adexo3
۸۱۰۵۱۳
۱۹ نظر
۵۰۱۲
۱۹ نظر
۵۰۱۲
پ

افشاگری یامین‌پور درباره اسپانسر‌ها در صداوسیما

وحید یامین‌پور مجری تلویزیون که برنامه‌های گفتگومحور و پرمخاطبی همچون "دیروز، امروز، فردا" و "جهان‌آرا" را اجرا کرده است در توییتر خود روایت تلخی از وضعیت صداوسیما را با عنوان "تلویزیون را چه کسی اداره می‌کند؟" نقل کرده است.

مجله مهر: وحید یامین‌پور مجری تلویزیون که برنامه‌های گفتگومحور و پرمخاطبی همچون "دیروز، امروز، فردا" و "جهان‌آرا" را اجرا کرده است در توییتر خود روایت تلخی از وضعیت صداوسیما را با عنوان "تلویزیون را چه کسی اداره می‌کند؟" نقل کرده است:

احتمالا شما هم هر شبکه‌ای می‌زنید با برنامه‌ای مواجه می‌شوید که با تبلیغ یک کالا، یک اپلیکیشن، یک موسسه یا بانک و... همراه است. اسپانسرها تلویزیون را اشغال کرده‌اند. آنها سفارش می‌دهند، طراحی می‌کنند، مهمان و مجری می‌آورند، جایزه می‌دهند و...

این آنها هستند که مدیر رسانه بوده و متناسب با ذائقه مخاطبان با سرعت در حال مبتذل کردن فرم و محتوا هستند. آنها دستمزدهای ساخت در رسانه را بحرانی کرده‌اند. به طور مثال در شبکه ۳ به یک استار سینمایی برای هر برنامه، ۴۵ میلیون تومان دستمزد می‌دهند و همان وقت چند برابر به جیب می‌زنند.

هیچ مدیری حتی اگر بخواهد نمی‌تواند در مقابل این روال نابودکننده مقاومت کند. چون این خواست سازمان صدا و سیماست که هزینه اداره خودش را از دست پولدارها گدایی کند. مدیران برای اثبات کفایت و توانمندی خود در جذب اسپانسر رقابت می‌کنند و در این مسابقه مبتذل، شبکه سه و نسیم پیشتازند.

شنیده‌ها حاکی است برخی از دست‌اندرکاران برنامه‌ها حتی به اندازه درآمد رسمی‌شان طبق قرارداد، به طور غیررسمی از اسپانسرها هدیه می‌گیرند.

اینکه آلودگی مالی ناشی از حضور اسپانسرها چقدر دامان مدیران و برنامه‌سازان را گرفته بخش ناگفته و مبهم این ماجراست ولی شنیده‌ها حاکی است برخی از دست‌اندرکاران برنامه‌ها حتی به اندازه درآمد رسمی‌شان طبق قرارداد، به طور غیررسمی از اسپانسرها هدیه می‌گیرند.

بسیاری از تهیه‌کنندگان سنت حرفه‌ای خود در طراحی محتوا و فرم برنامه را رها کرده‌اند و به کارچاق کن‌ها و دلالان جذب اسپانسر تبدیل شده‌اند. فرجام این فاجعه چیزی نیست جز ابتذال محض ‎تلویزیون در آینده نزدیک.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا به دادمون برسه .-.

    • بدون نام

      ننگ بر این صدا و سیمای میلی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا برنامه جهان اراخوب وروشنگرانه بوددوباره پخشش کنیدلطفا

    • بی نام

      دوست عزیز ممکن است سازمانی یا نهادی و ارگانی را معرفی فرمایید که از این ابتذال و فساد دور باشد به ظاهر سازمانها کارگاهها را افراد معرفی شده و در دید مردم اداره می کنند دستها بی پشت هر سازمان ونهار وجود دارد که اتاق فکر اداره آنجا هستند خود مدیر تعیین می کنند خود در بودجه آن مجموعه برنامه ریزی می کنند و خیلی کارهای دیگر صدا وسیما بدلیل اینکه بیشتر مردم علیرغم میل باطنی و نبود سرگرمی دیگر مردم با این رسانه مواجه هستند ومشگلات آنرا چه عوام وچه خواص حس می کنند و می دانند

    • بدون نام

      واقعا فساد اختلاس دزدی همه جا را گرفته و کسی هم نیست جلوی فساد و دزدی را بگیرن ... صدا سیما میلی که مردم را چه فرض کرده این همه تبلیغ ودرامد

      پاسخ ها

      • @

        دقیقا همینطوره آقای یاسین پور

    • بدون نام

      گل گفتی

    • بدون نام

      ماهواره الان سالم تر از تلویزیون ملیه خخخخ

    • سارا

      دلم برای جهان آرا تنگ شده

    • بدون نام

      تلویزیون یعنی ابزار گول زنی و کسی که تلویزیون نگاه میکند یعنی عامدانه مغز خود را در اختیار سرمایه داران قرار میدهد تا هر جور دلشان می‌خواهد پرش بکنند. واقعا احمقه کسی که پنج میلیون پول میده و تلویزیون میخره تا وسیله تحمیقش بشه. اگه این پولو میداد کتاب می‌خرید خیلی بهتر میشد

    • hamid

      خود مردم پیامک ندن ضعف فرهنگی

    • بدون نام

      ببخشید هر شکری می خوان بخورن
      اولا ما اصلا صدا و سیما نمی بینیم
      ثانیا اگر یه برنامه ایش به دل نشست ، اونو از روی یوتیوب تماشا می کنیم که تبلیغات وسطش حذف شده و میشه هر تعداد قسمتشو به دلخواه دید
      دوره ایکه صدا و سیما برای مردم تصمیم میگرفت با قطره چکان بهشان محتوا می داد گذشت و بعد هم به هر مناسبتی یه هفته تعطیل می کرد و مردم را تشنه نگه می داشت
      الان صدها تلویزیون اینترنتی وجود داره و اونها هستند که باید باهم رقابت کنند و دنبال مخاطب بدوند

    • بدون نام

      نمی خواد افشاگری کنه
      یه کم ادم بشه

    • بدون نام

      خودت در اجرای.برنامه ها چه قدر به جیب می زدی؟

    • آشنا

      این خاصیت و قدرت رسانه است که میتواند اسپانسر جذب کند و البته موضوع ابتذال برداشت شخصی افراد است. آقای یامین پور تا زمانی که در جدول پخش برنامه ها حضور داشت و دارای آنتن بود منتقد نبود چون از همین سیستم به زعم خودش مبتذل و فاسد ارتزاق میکرد ولی الآن که حاشیه نشین شده و کسی به ایشان آنتن نمی دهد یادش آمده تا الآن نان خرام میخورده؟!!

    • امیر

      چرا وقتی خودت داشتی اونجا مثلا برنامه اجرا میکردی از این حرفا بلغور نمیکردی حالا که انداختنت بیرون وراجی میکنی

    • بدون نام

      حالا یامین پور بد نگفته ولی خدا نکنه هم که این آدم مسئولیتی داشته باشه.

    • بدون نام

      بابا کل مملکت اینه

    • بدون نام

      مملکت وبه گندکشیدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج