۷۴۵۶۹۸
۱۰۰ نظر
۵۰۲۸
۱۰۰ نظر
۵۰۲۸
پ

مطهری: نحوه بیان آقای جنتی، جوان‌ها را از دین و انقلاب فراری می‌دهد

مطهری: مهم‌ترین انتقاد من به آقای جنتی این است که دافعه‌ی ایشان بیشتر از جاذبه‌شان است. به عبارت دیگر بیان ایشان چکشی و به تعبیر شهید مطهری میخدار است و به جای آنکه دل‌ها و قلب‌ها را نرم کند سخت و دلگیر می‌کند. ایشان ولایت‌فقیه را به گونه‌ای مطرح می‌کند که گویی با آزادی بیان و انتخابات و رأی مردم سازگار نیست. نحوه بیان ایشان جوان‌ها را از دین و انقلاب فراری می‌دهد گرچه نوعی صفای باطن و صداقت بدون حکمت و تدبیر در کلام ایشان احساس می‌شود.

مؤسسه‌ سوره سینمای مهر: «علی مطهری» نایب رییس مجلس به سؤالاتی درباره آیت الله جنتی و شورای نگهبان پاسخ داده است.

او در بخشی از این مصاحبه گفت: مهم‌ترین انتقاد من به آقای جنتی این است که دافعه‌ی ایشان بیشتر از جاذبه‌شان است. به عبارت دیگر بیان ایشان چکشی و به تعبیر شهید مطهری میخدار است و به جای آنکه دل‌ها و قلب‌ها را نرم کند سخت و دلگیر می‌کند. ایشان ولایت‌فقیه را به گونه‌ای مطرح می‌کند که گویی با آزادی بیان و انتخابات و رأی مردم سازگار نیست. نحوه بیان ایشان جوان‌ها را از دین و انقلاب فراری می‌دهد گرچه نوعی صفای باطن و صداقت بدون حکمت و تدبیر در کلام ایشان احساس می‌شود.

مطهری: نحوه بیان آقای جنتی، جوان‌ها را از دین و انقلاب فراری می‌دهد

متن این مصاحبه که در کانال تلگرامی علی مطهری منتشر شده، به شرح زیر است:

انتقاد شما به آیت‌الله جنتی است یا شورای نگهبان و ساختار آن؟

اصل نهاد شورای نگهبان نهاد لازمی است و حافظ اسلامی بودن جمهوری اسلامی است. ولی نگاه برخی اعضای آن به مسائل اجتماعی و سیاسی و مقوله حفظ نظام و اصل ولایت فقیه دچار کاستی‌هایی است. به همین جهت گاهی می‌خواهند به نظام خدمت کنند، ولی به آن ضربه می‌زنند.

مثلاً در موضوع بررسی صلاحیت‌ها، افراد حرّ و آزاده و منتقد نظام را رد صلاحیت می‌کنند و در مقابل، برخی افراد فرصت‌طلب و متملق و چاپلوس را تأیید صلاحیت می‌کنند و این امر باعث کاهش سطح کیفیت مجلس و نیز پدیده ریا و تظاهر شده است به طوری که مثلاً هر نماینده‌ای فکر می‌کند که اگر در نطق خود از «مقام معظم رهبری» یا «مقام عظمای ولایت» نگوید ممکن است رد صلاحیت شود.

آیا آیت الله جنتی را به مثابه شورای نگهبان می‌دانید در حالی که شورا متشکل از ۱۲ عضو دارای حق رأی است و آیت‌الله جنتی یکی از آنها؟

عنصر تصمیم‌گیر در شورا آقای جنتی هستند و بقیه معمولاً به احترام ایشان اظهارنظر نمی‌کنند. مثلاً چند تن از اعضای شورای نگهبان به خود من گفتند که ما با تصمیم آقای جنتی درباره موضوع خانم مینو خالقی که بعد از تأیید صلاحیت در حوزه اصفهان رأی آورده بود و آنگاه رد صلاحیت و به رأی مردم بی‌احترامی شد مخالف بودیم، ولی به خاطر حفظ احترام ایشان مخالفت نکردیم. البته آن‌ها که یکی از آن‌ها هم مرحوم شده است کار اشتباهی کردند. در مجموع، اعضای شورای نگهبان مخصوصاً فق‌های آن باید افراد روشن‌بین‌تری باشند.

ایراد شما بر شورای نگهبان معطوف به بحث نظارت استصوابی است یا سایر وظایف شورا را نیز دربر می‌گیرد؟

بیشتر معطوف به نحوه اجرای نظارت استصوابی است. اگر خود نظارت استصوابی را هم درست بدانیم نحوه اجرای آن غلط است، چون نظارت استصوابی الآن به این صورت درآمده که غیر از استعلامات چهارگانه ـ. که گاهی به آن‌ها هم توجه نمی‌شود ـ. افرادی تحقیقات محلی می‌کنند و در زندگی خصوصی مردم تجسس می‌کنند.

روشن است که در این رویه امکان بروز فساد و دخالت خصومت‌های شخصی و سیاسی زیاد است. باید صرفا فساد مالی یا اخلاقی مهم ملاک رد صلاحیت باشد آنهم فسادی که آشکار و ثابت‌شده باشد نه آنکه در حریم خصوصی کاندیدا‌ها تجسس شود و اگر به واسطه شنود و مانند آن باشد، زشتی و خلاف قانون و شرع بودن آن بیشتر است.

رد صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ هم از کار‌های اشتباه آقای جنتی و شورای نگهبان بود که درست در زمانی که به مدیریت و تجربه آقای هاشمی نیاز بود به بهانه کهولت سن ایشان را رد کردند، در حالی که آقای ماهاتیر محمد با ۹۲ سال سن اکنون رئیس جمهور مالزی است.

سایر وظایف شورا مشکل چندانی ندارد. معمولاً شورا در بررسی مصوبات مجلس دقت نظر خوبی دارد، ولی گاهی هم وقتی با یک مصوبه مخالف است و دلیلی بر مغایرت آن با قانون اساسی یا شرع ندارد، یک ایراد بی‌مبنا می‌گیرد، مثلاً می‌گوید ابهام دارد تا شاید مانع نهایی شدن آن شود و حداقل دفع‌الوقت شود. یا گاهی به مجلس می‌گوید باید جمله این طور باشد، در حالی که چنین حقی ندارد.

نظر شما درباره شخص آیت‌الله جنتی و سوابق وی چیست؟ آیا تا به حال شخصا با وی روبرو شده‌اید و انتقادات خود را مطرح کرده‌اید؟

ایشان سعی می‌کنند متشرع و متقی باشند، ولی گاهی اظهارنظرهایشان از شرع و تقوا خارج است. سوابق مبارزاتی و علمی در حد متوسط به بالا دارند و ظاهراً درس شهید مطهری را هم درک کرده‌اند. با ایشان روبرو شده‌ام، اما انتقادی را مطرح نکرده‌ام. شنیدم در انتخابات مجلس دهم که من از طرف هیات نظارت رد صلاحیت شدم، ایشان در شورای نگهبان به من رأی مثبت داده بودند.

آیا تا به حال و بعد از رد صلاحیت در انتخابات مجلس با شخص آیت‌الله جنتی یا سایر اعضای شورای نگهبان درباره علل رد صلاحیت خود به صورت رو در رو صحبت کرده‌اید؟ و اگر صحبتی شده نتیجه چه بود؟ آیا دلایل منطقی برای کارشان مطرح کردند یا شما باز قانع نشدید؟

در انتخابات مجلس نهم از طرف هیات اجرایی و در انتخابات مجلس دهم از طرف هیات نظارت رد صلاحیت شدم، ولی در هیچ کدام غیر از اعتراض رسمی و قانونی کوچک‌ترین اقدامی نکردم، نه پیغامی دادم و نه تلفنی زدم و نه از علت رد صلاحیت سؤال کردم. می‌دانستم این رد صلاحیت ناشی از برداشت غلط آن‌ها از اصل ولایت‌فقیه و مقوله حفظ نظام و مقوله آزادی بیان است. ولی دوباره خودشان تأیید صلاحیت کردند، شاید به خاطر فشار افکار عمومی.

آیا در موضوع خانم خالقی رو در رو با آیت‌الله جنتی یا سایر اعضای شورای نگهبان صحبتی داشته‌اید یا پاسخی به مطالب و نامه‌نگاری‌های شما داده‌اند؟ اگر جواب مثبت است آیا از توضیحات قانع شدید یا نه؟

با برخی اعضای حقوقدان آن صحبت داشتم. همه آن‌ها مخالف کار شورا و در واقع کار آقای جنتی بودند. هیچ منطقی نداشتند و حتی از قول آقای جنتی نقل کردند که ایشان گفته است ما هم می‌دانیم که رد صلاحیت خانم خالقی بعد از تأیید صلاحیت اولیه و رأی مردم خلاف قانون است و موضوع باید به مجلس در بررسی اعتبارنامه‌ها ارجاع داده شود، ولی، چون می‌دانیم که مجلس او را رد نمی‌کند خودمان رد می‌کنیم، چون مسوولیت شرعی داریم.

این نوع برخورد با قانون یعنی قانون‌شکنی. وقتی هم که مجلس استفساریه درباره این موضوع را تصویب کرد، شورا ایراد‌های موهوم می‌گرفت تا حتی‌المقدور به تأخیر بیفتد و موضوع منتفی شود و خانم خالقی نتواند وارد مجلس شود، به طوری که مصوبه چند بار بین مجلس و شورای نگهبان رد و بدل شد و در نهایت به مجمع تشخیص مصلحت رفت و مجمع هم هنوز بعد از نزدیک به دو سال آن را در دستور کار خود قرار نداده است. این است وضع قانون‌گذاری در کشور ما!

آیا به نامه‌های شما درباره مواضع و اظهارات آیت‌الله جنتی تا به حال از جانب ایشان یا دفترشان پاسخی داده شده؟

خیر، جوابی داده نشده است.

بجز بحث شورای نگهبان و رد صلاحیت‌ها مهمترین انتقادات شما به آیت‌الله جنتی چیست؟

مهم‌ترین انتقاد من به آقای جنتی این است که دافعه‌ی ایشان بیشتر از جاذبه‌شان است. به عبارت دیگر بیان ایشان چکشی و به تعبیر شهید مطهری میخدار است و به جای آنکه دل‌ها و قلب‌ها را نرم کند سخت و دلگیر می‌کند. ایشان ولایت‌فقیه را به گونه‌ای مطرح می‌کند که گویی با آزادی بیان و انتخابات و رأی مردم سازگار نیست. نحوه بیان ایشان جوان‌ها را از دین و انقلاب فراری می‌دهد گرچه نوعی صفای باطن و صداقت بدون حکمت و تدبیر در کلام ایشان احساس می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای مطهری بسیار خودخواه است فکر می کند همه افکار او درست است ودیگران نیز باید مثل او باشند واز طرف دیگر اکثر افکار اکثر مردم غلط است.مگر شما چه طرحی برای رفع مشکلات کشور داده ای

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راست میگه ها خودشان مگه چه گلی زدن متاسفم

      • بدون نام

        ااینم لنگه بقیه است فقط به نوعی ظاهرا میخواد بگه من متفاوتم طرف امردمم برو بابا بذار بادبیاد همتون سر وته یه کرباسین

      • lمهدی

        خودخواه ؟ کسی که با شجاعت برای احقاق حقوق مردم می ایستد شایسته ی هرگونه تمجید است . ....

      • امید

        یه تعداد منفیهات دقت کن

      • فرهاد

        هرکس حق دارد نظرش را محترمانه بیان کند، ازجمله، خود شما.

      • بدون نام

        اتفاقا مطهري نچسب است نه آقاي جنتي

      • بدون نام

        با شما موافقم. اگر طرحی هم برای اصلاحات بدهد بیخوی است

      • حسن

        مطهری میانه رو است چرخش زیادی وی به سمت روحانی و اصلاح طلبان به ضرر وی است اصلاح طلبان قابل اعتماد نیستند اصلا نمی گویند تا کجا می خواهند اصلاح کنند (مو رو می برند یا سر رو؟)
        امثال آقای جنتی بهتر است در رفتار و گفتارشان تجدید نظر کنند و بیاندیشند چگونه نسل جوان را جذب کنند

    • بدون نام

      یکی نیست یه این مطهری بگه به تو چه توهرچیزی دخالت میکنی...
      ....ازحصر چه خبر آقا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودت چی ؟؟ چرا ابنجا نظر دادی در مورد چیزی که بهت مربوط نیست ؟؟؟!!

      • بدون نام

        سلام بر گردان های سایبری. واقعا خسته نباشید

      • بدون نام

        افرین گردان های سایبری را خوب اومدی ...خخخ ...از همون دقیقه اول میریزن تو زمین والا فرصت به مردم نمیدن

      • بدون نام

        لطفا گردان های سایبری یک استراحت کوتاه به خود بدهند این روزها بشدت مشغول هستند

    • بدون نام

      خب نحوه ی صحبتهای شما هم جوانان را بسوی باطل هل می دهد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مهم‌ترین انتقاد من به آقای جنتی این است که دافعه‌ی ایشان بیشتر از جاذبه‌شان است. به عبارت دیگر بیان ایشان چکشی و به تعبیر شهید مطهری میخدار است و به جای آنکه دل‌ها و قلب‌ها را نرم کند سخت و دلگیر می‌کند

    • بدون نام

      اقای مطهری شما دیگه از نظر ها افتادی زیاد حرف نزن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودتم زر نزن

    • بدون نام

      اتفاقا بر عکس عملکرد نمایندگانی امثال تو اقتصاد مملکت و به گند کشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای مطهری یک فرد شجاعه که اختلاسگران ودزدها در برابرش فوری جبهه مبگبرن

    • بدون نام

      شما نداری نشانی از پدر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا بیشتر از پدر داره حداقل شجاعتش را داره

    • بدون نام

      متاسفانه جوانها قدر ایشان را نمیدانند و قدر آیینه را زمانی که افتاد و شکست خواهند فهمید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخ

      • بدون نام

        بیچاره مینو خالقی. حامد طالبی هم که عکسهاشو پخش کرده بود ازش حلالیت طلبید ولی چه فایده

    • بدون نام

      نمیدونم آقای جنتی وامثال ایشان چرابازنشستگی ندارند؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطهری هم همینو در لفافه داره میگه...خخخ...

    • بدون نام

      جنابعالی فرزند شهید انهم شهیدبزرگوار وبزرگ مردی چون مطهری هستی می توانی در مورد همه اظهار نظر وحتی نقدی داشته باشی و رسانه ها هم مثل همین برترینها منعکس کنند اما دیگران اگر نظری داشته باشنداول از همه همین برترینها سانسور ویا بکلی خذفش میکند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما فعلا پرچمت را درست کن بعد نظر بده

      • بدون نام

        لایک

    • استقلال جنوب

      سلام
      شماکه هرچه دوست داریدمیگید
      بالاخره آقازاده هستید
      کاش یک خورده عاقلانه ترودرحدیک نماینده مجلس صحبت می کردید.
      شماوآقای کرمپوردرمجلس واقعاچکارمی کنید؟
      بودن ونبودن تان فرقی ندارد.

    • مریم

      دیر متوجه شدید

    • بدون نام

      واقعا مطهری شخصیتی جذابی داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • علی جاده

      آقای جنتی یک معلم دانا وتواناست تجربه ایشان دو برابر سن شماست شما از سخنان ایشان درس بگیر ،حاشیه نرو.

    • بدون نام

      دمش گرم مطهری خخخخ

    • بدون نام

      رحمت به آن پدر بزرگوارت جناب مطهری عزیز

    • بدون نام

      چه میگویی مردک اقای جنتی بزرگ ماست هر چه بگوید درست هست سن و سالش زیاد هست و میداند چه کار کند استاد هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو چه میگویی ...

      • بدون نام

        پناه بر خدا. پس جریان مینو خالقی چی؟

    • بدون نام

      دمت گرم مطهری
      الحق بچه همون پدری

      پاسخ ها

      • علی جاده

        شما آر کجا فهمیدی

    • بدون نام

      راستی آغااای مطهری امشب امپایه بازی داره!!!!!خخخخخخخخخ

    • م ش

      شکر خدا که شما هم به درجه آیت‌اللهی‌ رسیدید

    • بدون نام

      پسر کو ندارد نشان از پدر / توبیگانه خوانش ،مخوانش پسر
      جرائت و جسارت را باید اینگونه از پدر آموخت!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا اگه فقط یکی از کتب شهید مطهری رو خونده بودی میدیدی هیچ نشانی از پدر نداره

      • بدون نام

        سال ۶۱ به دلیل مقالاتی که در باره ی آثار استاد نوشتم ،خوشبختانه موفق به دریافت جوایز ارزشمندی هم شدم

    • بدون نام

      احسن به آقای مطهری حرف و دل مردم گفت ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از طرف دل خودت بگو

      • بدون نام

        حرف دل ما مردم را گفت اتفاقا

      • علی

        حرف دل مردم تو تعداد منفی و مثبتها دیده میشه

    • بدون نام

      امثال این اقا جوانان را از دین فراری داده اند .

    • بدون نام

      آخ که درست گفتی مرد....

    • بدون نام

      سیاست آقای مطهری یکی به میخ زدن و یکی به نعل است. مهمترین انتقادی که به همه وارد است این است که همه دانشمند هستند. تازه بعضی دانشمند مطلق هستند.

    • حنا

      خود ایشون دافعه بیشتری دارن

    • بدون نام

      نوع حرف زدن خیلی مهمه. ولی آقای مطهری...
      تو خودت اصلا شبیه پدر خدا بیامرزت نیستی.

    • بدون نام

      فراری میدهد درست نیست،فراری داده است.کافیه یه سر بری تو کوچه بازار یا حتی چرخیدن در اینترنت هم میتونه کمک کنه جوان ها چه تفکراتی دارن!

    • علیرضا

      اظهارات و انتقادات شما در مورد آقای جنتی کاملآ درست و بدون اغراض شخصی است .

    • اقای چلاغ

      ما کلا در همه چیز افراط میکنیم و همه چیو بیش از حد بزرگ جلوه میدیم چاپلوسی هم ک در خون ما ایرانی هاست

    • بدون نام

      مطهری واقعامردی حرفت رک میزنی

    • بدون نام

      حتما منظور از افراد حر و آزاده که رد صلاحیت شدند فتنه گران خائن هستند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در حال حاضر در ایران به افراد درستکار وعاقل ومنطقی فتنه گر
        ! میگویند

      • بدون نام

        کدوم فتنه گر؟؟؟؟

    • بدون نام

      کاملا موافقم.

    • محمد

      طرح حافظ .اسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است . با دوستان مروت با دشمنان مدارا .مروت و مدارا پیشه شود طی دو ماه همه مشکلات حل می شود

    • بدون نام

      آقاي فيلسوف ايشان قانونگذار هستند نه طراح . كمي هم جنبه انتقادي داشته باشين . لطفا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قانونگذار!

    • بدون نام

      ما پیرمردها را هم فراری می دهد

    • بدون نام

      مثل پدرت نباش ! لااقل آزاده باش و رک حرفتو بزن ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو اگر نمیفهمی اشکال از شعورته نه اقای مطهری

    • بدون نام

      جوانهای امروز را میگید وگرنه خودشان از اون جوانهای خیلی خیلی خیلی قدیمی هست
      کلا کسی متوجه نمیشود چی می گویند واقعا بازنشتگی را اینجور مواقع میشه وجودش را احساس کرد
      حاج اقا یکم به خودت استراحت بده کار زیاد هم خوب نیست تو این سن و سال

    • بدون نام

      با سلام
      اقای مطهری فکر می کنن مردم و به خصوص جوانان به بیان و صحبت کردن قانع می شوند.الان باید با عمل خودشون را ثابت کنن وگرنه که حرف های زیبا بسیار زده شده.گذشت اون زمانی که فقط حرف بزنیم

    • بدون نام

      همون نحوه بیان جذاب شما برا هممون کافیه

    • لارستان

      بنظر شما ایت جنتی چه طرحی تا به حال داده هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طرح بازنشستگی....خخخ

    • بدون نام

      اصولا آقای جنتی و امثال ایشان با این سن بسیار زیاد دیگر باید بروند !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخه مشکل کشور وسیع وپهناور وپر جمعیت ایران اینه که کسی دیگر را نداره جانشبن ایشون کنه!

      • بدون نام

        باید دیگه برن استراحت کنن! و بیشتر به آخرتشون بپردازن

    • بدون نام

      اتفاقا از هر نظر ایشان منطقی مطالب را بیان می کنند.

    • بدون نام

      به نظر شما اين ادم نبايد بازنشسته شود و برود استراحت كند ...!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا دیگه وقت شه!

    • بدون نام

      متاسفانه بعضی ها خدا و اسلام را جدای از مردم میدانند، غافل از اینکه اگر عملی در خدمت مردم نباشد ضد خدا و اسلام است. برخی انسانهای احمق با صدای بلند به چاپلوسی خدا و پیامبر می پردازند و ازین طریق سعی می‌کند امتیاز بگیرند. نمی فهمند که عبادت بجز خدمت خلق نیست.

    • بدون نام

      در انتظار بررسیات منو کشته!

    • امير

      كلا همتون دافعه دارين

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایول حرف حساب

    • احمد

      بنظرم تنها فرد شجاع هستند که نان چاپلوسی نمیخورند .درود بر شرفت

    • بدون نام

      اقای جنتی مرحوم هاشمی را به دلیل کهولت سن رد صلاحیت شدند سن ایشان بیشتر از مرحوم هاشمی بوده پس ایشان باید بازنشسته می شدند ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        !براش جانشبن پیدا نمیکنن

    • رضا

      "دافعه‌ی ایشان بیشتر از جاذبه‌شان است."

    • بدون نام

      نظرش مطهري درباره آقاي جنتي (چند سطر آخر) بنظرم درسته. قبول دارم

    • بدون نام

      علی مطهری اگر پسر ان پدر نبود
      رفتگر مجلس هم نمیشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حسود

    • م.ص.

      روتوش نکن اقای مطهری همون که اقای جنتی میگه اصل قضیه است.

    • بهنام

      خاردار شنیده بودیم میخدار نه .
      ببین چی هست

    • ناشناس

      تازه فهمیدید؟

    • sara

      ایا سایبریها یک همه کرسی بزارن از هشتاد میلیون جمعیت ایران فقط خودشون طرفدار خودند شاید یک میلیون ..مردم اینها را شناخته اند مردم به اینها وطرفدارانشان در هر انتخاباتی دیگه رای نخواهند داد.مردم اگه باشند دیگه مثل این پنج سال قبل دیگه با تکرار بزرگان واگاهی خودشان دنبال اصلاحات واقعیند.

    • م

      دمت گرم اگه درمجاس چندنماینده شجاع وآگاه به مسائل واختیارات افرادونهادها ودلسوزملت وکشور مثل مطهری داشتیم این وضع مانبود

    • بدون نام

      افکار مطهری از همه چندش آورتر است

    • بدون نام

      آقای مطهری قابل احترام است ، به این جهت که حرف خود را بنا به باور خود می زند نه بر اساس عافیت طلبی و نان به نرخ روز خوردن .

    • بدون نام

      چرا آقای جنتی که صحبت کردن هم برایشون مشکل شده..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج