۷۵۰۲۱۵
۸ نظر
۵۰۱۳
۸ نظر
۵۰۱۳
پ

توجیه گرانی کالاها با اشکنه پیازداغ!

گاهی عبارات و مثال‌هایی از سوی برخی مسئولان مورد استفاده قرار می‌گیرد که بیش از آنکه وزن کنایه آن سنگین باشد، سبب حیرت و تعجب مخاطبان می‌شود.

روزنامه آرمان: گاهی عبارات و مثال‌هایی از سوی برخی مسئولان مورد استفاده قرار می‌گیرد که بیش از آنکه وزن کنایه آن سنگین باشد، سبب حیرت و تعجب مخاطبان می‌شود.

نقش بقال در عرضه سکه!

حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به افزایش قیمت سکه گفت: «بدتر از این نمی‌شد که ما سکه را توزیع کنیم. بقال سر محل شما بهتر از آقای سیف سکه توزیع می‌کند. صراف محل شما بهتر از آقای سیف ارز ارائه می‌کند. ما باید پیگیری کنیم چرا برخی از تولیدکنندگان سرمایه خود را در دلالی بازار ارز و سکه گذاشتند. »

سکه بحث روز جامعه است و یکی از دلایلی که پایه مدیریت سیف را لرزان کرد مربوط به بازار متلاطم ارز و سکه و... است. اما به هر حال حاجی دلیگانی معتقد است بقال سرکوچه آنها موفق‌تر از رئیس بانک مرکزی در توزیع سکه است!

علاقه احمدی‌نژاد به سیاست میوه‌ای

این ادعا و استناد به بقال و میوه فروش تنها منحصر به عضو جبهه پایداری نیست و احمدی‌نژاد که روزی مراد جبهه پایداری بود هم تبحر خاصی در این امر دارد. در اذهان بسیاری از افراد هست که در سال ۸۵ احمدی‌نژاد هنگام تقدیم لایحه بودجه سال ۸۶ در صحن علنی مجلس در واکنش به اظهارات نمایندگان که با صدای بلند می‌گفتند: «گوجه فرنگی ۳هزارتومان شده‌است» گفت: «بیایید از میدان‌ تره‌بار نزدیک منزل ما خرید کنید که گوجه کیلویی ۱۲۰۰ تومان است».

این بار میوه فروش محله احمدی‌نژاد سند گران نبودن اجناس شد. مشخص نیست اطلاعات میوه فروش و قصاب نارمک تا چه اندازه در تصمیمات دولت‌های نهم و دهم نقش داشت یعنی همان دولت‌هایی که احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور بود!

توهین تخم مرغی وزیر احمدی‌نژاد

وزرای احمدی‌نژاد هم مانند او هستند به عنوان مثال عبدالرضا مصری وزیر رفاه احمدی‌نژاد در پاسخ به گلایه بازنشستگان از اوضاع نابسامان اقتصادی و اشاره آنها به گراني تخم مرغ گفت: «عجيب است كه این روزها همه تخم‌مرغ خور شده‌اند! افرادی كه نسبت به اين موضوع اعتراض دارند ظاهرا هميشه تخم‌مرغ مي‌خورده‌اند!» در پی این پاسخ توهین آمیز وزیر احمدی‌نژاد، ايرج نديمي عضو فراكسيون اقليت پارلمان گفت: آقاي وزير! مردم سال گذشته گوجه گران خريده‌اند و اين تخم‌مرغ‌هاي گران را مي‌خواهند با گوجه‌هاي گران پارسال املت درست كنند، اين که تعجب ندارد.

گلابی هم وارد سیاست شد

نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در حین روند جلسه رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم با سرعت به خارج از صحن دوید و پس از چند ثانیه با شش عدد گلابی در دست مجدد به صحن مجلس بازگشت و مشغول خوردن گلابی‌ها شد! انتقادهای زیادی متوجه این اقدام نماینده اصولگرا شد. قاضی‌پور در توجیه اقدام خودش گفت: «من به عمد در جلسه قبلی مجلس گلابی خوردم زیرا می‌دانستم عکس می‌گیرند، با این کار می‌خواستم اعتراضم را به گوش رئیس‌جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی برسانم تا واردات میوه خارجی را قطع کنند».

توجیه گرانی با اشكنه پيازداغ!

در نمونه دیگری که از مواد غذایی برای ارسال پیام از سوی اصولگرایان استفاده شد می‌توان به اظهارات خطیب جمعه مشهد اشاره کرد. سال ۹۰ آيت‌ا... سيداحمد علم‌الهدي در خطبه‌هاي نماز جمعه گفت: امكانات غذايي زندگي خودتان را تهيه كنيد؛ بنا نيست زندگي شما هر جور كه قبلا مي‌گذشته الان هم همان طور باشد. اگر مرغ در دسترس نيست آن را با يك ماده پروتئيني ديگر جايگزين كنيد. مشهدي‌ها مگر اشكنه پيازداغ را يادتان رفته و آن زندگي را فراموش كرده‌ايد؛ مگر قرار است برنامه همان باشد كه قبلا ‌بوده است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این چنین مسلمانی که حافظ دارد
      وای اگر از پس امروز بوود فردایی

    • بدون نام

      البته مسولین فقط برای مردم میگن ولی خودشون باید هر روز گوشت بر وکهره بخورن...

    • بدون نام

      بریدخ‌دتونو‌مسخره‌کنین‌ همه چی ۳ برابررفته بالا امدین از احمدی نژاد حرف میزنین حالا که تحریمی نیست این همه گرون کردین چند ماه دیگه تحریمها بیاد چیکار میکنین پس کی‌باید مسأولیت این همه گرانیو گردن بگیره جواب بدین پسکی مسءوله ما باید ازدست شما چیکار کنیم هروز گرونی خودتون گران مکنین مگید کاره مانیست جواب

      پاسخ ها

      • معرفت

        بسم الله الرحمن الرحیم/باسلام/کسیکه مردم رابه صرفه جوئی ونخوردن بعضی ارزاق یاخریدن ازجاهای ارزان دعوت میکنداگرخودوخانواده وعروس ودامادواقوامش هم اینطورهستندکه الحمدلله واگرنیستندکه وامصیبتاویاآن آقائیکه گلابی دردست وداخل دهان میگذاری چراقانون نمیگذاری که گلابی وامثال گلابی که داخل مملکت هست آنقدرعرضه شودوآنقدرارزان که همه بتوانندبخرندوبخورندبعضی میوه هارابایددرکتابهاوویترین لوکس ترین میوه فروشیهابه بچه هایمان نشان دهیم وبگیم بابابه این میگن گلابی،این یکی اسمش هلوانجیریه،اون بغلیش هم آلوشابلونه،اون بالائیش هم زردآلوئه،و....

      • بدون نام

        گور بابای احمدی نژادو همه مسولین این کشور که همشون فقط ویرانی وگرانی رو به مردم هدیه دادندبابا مردم از اجاره خانه های چند میلیونی وگرانیهای ثانیه به ثانیه نای نفس کشیدن ندارند چرا نمی فهمید

    • بینام ایرانی

      احمدی نژاد از روحانی خیلی بهتر بود هر چی میشه بهش نسبت ندهید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم بدبخت شدن

    • کاظم

      احمدی‌نژاد رفت خودتون بچسبید به عرضه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج