۷۶۳۵۴۱
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

نوه ماندلا: توئیت ترامپ، انکار کامل واقعیت است

نوه نلسون ماندلا، رهبر فقید آفریقای جنوبی ضمن انتقاد شدید از رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر توئیت‌های "متکبرانه‌اش" درباره برنامه اصلاحات اراضی آفریقای جنوبی، تاکید کرد این توئیت‌ها انکار کامل واقعیت از سوی رئیس‌جمهور آمریکا را نشان می‌دهند.

خبرگزاری ایسنا: نوه نلسون ماندلا، رهبر فقید آفریقای جنوبی ضمن انتقاد شدید از رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر توئیت‌های "متکبرانه‌اش" درباره برنامه اصلاحات اراضی آفریقای جنوبی، تاکید کرد این توئیت‌ها انکار کامل واقعیت از سوی رئیس‌جمهور آمریکا را نشان می‌دهند.

پس از آنکه تاکر کارلسون، مجری شبکه فاکس نیوز برنامه‌ای را درخصوص برنامه اصلاحات ارضی آفریقای جنوبی پخش کرد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اوایل روز پنجشنبه اعلام کرد که از مایک پامپئو، وزیر امور خارجه کشورش خواسته تا نگاهی به مساله مصادره زمین‌های کشاورزی و کشتار گسترده کشاورزان در آفریقای جنوبی بیندازد.

روزنامه تایم نیز گزارش داد که انکوزی ماندلا، یکی از اعضای پارلمان پان آفریقایی و نوه نلسون ماندلا به شدت از این اظهارات ترامپ انتقاد کرده است.

ماندلا در بیانیه‌ای گفت: توئیت‌های تاسف آمیز دونالد ترامپ بیانگر عدم احترام به استقلال و تمامیت ارضی آفریقا و همچنین تعهد ما به عدالت و اصلاحات را نشان می‌دهد. ترامپ بار دیگر انکار کامل واقعیت را به معرض نمایش گذاشت. ما برای پذیرش توافق اراضی که بی‌عدالتی‌های گذشته را دائمی سازند تحت تاثیر فشارها، تهدیدات و دستورها قرار نخواهیم گرفت.

وی افزود: ترامپ باید بر چالش‌های داخلی خود و موضوعات اساسی که از سوی کمپین "جان سیاه پوستان اهمیت دارد" مطرح می‌شود، تمرکز کند.

توئیت روز پنجشنبه ترامپ به تغییری در سیاست آفریقای جنوبی اشاره دارد که در حال حاضر در پارلمان این کشور آفریقایی به بحث گذاشته شده و ممکن است به دولت اجازه دهد تا بدون پرداخت غرامت اراضی را مصادره کند. این تغییری در سیاستی محسوب می‌شود که در پایان آپارتاید در سال ۱۹۹۴ میلادی اجرا شد و به دولت اجازه می‌دهد زمین‌های کشاورزی را که مالکان آن سفیدپوستان هستند برای توزیع مجددشان در بین شهروندان سیاه پوست خریداری کند البته زمانی که فروشنده مایل به همکاری باشد.

انکوزی ماندلا گفت: این ابتکارعمل تلاشی برای دست یافتن به یک راه حل پایدار و درست است و ما به فقر اراضی پایان خواهیم داد. درست همانطوری که به آپارتاید به صورت صلح آمیز پایان دادیم.

وی افزود: مساله بازگرداندن اراضی یک موضوع بسیار حساس محسوب می‌شود چراکه مردم کشور ما طی سه دهه آپارتاید از سوی سه کشور استعمارگر مورد سرقت اراضی و مصادره زمین‌هایشان قرار گرفتند.

این بیانیه ماندلا منعکس کننده واکنش دولت آفریقای جنوبی به توئیت روز پنجشنبه ترامپ است.

دولت آفریقای جنوبی در توئیتی در واکنش به این اظهارات ترامپ نوشت: آفریقای جنوبی کاملا این اظهارات را که صرفا با هدف ایجاد تفرقه در بین ملت ما مطرح شده‌اند، رد می‌کند و ما را به یاد گذشته استعماری می‌اندازد. آفریقای جنوبی روند اصلاحات اراضی را به شیوه‌ای جامع و احتیاطی که باعث ایجاد تفرقه در بین ملت ما نشود، تسریع خواهد بخشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترامپ بمیر

      دیگه سرش رو باید تو همه سوراخی بکنه دیگه خوک صورتی

    • دونالد ترامپ

      زر نزن بابا ماندلا کدوم احمقیه بخواد با ترامپ دربیوفته

    • بدون نام

      اگر به نوه و نتیجه ها قانع هستید که پیام بدن نوه زیاد داریم که نطر بدن تو یکی دیگه حرف نزن اینجا یهویی نوه خلخالی هم هوس میکنه نظر بده !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج