adexo3
۷۶۵۳۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

اعتراض به اتفاق عجیب در شورای حقوق بشر

به دنبال تعیین اعضای جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل، گروه‌های مستقل حقوق بشری از کسب کرسی‌های این شورا توسط چین، روسیه، عربستان، ویتنام و الجزایر خشمگین شده و اعلام کردند که این اقدام، اعتبار شورای حقوق بشر را کاهش می‌دهد.

ایسنا: به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مجمع عمومی سازمان ملل ۱۴ عضو جدید را به شورای حقوق بشر ۴۷ عضوی این سازمان که مقر آن در ژنو واقع است، اضافه کرد. کشورهایی همچون انگلیس، فرانسه، مالدیو، مقدونیه، مکزیک، مراکش، نامیبیا و آفریقای جنوبی نیز به مدت سه سال به عنوان اعضای این شورا انتخاب شدند.

یک گروه فعال حقوق بشر اعلام کرد که چین، روسیه، عربستان، ویتنام و الجزایر از جمله کشورهایی هستند که با وجود درخواست‌های متعدد، به بازرسان حقوق بشری سازمان ملل اجازه رسیدگی به اتهامات مطرح شده علیه خود را نداده‌اند.

یک مدیر اجرایی سازمان ملل این اقدام را محکوم کرده و عنوان داشت: متاسفانه تا کنون نه آمریکا و نه اتحادیه اروپا در خصوص انتخاب اعضای جدید شورای حقوق بشر که اعتبار و کارایی آن را پایین خواهند آورد، اعتراض نکرده‌اند.

در رای گیری شورای مذکور که روز سه شنبه صورت گرفت، کشورهایی همچون اروگوئه و سودان جنوبی از کسب کرسی باز ماندند. آرای همه ۱۹۳ عضو این شورا محرمانه باقی می‌ماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج