جاباما
۷۵۰۳۰۸
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

گرمایش زمین خطری برای زیرساخت‌های اینترنت

محققان به تازگی دریافته‌اند که گرمایش زمین و افزایش آب دریاها علاوه بر خطراتی که برای محیط زیست ایجاد خواهد کرد، موجب نابودی زیرساختهای اینترنت در جهان نیز خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: بسیاری از پژوهشگران و محققان با انجام تحقیقات جدید اعلام کرده اند که گرم شدن زمین و افزایش آب دریاها و اقیانوس ها برای زیرساخت های برقراری ارتباطات نظیر کابل و هاب های اینترنت یک خطر و تهدید جدی محسوب می شود به گونه‌ای که در این زمینه شهرهای ساحلی بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند.

همانطور که تغییرات زیست محیطی نظیر طوفان های سهمگین می تواند برقراری اینترنت در بسیاری از مناطق جهان را با اختلال روبرو کند حالا کارول بارفورد - کارشناس بیوژئوشیمی در دانشگاه ویسکانسین آمریکا - می گوید: این اتفاق خواه ناخواه در حال رخ دادن است و اطلاعات بسیاری وجود دارد که نشان می دهد آب دریاها به شدت در حال افزایش است و این امر به طور قطع سلامت کابل های اینترنتی را که در داخل آب دریاها تعبیه شده است، به مخاطره خواهد انداخت.

به گفته وی، افزایش سطح آب دریاها برای سرویس اینترنت در شهرهای ساحلی نظیر نیویورک، سیاتل و میامی خطر بسیار بزرگتری ایجاد خواهد کرد. او به همراه گروهی دیگر از محققان از یک نقشه جهانی برای شبکه اینترنت و اطلاعات مبنی بر افزایش سطح دریا رونمایی کرده اند که رابطه مستقیم گرمایش زمین و اختلال در اینترنت را نشان می دهد.

گرمایش زمین خطری برای زیرساخت‌های اینترنت

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج