۷۵۴۸۵۲
۵ نظر
۵۰۱۴
۵ نظر
۵۰۱۴
پ

گردش مالی ۵۰ میلیاردی مشاوران انتخاب رشته

روزنامه «ایران» در گزارشی در مورد انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری در مؤسسات نوشت: ۱۰ درصد داوطلبان یعنی حدود ۱۰۰ هزار نفر بابت انتخاب رشته پول می‌دهند و میانگین گردش مالی انتخاب رشته در این یک هفته حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیارد تومان است.

روزنامه ایران: چند روزی است که داوطلبان کنکور ۹۷ دانشگاه ها کارنامه هایشان را گرفته‌اند و حالا درگیر انتخاب رشته دانشگاهی هستند. آنهایی که رتبه‌های برتر دارند بدون هیچ دغدغه‌ای رشته و دانشگاه مورد علاقه شان را انتخاب می‌کنند و آنهایی که رتبه هایشان چندان مناسب نیست دست به دامن مؤسسات انتخاب رشته می‌شوند.

مؤسساتی یک تا 10 میلیون می‌گیرند

عباس فرجی کارشناس تعلیم و تربیت در این باره می‌گوید: اگر داوطلبان بدانند که تمامی این انتخاب رشته‌ها با نرم افزاری خاص انجام می‌شود دیگر فریب این افراد را نمی‌خورند. همه این افرادی که مؤسسات انتخاب رشته راه اندازی کردند رقم‌های عجیب و غریبی از داوطلبان می‌گیرند برخی از داوطلبان هم به خاطر شرایط خاصی که دارند این رقم‌ها را می‌پذیرند.

وی با تأکید براینکه برخی از افراد یک تا ۱۰ میلیون تومان برای انتخاب رشته می‌گیرند می‌گوید: برخی از افراد چند دفتر در شهرهای مختلف دارند و آنها با تبلیغاتی که در صفحات مجازی و رسانه‌ها انجام می‌دهند مخاطبان زیادی را جذب کردند. برخی از این افراد اصلاً تخصص مشاوره را ندارند و نمی‌دانند که چگونه باید برای فرد مشاوره تحصیلی انجام دهند.

جالب اینجاست برخی از همین افراد با وعده‌های مختلفی مثل قبولی قطعی در کنکور یا طرح ادعاهای کذبی مثل استفاده از مشاوران و کارمندان سازمان سنجش، سعی می‌کنند اعتماد داوطلب و خانواده هایشان را جذب کنند، اما این مسأله حقیقت ندارد.

فرجی می‌افزاید: بچه‌ها اصطلاحات دفترچه را نمی‌دانند و به همین خاطر به سراغ مؤسسات می‌روند و مبالغی هزینه می‌کنند در حالی که در خود دفترچه به صورت کامل همه موارد توضیح داده شده و مطالعه کامل آن کفایت می‌کند.

گردش مالی ۳۰ تا ۵۰ میلیاردی انتخاب رشته کنکور طی یک هفته

۱۰ درصد داوطلبان یعنی حدود ۱۰۰ هزار نفر بابت انتخاب رشته پول می‌دهند و میانگین گردش مالی انتخاب رشته در این یک هفته حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیارد تومان است. متأسفانه این بستری است که آموزش و پرورش ایجاد کرده و صنعت کنکور فضایی درست کرده که باعث شده خانواده‌ها مبالغ قابل توجهی صرف کنند.

ملاک اصلی انتخاب رشته خوب در ابتدا «علاقه» است. در این تب و تاب چند روزه انتخاب رشته، بازار کاذبی شکل می‌گیرد و افرادی تحت عنوان مشاور از ۵۰۰هزار تا دو و نیم میلیون تومان برای انتخاب رشته از خانواده‌ها پول می‌گیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه جوره دخل این مردم رو میارن همه جوره

    • بدون نام

      خاک تو سر کسانی که مجوز میدهند و کنترلی ندارند ... مثل بقیه کارها در این کشور

    • بدون نام

      وقتی دولتی ها کلاه مردم بردارند . خوب طبقات داخل مردم هم همین کار را میکنند . همه دنبال پول مفتند

    • بدون نام

      خب همه کارها همین جوره، شما اگه خودت به قانون هم مراجعه کنی همه چیزو کامل نوشته ولی چرا میری 500 میلیون به وکیل می دی؟
      دانش آموز له شده انقدر درس خونده حالا بشینه اندازه کسی که چندین ساله تجربه داره در اینکار مطالعه کنه دفترچه رو یا بقیه منابع رو، هیچ وقت اون آگاهی رو کسب نمی کنه ؟
      یا حتی اگر به قول شما نرم افزار هم باشه و صحیح کار کنه من حاضرم قیمت معقول را بپردازم
      مگر نرم افزار به معنی بی اهمیتی و بی دقتی نتیجه است؟
      البته ما مردمی کم دان و دهن بین در امور هستیم ولی باید سعی کنیم به کارشناس معتبر که دیگران سالهای گذشته نتیجه گرفته اند مراجعه کنیم و چه بسا افرادی با رتبه های خوب که به ما رایگان مشاوره بدهند

    • Mina

      وقتی سازمان سنجش‌گند میزنه تو رتبه ها و پاسخگو نیست دکان دلالی برای یک سری از افراد باز میشه‌و خانواده هه مجبورن هزینه های گزافی رو برای انتخاب رشته بدن چون اصلا نمیدونن رتبه اصلی بچه شون چنده؟
      من برای بچه ام یه موسسه زنگ زدم برای انتخاب رشته گفتن۹۵۰هزار تومن!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج