اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۷۹۹۱۶
۲۶ نظر
۵۰۰۲
۲۶ نظر
۵۰۰۲
پ

میدان فردوسی امروز شلوغتر از دیروز

میدان فردوسی و خیابان های اطراف، امروز شلوغتر از دیروز است آنهم درحالی که دولتی ها از ادامه روند نزولی قیمت ها در بازار ارز خبر میدهند.

خبرگزاری تسنیم: میدان فردوسی و خیابان های اطراف، امروز شلوغتر از دیروز است آنهم درحالی که دولتی ها از ادامه روند نزولی قیمت ها در بازار ارز خبر میدهند.

با ریزش قیمت ها در بازار ارز، از دو روز قبل مراکز خرید و فروش ارز در شهرهای مختلف کشور روزهای شلوغی را سپری می کنند. در تهران نیز میدان فردوسی، خیابان فردوسی، خیابان منوچهری و چهارراه استامبول این روزها شلوغترین روزهای خود را در تاریخ ثبت کرده اند.

بسیاری از مردم که دلار را در قیمت های بالا خریده بودند با کاهش قیمت ها روانه خیابان فردوسی شده اند تا شاید بتوانند با فروش ارز خود کمتر ضرر کنند.

عده دیگری که نیاز خود را اساسی می دانند، اما آماده اند تا با ارزان شدن دلار، برای تامین نیازهای خود ارز بخرند؛ بنابراین بازار ارز علاوه بر فروشنده های زیادی که این روزها به خود می بیند، میزبان خریدارانی است که تلاش دارند دلار را در قیمت پایین خریداری کنند.

همانطور که در گزارش های قبلی نیز اشاره شد، صرافی ها در این روزها بازهم نیمه تعطیل هستند و از خرید و فروش ارز خودداری می کنند؛ البته دبیرکل کانون صرافان ایران درباره علت خرید نکردن صرافان از فروشندگان ارز این توجیه را مطرح کرد: از آنجا که هیچ دستورالعملی برای فروش ارز خریداری شده نداریم خریدی صورت نمی گیرد.

رضا ترکاشوند گفت: دستورالعمل های بانک مرکزی صرفا مربوط به ۲۳ مورد ارز خدماتی است که میزان آن هم بسیار محدود است و در این فضا اگر صراف ارز خریداری کند روی دستش می ماند.

بعد از آنکه صراف ها دست از کار کشیده و خرید و فروش ارز را به دلال های سرپایی واگذار کردند، بانک مرکزی بانک های عامل را مأمور خرید ارز از مردم کرد و اطلاعیه داد که بانک مرکزی با اشاره به تمایل مردم به فروش ارزهای خود و امتناع دلالان ارز و برخی از صرافی‌ها برای خرید ارز، از مردم خواست با مراجعه به شعب ارزی بانک‌های دارای مجوز عملیات ارزی نسبت به فروش ارزهای خود به‌قیمت اعلامی اقدام کنند

شعب بانکی امروز قیمت پایه خرید ارز از مردم را برای دلار ۹۵۰۰ تومان و برای یورو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده اند؛ با توجه اختلاف چند هزار تومانی این نرخ ها با بازار آزاد، استقبال مردم از فروش ارزهای خود به بانک ها کمتر از حد انتظار گزارش شده است.

دلال هایی که در میدان فردوسی و خیابان های مجاور حضور دارند با اعلام قیمت هایی بالاتر از بانک، سعی در رقابت برای خرید ارزهای خانگی مردم دارند.

گزارش های میدانی خبرنگاران تسنیم از فردوسی نشان میدهد که امروز خیابان فردوسی شلوغتر از روزهای قبل شده است و بازاری ها می گویند که علت آن اخبار منتشره از سوی مجلس است.

بازاری ها می گویند: امروز خبر دادگاه لاهه می توانست دلار را خیلی ارزانتر از روزهای قبل بکند ولی مصوبه مجلس برای قاچاق اعلام شدن بازار آزاد، بار دیگر دلار را صعودی کرد.

فعالان بازار می گویند مصوبه مجلس برای ممنوعیت خرید و فروش ارز خارج از صرافی ها، بازار قیمت ها را بهم ریخت و مانع از ادامه ریزش قیمت ها در بازار شد.

یکی از فعالان بازار از ورود گسترده نیروی انتظامی به خیابان فردوسی در روز جاری خبر داده و می گوید: دیروز مردم در این محدوده بیشتر بودند ولی امروز اکثراً بازاری ها هستند و نیروی انتظامی اجازه تجمع به دلال ها را نمی دهد.

او تاکید دارد که در بازار ارز فروشنده ها نسبت به دیروز کمتر شده اند و امروز اکثر مردم خریدار هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دم دولت تدبیروامیدزالوهاراترکوندبفروشیدبدبختازیرپنج میبره حسن دق میکنید درودبرحسن کلیدساز

      پاسخ ها

      • زالو ها بمیرید

        حقشونه که همه ی اونایی که تلاش کردن دلار بره بالا ورشکست بشن و به خاک سیاه بشینند. هیچ کس از اینکه یه مشت زالو و انگل اقتصادی فرصت طلب و خودخواه که دلار میخریدن ورشکست بشن و به خاک سیاه بشینند ناراحت نمیشه.

      • بدون نام

        همه ازپایین اومدن دلار و ضرر سنگین انگل های اقتصادی خوشحالند

    • علی

      متاسفانه کسانی که تمایل ندارند قیمت ارز پایین بیاد .در دولت ومجلس نیز حضور دارند

    • بدون نام

      امروز مشهد ۱۵ تومان بود .

      پاسخ ها

      • محمد یزدانی

        باشه.حالا برو.

      • بدون نام

        دروغ گوي دلال

    • میثم

      لطفان شایعه درست نکنید اول برید بازار بعد هرچه دوست داشتین بنویسید دلار امروز در اهواز 14500 تومان هست لطفان حقیقت را به مردم بگید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام دلال

      • بدون نام

        اونایی که دلار خریدن چه تلاشی میکنن بگن بالاست. جوون حمتون ضرر میکنید آشغالا

    • بدون نام

      اهواز ۸۵۰۰ با هزار جور ترفند و التماس فروختیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راست ميگه اوضاع خرابه

      • بدون نام

        ایشاللا حدود 5500 برسه

      • بدون نام

        بهتر مثل رسانه میلی ومسولیین نالایق متوسل به ددوغگویی نشوید امروز فردوسی وسبزه میدان شلوغ بود ولی متاسفانه تعداد خریدارها زیاد شد بود قیمت امروز دلارفروش14900تا15100قیمت خرید14600بود اگر بانک ودولت دروغگو دخالت نمیکرد واون اطلاعیه مخسره را نمیداد که بانک دلاربه قیمت9500میخره دلار الان قیمتش حتما زیر10هزارتومان ولی افسوس دولت خودش بخر وبفروش شد میاره پایین میخره میبره بالا میفروشه ننگ بر کسانی که بااین شیوه کثافتکاریی به این ملت عزیز طلم میکند خدا ریشه فساد ودزد وخاین بسوزنه الهی امین

    • کارمند

      به نظر من این یک بازی روانی است.واین کاهش قیمت دلار موقتی خواهد بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظرتون کاملا اشتباهه بازی روانی بالابردن حبابی دلار بود که خیلی هم ادامه پیدا کرد

    • حسن

      درست میشه

    • بدون نام

      کاربر۱۵:۳۵
      واقعا واقعا برای شما متاسفم... همین شماها هستید که باعث بدبختی یه ملت شدید... با این همه بدبختی بازهم میگید دمتون گرم؟؟؟!!!
      از ماست که بر ماست

    • وحید اح

      من امروز ۵۰۰۰ تا داشتم با ۱۱ تومن دادم به بدختی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شانس آوردی هر ساعت داره پایینتر میره

      • بدون نام

        میشه 5000فردا با مابدیی12هزارتومان من خیلی بدبختم بااین حرفها ارزان نمیشه چون دولت دوست نداره وفعلا فقط ارزان میکنه میخره بعدش گرون میکنه میفروش هرکس الفبای کاسبی بلد باشه این معما خیلی فهمیدنش سخت نیست

    • بدون نام

      من خودم دلار فروشم دلار تا 7000تومن هم پایین خاهد امد حالا ببینید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا 7000 تومن که قطعی و بدیهیه. دلار به همون 4200 برمیگرده آسه آسه

      • بدون نام

        انشااله ولی یقینا این کار نیستی وگرنه واقعیت داخل سبزه میدان وجمهوری این نیست بعدش هم متاسفانه دولت خودش کاسب شده اونها دوست ندارند دلار بیاد پایین وگرنه بااون اطلاعیه جلوی ارزان شدنش رانمیگزفت

    • ایرانی.

      مجلسیای بی سوادامروزباعث بالارفتن نرخ ارزشدن.اخه ایناروکه دون واب میده ؟عوض اینکه بازارواروم کنن دن عامل بهم ریختگی.

    • بدون نام

      دوستان من نه دلار دارم که بفروشم و قصد خرید دارم که باعث اختلال در ارزش پول ملی بشیم اما کسی که پارسال از بالا رفتن دلار میگفت که شد از پایین امدن دلار تا 7000. صحبت میکرد انشالا همینططور بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج