adexo3
۷۵۳۶۹۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

درگیری‌ها در زیمبابوه سه کشته بر جای گذاشت

منابع خبری زیمبابوه اعلام کردند که بر اثر درگیری میان معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، پارلمان و شوراهای محلی با نیروهای پلیس ،دست کم سه نفر در پایتخت این کشور کشته شدند.

خبرگزاری ایرنا: منابع خبری زیمبابوه اعلام کردند که بر اثر درگیری میان معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، پارلمان و شوراهای محلی با نیروهای پلیس ،دست کم سه نفر در پایتخت این کشور کشته شدند.

تارنمای هراره ۲۴ نوشت: نتایج اولیه انتخابات پارلمان حاکی از پیروزی حزب زانو پی اف ( حزب حاکم ) است و شماری از معترضان، این حزب را به تقلب در انتخابات متهم کرده و با تجمع در خیابان ها با نیروهای پلیس ضد شورش درگیر شدند.

بر این اساس، معترضان خواستار مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری شده اند و این در حالی است که هیات عالی انتخابات این کشور پیشتر اعلام کرد که حداکثر تا پنج روز پس از انتخابات ، نتایج آن اعلام می شود.

خبرگزاری آلمان به نقل از «بیتی تیندای » یکی از رهبران مخالفان دولت نوشت: عنوان می شود شش نفر به ضرب گلوله زخمی و دو نفر نیز کشته شده اند.

رسانه های محلی از استقرار زره پوش ها و حضور گسترده نیروهای پلیس در خیابان های پایتخت خبر دادند.

انتخابات ریاست جمهوری، پارلمان و شوراهای شهرداری هشتم مرداد در سراسر زیمبابوه برگزار شد. نتایج انتخابات ریاست جمهوری هنوز اعلام نشده است اما نامزد مخالفان دولت روز گذشته ، خود را پیروز این انتخابات دانست.

حزب زانو پی اف تا این لحظه ۱۵۴ کرسی از مجموع ۲۷۰ کرسی پارلمان را از آن خود کرده است و حزب «ام دی سی» ( حزب مخالفان دولت) با اختلاف زیاد و با کسب ۵۴ کرسی در رتبه دوم قرار دارد .

جمهوری زیمبابوه کشوری است در جنوب آفریقا. پایتخت آن هراره است. این کشور حدود ۱۶ میلیون نفر جمعیت دارد و زبان‌های انگلیسی، شونا و اندبله زبان‌های رسمی آن هستند.

زیمبابوه در قرن نوزدهم میلادی مستعمره انگلیس شد اما از سال ۱۹۶۵ تلاش‌ها برای استقلال در این کشور آغاز و سرانجام در سال ۱۹۸۰به طور رسمی جمهوری زیمبابوه اعلام موجودیت کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج