۷۵۴۸۱۷
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

به این کودکان «پول» ندهید

مسعودی فرید با اشاره به دلایل مشاهده بیشتر کودکان کار در سرچهارراه‌ها گفت: با این وجود افرادی که آنها را سر چهارراه‌ها به کار می‌گیرند می دانند که آنجا درآمد بیشتری نسبت به کارگاه‌های زیرزمینی دارند. مردم باید تلاش کنند تا جایی که ممکن است به این کودکان پول پرداخت نکنند. حتی این پول را به سازمان بهزیستی یا کمیته امداد هم پرداخت نکنند بلکه آن را به NGOهایی که قبولشان دارند بدهند.

خبرگزاری ایسنا: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: تا زیر سن ۱۵ سال نباید اساسا "کار کودک" وجود داشته باشد و بین سن ۱۵ تا ۱۶ نیز کودکان باید کار شایسته انجام دهند.

مسعودی فرید با بیان اینکه «ما به هیچ وجه زباله گردی برای کودکان را نمی‌پذیریم»، اظهار کرد: بنابراین ساماندهی این موضوع اساسا معنی ندارد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه تعداد زیادی مراکز بازیافت غیر رسمی وجود دارد که بچه‌ها در حال کار در آنجا هستند، تصریح کرد: به دنبال منع به کارگیری کودکان زیر ۱۸ سال برای زباله گردی هستیم و باید بررسی کنیم که چه دلایلی وجود دارد که کودکان وارد این کار می‌شوند؟

از چهار پنج سال گذشته متوجه شدیم که بیش از ۹۶ درصد از کودکان کار و خیابان با پدر و مادرشان زندگی می‌کنند و متوجه شدیم که باید رویکرد توجه به مراکز روزانه‌مان را به جلو ببریم به همین دلیل مرکز روزانه‌ را راه‌اندازی کردیم.

مجرمانی در لباس متکدیان

وی در مورد آخرین برنامه سازمان بهزیستی در مورد ساماندهی متکدیان همزمان با فصل تابستان گفت: مسئله ساماندهی متکدیان در وهله اول با فرمانداری و شهرداری است.

درصورتی که متکدیان زیر ۱۸ سال باشند، مسئولیت ساماندهی آنها با سازمان بهزیستی خواهد بود، به طوریکه این کودکان به مراکز نگهداری موقت می‌روند و تا ۱۰ روز در آنجا اقامت می‌کنند تا ارزیابی‌های اولیه انجام شود.

فرید با بیان اینکه ممکن است برخی از متکدیانی که ابتدا وارد سیستم می‌شود پیش از این مجرم بوده باشند، اظهار کرد: بسیاری از متکدیان از این وضعیت سوءاستفاده می‌کنند.

مردم به کودکان کار سرچهار راه‌ها پول پرداخت نکنند

مسعودی فرید با اشاره به دلایل مشاهده بیشتر کودکان کار در سرچهارراه‌ها گفت: با این وجود افرادی که آنها را سر چهارراه‌ها به کار می‌گیرند می دانند که آنجا درآمد بیشتری نسبت به کارگاه‌های زیرزمینی دارند.

مردم باید تلاش کنند تا جایی که ممکن است به این کودکان پول پرداخت نکنند. حتی این پول را به سازمان بهزیستی یا کمیته امداد هم پرداخت نکنند بلکه آن را به NGOهایی که قبولشان دارند بدهند.

وی با اشاره به طرح ساماندهی کودکان با استفاده از لباس فرم نیز گفت: در برخی استان‌ها مثل مشهد این طرح اجرا شد.کلیات این طرح را قبول داریم و معتقدیم کودکان باید کارهای مناسب سنین ۱۵ تا ۱۸ سال را انجام دهند. کارهای آنها باید کارهای سالمی باشد که هم شأن‌شان حفظ شود و هم احساس تکدی گری نکنند.

اما قرار نیست این کودکان فکر کنند که باید تا آخر عمرشان روزنامه بفروشند بلکه باید آنها را به سمت مشاغل سطح بالاتر هدایت کنیم. برای مثال در همان مشهد تعدادی از این کودکان را به سمت شغل تراش سنگ‌های زینتی هدایت کردیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • @XX691406

      میخوای بدونی چرا این کار انجام میدن باز بهت بگم
      بخاطر همساله حرام شماست بخاطر اشرافیگری شماست بخاطراخلاسات بی عددورقم شماست. از گرسنگی از نداشتنه وگرنه هیچکس دوست نداره دستشو داخل سطله زباله کنه
      ولی مطمنم روزگار نزدیک بچهای شما هم باید همین کار میکنند
      فعلا شماارباب هستین این روزمیگذر .....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        چرا شعر میگی

    • مارشال

      اینا را جمع کنید ودر کارگاههای فنی وحرفه ای به کار گیرید تا استعدادشان نابود نشود

    • مریم

      وقتی کودکی میبینم زیر آفتاب داغ یا تو سرما شدید داره گدایی میکنه یا چیزی میفروشه دلم آتیش میگیره میگم اگه اون کودک خانواده خوبی داشت حتما این کار نمیکرد خانواده ای که گرفتار فقر یا اعتیاد هم هست

    • amin

      وقتی گرسنن چی کنن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گفت که فقط پول ندین غذا و خوراکی میتونید بدید

    • بدون نام

      شکمت سیره و مردم را نمیبیمی از گرسنگی و بدبختی هست که گدایی میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج