ما از جمله مجلس و دولت و قوه قضاییه و حتی نهاد‌های دیگری که دستی در آتش دارند، درست کار نمی‌کنند.

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: متأسفانه بحث‌هایی که کارشناسان در مراکز مختلف می‌کنند و راهکار‌هایی که برای برون رفت ارائه می‌شود، معمولا توسط نهاد‌های مرتبط به اجرا درنمی آید؛ بنابراین، هم اکنون بحث این است که برای برون رفت از این مشکلات باید همه با هم حرکت کنند؛ برای مثال، زندانی کردن دانشجویان در این اوضاع، چیزی جز بی اعتمادی به حاکمیت و نظام به دنبال ندارد و تنها نارضایتی‌ها را زیاد می‌کند، در حالی که ما می‌توانستیم بسیاری از این نارضایتی‌ها و گره‌هایی که ربطی به اقتصاد هم ندارد، باز کرده و اعتماد عمومی را زیادتر کنیم.

همچنین می‌شود با کار‌هایی که اصلا ربطی به اقتصاد ندارد، ولی از جمله مطالبات مردم است، کاری کرد که مردم بار دیگر به سیستم اعتماد کنند. آنگاه خواهید دید که نظام اقتصادی کشور هم اصلاح می‌شود.

وی گفت: هم اکنون عده‌ای منتظرند ببینند مردم چه خواسته‌ای دارند تا با شدت با آن مطالبه برخورد کنند. نتیجه این عمل شاید در نگاه اول اقتصادی نباشد، ولی در بلندمدت اثر خود را در جامعه می‌گذارد و مردم را نسبت به سیستم بی اعتماد می‌کند. بعد هم زمانی که نیاز به مشارکت عمومی هست، مردم خود را کنار می‌کشند و نتیجه آن، بی سامانی در بازار ارز و یا بازر سکه و باعث می‌شود، در زمان بحران، مردم به کسی اعتماد نداشته باشند و در بزنگاه‌هایی که می‌توانند تأثیرگذار باشند، خود را جدا از سیستم دانسته و هر که به فکر منافع خود باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جواد

      راست میگه به خدا
      اصلا" نه اعتمادی به چپ هست نه به راست
      اینقدر که حقوقهای نجومی و رانت خواری و اختلاس ها اعصاب خراب کن هست ، خداییش تحریمهای آمریکا نیست .

      پاسخ ها

      • حسن

        درودبرشما واقعآحقیقت تلخ است.....افرین برشما

      • کامبیر

        دشمن داخلی ازخارجی بدتراست!؟

      • بدون نام

        عالی گفتی ولی کو گوش شنوا

    • بدون نام

      آبجی شما فک کن ی درصد، اصلا اعتماد نداریما به هیچ کدومتون دیگه

    • بدون نام

      واقعا فکز میکردن اعتماد داریم؟؟؟!!

    • بدون نام

      غیر قابل اعتماد هستند

    • بدون نام

      شک نکن

    • بدون نام

      شاید فقط یک راه وجود داره ....

    • بدون نام

      حتی یکی از مسولان قابل اعتمادنیستند ....

    • بدون نام

      ای کاش میشد از ژاپن مسئول وارد کرد ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیگرچه اعتمادی سیر از گشنه خبرنداردسواره
        فقر که ازدرآمدبی اعتمادوبی دین از پنجره میرودبیرون:بابا کدام اعتماد

      • بدون نام

        بخدا بهترین کاره . ایرانی هم پاکدستی و سخت کوشی رو یاد میگیره.

      • بدون نام

        به خدا بهترین راهکاره . ای کاش .... ای کاش

      • حسن روحانی

        ای کاش میشد از ژاپن مردم وارد میکردیم
        مردم خودمونو میدادیم اونا مردم اونا رو می گرفتیم
        شاید اونا ولع سکه خریدن نمی داشتند

    • بدون نام

      اعتماد داشته باشیم یا نداشته باشیم برای اونا اهمیتی نداره که، اونا در رفاه هستن و همین کافیه!!

    • بدون نام

      اعتمادنداریم ولی وقت انتخابات باکله شرکت میکنیم

    • بدون نام

      مردم به کدوم دستوارد دولت باید اعتماد کنند .تنهاومهمترین خدماتشون دروغ بوده که تحویل ملت دادند .امان از نوبخت ..

    • بهروز اباذزی

      بزرگوار کاملا صحیح فرمایش می فرمایید. در خانواده ای که سرپرست آن به اعضای خانواده ارزشی قائل نباشد و نسبت به خواسته های منطقی آنان بی اعتنایی کند عاقبتش بی حرمتی و بی اعتنایی و بی اعتمادی به آن سرپرست میگردد که نهایتش پشت کردن و از بین رفتن ارج و قرب و منزلت او میگردد..... به همقطاران تان نیز بگویید که آگاه باشند و بدانند وای بر آن روزی که مردم به آنان پشت کنند که دیگر جایی در بحر و بر و هوا نخواهند داشت .... وای بر آن روز!!!!

    • بدون نام

      اعتماد داریم کاملا به شما عزیزان... اطمینان داریم گشور را به قهقرا میبرین

    • حسن

      هر جا مردم خواستی دارند،مدیران بر عکس عمل میکنند،مثل داستان دیو ورستم ودریا وخشکی،به همین سبب مردم هر گاه برعکس خواست مدیران عمل میکنند موفقند وآنها نیز عموما خلاف مصلحت مردم عمل میکنند،البته قبلا مدتی اعتماد داشتند وضربات مهلکی خوردند،مدتها طول کشید تا مردم زبان مدیران کشور را فهمیدند،
      ارزان میشود =بی نهایت گران میشود
      قیمت دلار کم میشود=تورم وحشتناکی در پیش است
      کمبودی نداریم=بشدت کمبود است
      فقیر نداریم =نود درصد مردم خرشون تو شل گیر کرده
      حقوق کارمندان را زیاد میکنیم،=کارمندان در فلاکتند
      مردم عزیز=مردم معترض
      مردم خوبی داریم=به مردم نمیشه اعتماد کرد
      مشکل فلان مورد برطرف شد=تازه مشکل شروع شده
      سال اقتصاد مقاومتی=سال اختلاص
      سال حمایت از کالای داخلی=سال فلاکت تولید کننده گان و به عرش رسیدن تقاضا وقیمت وسایل وارداتی
      حذف دلار =استفاده دوچندان از دلار در مبادلات

    • ایرانی

      این خودش جزو همونهاست ، کدوم حرص و ولع رو میگه خانم ؟ اونها که میگه یا نزدیکان و یا دلال هستند و بقیه گرسنه هستند! خانم درصد تعیین نکن اعتمادی نداریم، سی چه برات خودت حرف مفت میزنی همتون مثل هم هستید بااینکه از احمدی نژاد دلخورم اما لااقل در حرف زدن شجاعت داره! اقا جواد نگو راست میگه جدی میگیره که خودش رو قبول داریم ....

    • بدون نام

      شماره يه مورد ثبت نام خودروهاي پرطرفدار رو ببين ،روز ثبت نام هر كاري كني نميتوني ثبت نام كني ولي دلالهايي كه نرم افزار يا كد خاصي دارند به راحتي ثبت نام ميكنن و تو هر ماشين حداقل بيست ميليون تو فاصله يك هفته سود ميبرن

    • بدون نام

      شما خودتان را بجای مردم بزارید به مسئولان اعتمادمیکنید؟

    • بدون نام

      اگه الان نوبت انتخابات ریاست جمهوری یا نماینده مجلس بود اینا با چشم خودتون میدید که حتی1درصد مردم برای شما قدم برنمی دارند و پای صندوق نمیومدند این یعنی بی اعتمادی صددرصد

      پاسخ ها

      • 66حسن

        اگر چه همه دولتهای ادواری بد عمل کردند ولی پای صندوق های رای خلوت نخواهد شد
        مردم اهل تحلیل هستند می دانند چقدر از مشکلات داخلی و چقدر نتیجه فشار دشمن(زمانی گروهی می گفتند دشمن توهم ذهنی است) است لذا مردم بازهم به انتخاب سرنوشت خویش اعتقاد دارند

    • بدون نام

      اصلا چرا اعتماد باشه ب این دولت مگه این دولت این مجلس کاری برای بهبود وظعیت معیشت مردم کردن مگه کاری کردن ک ماشین خوب سوار بشن مگه کاری کردن ک بدون کلی ضامن و سفته و چک وام بگیرن اونم با سود ۱۸ درصد همش سنگ اندازی همش دزدی همش غارت میکنن. اون مسعولین فقط حرف میزنن عمل زیر صفره تحریم آمریکا یه طرف این مسعولین هم تو نداری و فقیری شب گرسنه خوابیدن مردممون هم یه طرف. بابا ما ایرانیا رو گنج خوابیدیم ک تا قیامت هم استفاده کنی تموم نمیشه

    • بی نام

      اصلا یکی از مسئولین ویاهر کی تو تلویزیون نشون میدن بعنوان مسئول جایی، من تو فکر خودم میگم این هم دزد تو کار خودش شاید خیلی ادم خوب ویا مسئول خوبی باشه ولی چون دیگر مسئولین گذشته بدی داشتن ما خوب بد میدونیم.دیگه چشمه مون از هر ادم مسئول ترسیده و میگیم این هم امده بخور بخور کنه ،و راستی چرا انقدر پول چپاول شد اختلاس شد وبه خارج برده شد واقتصاد مملکت اینطوری شد وپول رو به خارج از کشور بردن وانقدر فقر هست ، ولی ما بر روی نفت زندگی میکنیم .چون خائن داخل خودمونه ،وپول رو میدن به بیرون از مرز و اسمشو میزارند سیاست .

    • بی نام

      واصلا خیلی مطالب که مردم مینویسند پخش نمیکنید اون که دزد نکرده بخونه بهش بر نمیخوره واونکه دزدی کرده خودشو جمع میکنه ومیفهمه مردم حالیشونه.

    • رحیمی

      مردم به نماینده هاهم اعتماد ندارن شما نماینده دولتید نه ملت.

    • بدون نام

      آفرین بر خانم نماینده که میدونه مردم به مسولین اعتماد ندارن

    • بدون نام

      تازه فهمیدی سر کار خانوم

    • k m

      تازه فهمیدین

    • شهروند

      خانم سلحشوری واقعا شیر مادرت حلالت که دو کلمه حرف حساب زدی متاسفم که اقای روحانی وتیمشون ازگفتن واقعیتها طفره میرن خودشونو به کوچه علی چپ میزنن خیلی وقته که بین مردم وحاکمیت فاصله افتاده !!!

    • بدون نام

      نه به مجلس نه به دولت اعتماد ندارن

    • بدون نام

      بله هیچگونه اعتمادی ازرئیس جمهور گرفته تا مسئولین رده پائین نداریم همه حقوق های گزاف میگیرند ماهایک ریال نداریم خرج کنیم تاکی بایدغصه بخوریم واگذارتان به ابوالفضل

    • بدون نام

      دیگر کار بجایی رسیده که به شما نمایندگان هم اعتماد ندارند

    • بدون نام

      متاسفانه این بی اعتمادی دردرازمدت عواقب بسیاربدی برای جامعه به وجود می آورد وباعث ناامیدی مردم ازمسوولین وجداشدن مردم وبی تفاوتی نسبت امورمملکت می گردد

    • بدون نام

      افرین به این نماینده که حرف راست را می گوید اعتماد ندارند ....

    • سپهر

      مردم به مسئولین اعتماد ندارند.....ایول این یه دهن و خوب اومدی

    • بدون نام

      آخیش بالاخره فهمیدن

    • v

      خوشم میاد ک بعد سالها از درک این موضوع الان میتونید ب زبون بیارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج