۷۵۳۸۳
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

سن ایده آل ازدواج در طرح جامع جمعیت

سالک گفت: در این طرح مشوق‌های زیادی برای کارمندان، دانشجویان و در کل تمام پسران و دختران دیده شده به طوریکه تلاش شده سن ایده آل برای ازدواج دختران به زیر ۲۰ سال و برای پسران به زیر ۲۲ سال برسد.

خبرگزاری خانه ملت: با هشدار مقام معظم رهبری درباره پیری جمعیت، طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده با هدف ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری در دستور کار قرار گرفته و مباحث مهمی همچون سربازی، وام‌های ازدواج و وضیعت دانشجویان متأهل را مدنظر قرار داده است.

احمد سالک کاشانی،‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، گفت: مقام معظم رهبری درباره روند پیری در ساختار جمعیت هشدار داده بودند و این موضوع به تدوین طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در شورای عالی انقلاب فرهنگی منجر شد که پس از تدوین این طرح به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارجاع داده شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خطر پیری و سالمندی یکی از معضلات جدی هر کشوری می‌تواند باشد، زیرا وقتی کشوری نیروی جوان و مولد نداشته باشد اقتصاد آن به خطر افتاده و این موضوع یک تهدید جدی خواهد بود.

وی افزود: طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده پس از بررسی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به کمیسیون فرهنگی فرستاده شد و در نهایت کمیسیون فرهنگی کمیسیون اصلی این طرح شناسایی شد که تاکنون تا ماده ۴۲ این طرح مورد بررسی قرار گرفته است.

سن ایده‌آل ازدواج در طرح جامع جمعیت برای دختران۲۰ و پسران ۲۲ سال است سالک گفت: در این طرح مشوق‌های زیادی برای کارمندان، دانشجویان و در کل تمام پسران و دختران دیده شده به طوریکه تلاش شده سن ایده آل برای ازدواج دختران به زیر ۲۰ سال و برای پسران به زیر ۲۲ سال برسد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره مشوق‌های فرزند‌آوری به خانه ملت گفت: برای این موضوع مشوق‌های زیادی دیده شده و این تشویقات برای فرزندان دوم به بعد بیشتر هم می‌شود، در این رابطه وام‌های متعددی در نظر گرفته شده تا باروری در خانواده هدایت و توانمندی برای این موضوع بیشتر شود.

وی ادامه داد: تمرکز بیانات رهبری برای رفع مشکل جمعیت، فرهنگسازی در این زمینه است و بر این اساس کمیسیون فرهنگی بیشتر وقت خود را صرف موضوع فرهنگسازی کرده که در نهایت ۱۰ محور برای فرهنگسازی تدوین شد. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، افزود: پیام اخیر مقام معظم رهبری درباره موضوع جمعیت در جلسه آخر کمیسیون فرهنگی بازخوانی و پیام‌های لازم از آن اقتباس و مورد استفاده قرار گرفت، در نهایت تلاش کلی ما با کمک رسانه‌های گروهی و رهنمایی‌های مراجع تقلید در حال پایان است.

سالک درباره تأثیر این طرح بر سربازی متأهلان به خانه ملت گفت: برای تشویق سربازان به ازدواج هم مسکن و هم وام در نظر گرفته‌ شده ‌است. بار مالی طرح جامع جمعیت با افزیش بودجه فرهنگی تأمین می‌شود این نماینده مردم در مجلس نهم، یاد‌آور شد: طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده بار مالی زیادی به همراه خواهد داشت که در این راستا با محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، گفت‌وگو داشتیم و قرار شد بودجه فرهنگی در لایحه بودجه سال آینده بیشتر درنظر گرفته شود تا از این افزایش بودجه برای اجرای طرح جامع جمعیت استفاده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با شناخت واقبالی که از نمایندگان در قبال این طرح دیده می‌شود به طور حتم با طرح در صحن علنی مجلس حداکثر آرا را به خود اختصاص خواهد داد. طاهری: مصادیق ممانعت از ترویج فرهنگ ازدواج حذف خواهد شد سید علی طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس به خانه ملت گفت: جزئیات طرح جامع جمعیت هنوز به تصویب نرسیده و جزئیات آن برای اجرا نیاز به موافقت سایر نمایندگان در صحن علنی مجلس خواهد دارد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا یاد‌آور شد: تفاوت‌های زیادی برای سربازان مجرد و متأهل ایجاد شده یک نمونه آن فراهم کردن حداقل امکانات مانند امکان زندگی مشترک سربازان در دوران سربازی با همسرشان است. وی افزود: وقتی با سرباز متأهل مانند سرباز مجرد برخورد شود دیگر علاقه‌ای به ازدواج نخواهد داشت و این خود مصداق بارز ممانعت از ترویج فرهنگ ازدواج است. این نماینده مردم در مجلس نهم درباره ازدواج‌های دانشجویی گفت: برای دنشجویان متأهل نیز امکانات زیادی در نظر گرفته شده که نمونه این امکانات اعطای وام‌های تحصیلی و وام‌های ازدواج دانشجویی برای متأهلان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • babak

      جمع کنید بابا، مگه شما از مریخ اومدید، آخه چطوری این امکان پذیره؟ مگه ما اروپایی هستیم که جوونهاشون هرکجا کار کنن با حقوقی که میگیرن و تورم پایینی که درکشورشون دارن براحتی می تونن ازپس یک زندگی دوسه نفره بربیان، اینجا ایرانه سرزمینی غنی با مردمانی فقیر، فقیرنه از حیث مالی بلکه هم مالی هم فرهنگی هم اجتماعی، جوانان بیست ساله بیست و دوسه ساله یا حتی بیشترما هنوز پول توجیبی شونو ازپدرانشون می گیرن، هنوز دنبال دوست دختر ودوست پسرهستن، چه میفهمن زندگی زناشویی یعنی چی، اگه عاشق میشن عاشق جسمانی ان، عاشق برآورده کردن هوس های خاموش شده و برآورده کردن عقده های بسیارشونن، جوون آس وپاسی که با هزاران بدبختی لیسانس گرفته درسن بیست وچهارپنج سالگی تازه باید به سربازی بره بعد ازدوسال کاری پیدا کنه و با حقوق پونصدهزارتومن چند سال چیزی نخوره و هی جمع کنه تا درسی سالگی بتونه روپای خودش بایسته و زن بگیره تازه بعدش اول بدبختیه ، اگه هم شانس بیاره و زودترازدواج کنه وپدرپولداری داشته باشه و دخترخوب وشایسته ای گیرش بیاد باید هزاربارخدا روشکرکنه که جزو اکثریت نیست و ازاقلیت ها محسوب شده و لطف خدا شامل حالش بوده، فاجعۀآمار طلاق و سن بالای ازدواج باحرف زدن درست نمیشه باید مسئولان بیشتراز حرف زدن عمل کنن والا تا چند سال دیگه تالارهای عروسی همه باید دکه کنن، راستی یادم رفت بگم میگن بیست درصد ازدواجهای ثبت شده از نوع موقت بوده این یعنی فاجعه ، جلوشو نگیرین معلوم نیست درآینده چه خواهد شد

    • بدون نام

      اره با این وضع بیکاری و گرونی حتما شک نکن!هه 22 سال!

    • محبوب

      پسر 22 ساله اخه چي داره كه بتونه ازدواج كنه؟
      استقلال مالي؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج