اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۸۶۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

توضيح مركز آمار ايران درباره اعلام تورم

در پي انتشار گزارشي درباره تصميم بر محرمانه شدن شاخص تورم، مركز آمار ايران توضيحي ارائه كرد.

مركز آمار ايران در توضيح خود آورده ‌است: "به اطلاع عموم مردم مي‌رساند، اين موضوع به هيچ وجه صحت نداشته و بدين وسيله كليه مطالب به نقل از رييس مركز آمار ايران در خصوص محرمانه بودن نرخ تورم و هر گونه اعلام به مركز آمار مبني بر عدم ارائه نرخ تورم به صورت عمومي تكذيب مي‌شود".

گفتني است، اطلاعات يادشده از موسي الرضا ثروتي، عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس نقل شده كه با اشاره به حضور رييس مركز آمار ايران در جمع اعضاي اين كميسيون گفته بود: تعدادي از نمايندگان در نامه‌اي به رييس مجلس نسبت به انتشارعمومي نشدن آمار مركز آمار به رييس مجلس شوراي اسلامي اعتراض كردند و با پيگيري موضوع از سوي كميسيون برنامه و بودجه، دكتر عادل آذر به اعضاي كميسيون اعلام كرد كه به مركز آمار اعلام شده است، نرخ تورم به صورت عمومي اعلام نشود، اما اعضا بر اعلام عمومي نرخ تورم از سوي اين مركز تاكيد كرده و به رئيس مركز آمار ياد آور شدند كه طبق قانون برنامه‌ي پنجم توسعه، موظف به انتشار عمومي نرخ تورم است. بر اين اساس دكتر عادل آذر نيز با ديدن جديت اعضا، قول داد نرخ تورم و ساير آمارها را به صورت ماهانه منتشر كنند.

روز گذشته نيز سخنگوي اقتصادي دولت در نشست خبري خود در پاسخ به اين سوال كه براساس برخي گفته‌ها به نظر مي‌رسد نرخ تورم محرمانه شده است، گفت: هيچ مقام دولتي نگفته كه اين رقم محرمانه است. من هم به عنوان سخنگوي اقتصادي دولت تاكيد مي‌كنم كه آمار كلان محرمانه نيست، ولي ترتيب انتشار براي آن مشخص شده است.

منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

توضيح مركز آمار ايران درباره اعلام تورم



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج