۷۶۰۵۱۰
۱۶ نظر
۵۰۰۵
۱۶ نظر
۵۰۰۵
پ

استیضاح وزرای آموزش و پرورش و کشور کلید خورد

طرح استیضاح وزیران آموزش و پرورش و کشور این هفته در کمیسیون های آموزش و تحقیقات و شوراها و امور داخلی مجلس بررسی می شود.

خبرگزاری ایرنا: طرح استیضاح وزیران آموزش و پرورش و کشور این هفته در کمیسیون های آموزش و تحقیقات و شوراها و امور داخلی مجلس بررسی می شود.

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دوشنبه این هفته طرح استیضاح سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش را با حضور نمایندگان استیضاح کننده بررسی می کنند.

این تقاضای استیضاح ۹ مرداد ماه با ۲۸ امضا تقدیم هیات رییسه مجلس شد که هیات رییسه مجلس آن را برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع داد.

عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، عدم اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، عدم دقت در کتب درسی، عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان و بی‌توجهی به مشکلات رفاهی آنان، توجه به معلمین حق‌التدریس و کارشکنی در مسیر قانونی کردن بکارگیری آنها، عدم وجود ضابطه در انتخاب مدیران و عدول از قانون، کاهش اعتبارات آموزش و پرورش به دلیل عدم پیگیری و سوء مدیریت در تاثیرگذاری در دولت، کاهش شدید اعتبارات سازمان نوسازی مدارس، تضعیف دانشگاه فرهنگیان از مهم ترین محورهای این استیضاح است.

عدم توجه و عدم توان اجرای برنامه ارائه شده به مجلس، جعل تاریخ در کتاب‌های درسی، ورود زودهنگام و خلاف قانون دانشگاه فرهنگیان به تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم و سوء استفاده از جایگاه، عدم پذیرش مسئولیت و عذرخواهی بابت اتفاق شوم منطقه غرب تهران، عدم پایبندی به برنامه ارائه شده در زمان اخذ رای، فساد اخلاقی در مدارس به علت سوء مدیریت و بی‌توجهی به زبان‌های مادری و ایجاد زمینه اختلاف در کشور به‌جای وفاق ملی و تاکید بر زبان روسی از دیگر محورهای این طرح استیضاح است.

تقاضای استیضاح وزیر کشور در کمیسیون شوراهای مجلس بررسی می شود

تقاضای استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دوشنبه این هفته با حضور او و استیضاح کنندگان در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بررسی می شود.

این طرح استیضاح ۶ تیرماه با ۲۳ امضا و هفت محور تقدیم هیات رییسه مجلس شورای اسلامی شده است.

بی‌توجهی به توسعه سیاسی و اجتماعی کشور به ویژه احزاب و قانون جامع انتخابات،‌ بی‌برنامگی وزارت کشور برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی و افزایش روزافزون آسیب‌ها، عدم کفایت در مدیریت بحران به عنوان نمونه زلزله کرمانشاه و برخورد سلیقه‌ای، رابطه‌ بازی و اقدام بدون ضابطه و عدم رعایت شایسته‌سالاری در انتصاب استانداران، فرمانداران و بخشداران از مهم ترین محورهای این طرح استیضاح است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا باید این وزیر اموزش وپرورش بی لیاقت استیضاح شود

      پاسخ ها

      • AAAAA

        اخه عقل کل راننده ناشی است هی مسافران را عوض کن چه فرقی دارد جالب اینجاست مجلس همه مسافران را عوض میکند ولی از راننده سوال هم نمیکنند .چرا؟

    • شهین سیفی

      که چی

    • بدون نام

      نه تنهاوزیرامزش وپرورش بلکه هروزیربی لیاقتی بایدبرکنارشود.

    • علی جان

      جدا باید این وزیر برکنار شود کسی که نتواند بفهمد وبفهماندچرا شاغلین ده درصد وبازنشستگان بیست درصد لیاقت وزیر بودن را ندارد

      پاسخ ها

      • نادم

        جناب علی جان من بازنشسته ام ده درصد بیشتر اضافه نشده وچه دانی درد بازنشسته که ۰۰۰۰

    • بدون نام

      شماروبخدا قسم میدم وزیرآموزش و پرورش و فورا ازکل نظام آموزشی بیرون کنید او فرهنگ ایرانی را خوب نمیشناسد

    • بدون نام

      نمایندهای محترم ،شمادرانتصاب فرمانداران ،بخشداران و مسولیت ادارات در سطح استان و شهرستانها هرچه خواستید بدون در نظر گرفتن شایسته سالاری،تخصص و تعهد و صرفا برای پیش برد اهداف خاص خود با چراغ سبز استانداران و وزیر کشور انجام دادید و امتیاز گرفتید ،دیگر از جون وزیر کشور چه می خواهید،دیگر مسئولیتی نمانده که امتیاز بگیرید،با این انتصابات چگونه انتظار دارید مشکلات مردم و کشور حل ویا کم شود شاید،،،،،،متاسفانه وزارت کشور چشم خود را بر انتصابات سلیقه ایی فرمانداران و بخشداران که اکثرا از دیگر وزارت خانه ها هستند(آموزش و پرورش) و فاقد کارایی در این مسئولیت فعلی و صرفا مطیع نمایندهای محترم هستند بسته است ،وجلسات فرمانداران و بخشداران بیشتر به شورای اموزش و پرورش شبیه است،و کارشناسان ومدیران دلسوز وزارت کشور از مسولیت ها به همت وزارت کشور بدور هستند ،چرا که فرمانداران و بخشداران با عدم انتخاب نماینده فعلی خواهند رفت و مشکلات همچنان بر دوش کارشناسان وزارت کشور خواهد بود ،گرچه حالا هم به دلیل ضعف فرمانداران و بخشداران بر دوش این عزیزان است،بخصوص که در سال آینده انتخابات را درپیش روی داریم،پس خوانندگان عزیز و کارشناسان محترم خود قضاوت کنید با این انتصابات و سوالات مطرح شده از وزیر محترم کشور چه رابطه ای وجود دارد

    • بدون نام

      پاشید بابا دست از سر این مردم بردارید همتون باید استیضاح بشید از دم بلااستثنا ، هر که تو این چهل سال تو این مملکت مسئولیتی داشته باید استیضاح و برکنار شود باید ایران توسط یه عده آدم با سواد متخصص اداره بشه و حتی آنها هم پس از مدتی باید بروند و دوباره نسل جدیدتر با افکار بروز سر کار بیان و هرگز نباید خود را بالاتر از مردم بدانند. اکر این طور شد امید ی به آینده این کشور است و گرنه با استیضاح و این قبیل کارها ی مسخره دیگر چیزی درست نمیشود.

    • بدون نام

      درود بر نمایندگان دلسوز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الهی.زود.بر.کنارشود

    • ناشناس

      خدا کنه بهش رای عدم اعتماد بدن.یکی از تا تواناترین وزرا همین وزیره.

    • ناشناس

      البته آسیاب به نوبت .باید اون نمایندگانی که خودشون یا فامیلامون جز هیات مدیرها شرکتها هستند رو باید معرفی و اخراج بشن.

    • هشترودی

      هر چه سریعتر باید این بی لیاقت و بی کفایت از وزارت آ.پ. بر کنار بشه.

    • علی جان

      نادم گرامی قصد بدی نداشتم منظورم این بود که مشکلات هردو قشر تقریبا نزدیک به هم است /استادعزیزو دوست داشتنی بازنشسته /باز هم ببخشید مشکلات شماراهم درک میکنم

    • بدون نام

      زن و شوهر دعوا کنند
      ابلهان باور کنند
      آخرش فرقی نمی کند !!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج