adexo3
۸۱۹۹۳۳
۲۳ نظر
۵۰۰۹
۲۳ نظر
۵۰۰۹
پ

موافقت مشروط با افزایش حق مسکن کارگران

دویست و هشتادمین نشست شورای عالی کار که با موضوع بررسی حق مسکن کارگران برگزار شده بود در حالی به جمع بندی نهایی نرسید که پیش از این معاون روابط کار از پیشنهاد افزایش حق مسکن کارگران در جلسه شورای عالی کار خبر داده بود.

خبرگزاری ایسنا: دویست و هشتادمین نشست شورای عالی کار که با موضوع بررسی حق مسکن کارگران برگزار شده بود در حالی به جمع بندی نهایی نرسید که پیش از این معاون روابط کار از پیشنهاد افزایش حق مسکن کارگران در جلسه شورای عالی کار خبر داده بود.

در این جلسه حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشینه ای از تغییرات کمک هزینه مسکن کارگران طی سالهای ۱۳۷۴ تا ۱۳۹۷ ارایه کرد و نمایندگان گروههای کارگری و کارفرمایی به طرح دیدگاههای خود در خصوص کمک هزینه مسکن پرداختند.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز برگزاری نشست سه جانبه شورای عالی کار و تعامل گروههای کارگری و کارفرمایی را برای اتخاذ تصمیمات لازم در این حوزه مهم خواند و گفت: ما هم بر اصل افزایش کمک هزینه مسکن تاکید داریم و امیدواریم با توافق میان کارگران و کارفرمایان رقم کمک هزینه مسکن افزایش یابد.

در این نشست ، علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار با تاکید بر این که بحث معیشت کارگران باید مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: اگر حق مسکن به تصویب شورای عالی کار برسد نیازمند تصویب نهایی از سوی هیات دولت است.

حیدری دیگر نماینده کارگران در شورای عالی کار با تاکید بر ضرورت پاسخگویی جدی به مطالبات جامعه کارگری، شکاف اتفاق افتاده در معیشت کارگران را نیازمند جبران با اعداد معنادار دانست.

اصغر آهنی‌ها، نماینده کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایان نیز با اشاره به وضعیت تولید و چالشهای حوزه کارفرمایی، بحث قیمت تمام شده را از جمله مشکلات اساسی کارفرمایان عنوان کرد و خواستار اتخاذ تصمیمات لازم در این زمینه شد.

وی درباره افزیش کمک هزینه مسکن کارگران پیشنهاد کرد:هرگونه افزایش و تغییر در اقلام مذکور باید در یک بسته دیده شود تا بتوانیم به یک مدل قوی‌تر برسیم.

مرتضی رجبی، دیگر نماینده کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایان هرگونه تغییر در بحث معیشت کارگران به ویژه در بحث افزایش هزینه مسکن را به زمان دیگری موکول کرد ولی گفت چنانچه گروه کارگری و دولت در این نشست به تصمیم مشترکی برسند ما نیز به آن احترام می‌گذاریم.

نشست نمایندگان کارگری و کارفرمایی درباره افزایش حق مسکن کارگران در وزارت کار در حالی به جمع بندی نهایی نرسید که پیش از این معاون روابط کار از پیشنهاد افزایش حق مسکن کارگران در جلسه شورای عالی کار خبر داده بود.

با به نتیجه نرسیدن نشست شورای عالی کار مقرر شد موضوع حق مسکن کارگران در نشستی محدودتر با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی بررسی شود، جلسه بعدی شورای عالی کار نیز به هفته آینده موکول شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر کارگرا عزیز شدن چپ وراست در باره کارگرا مخابره میشه به فکر تمام مردم جامعه باشید گارگرا که از کارمندان دولت بیشتر حقوق وعیدی میگیرن در دولت چرا از حقوق فرهنگیان وارتشیان که کمترین حقوق را درسطح جامعه میگیرن حرفی زده نمیشه همش اخبار شب وروز شده کارگر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید هم حرف از کارگر زده بشه واسه این که چرخ این مملکت روی دست این کارگران زحمتکش داره می‌چرخه و که شبانه روز دارن کار میکن و جون میکنن و حتی یک درصد هم امنیت شغلی ندارن و زندگی رو به سختی دارن میگذرونن ، اما فرهنگیان و نظامیان اگه حقوقشون کمه اما تا 30 سال کاریشون خیالشون راحته که سر شغلشون هستن و ترس از اخراج شدن ندارن.

      • مهدی

        ناراحت نشو برادر به نتیجه نرسید ای خدا

      • بدون نام

        کارگر حقوقش حداقل ممکنه حقوق بقیه اقشار هم که بالاتره با حقوق کارگر که وزارت کار اعلام میکنه سنجیده میشه
        مثلا دوبرابر حقوق کارگر یکو نیم برابر حقوق کارگر
        هر چیزی هم برای کارگر تصویب میشه برای بقیه حتما تصویب میشه ،
        در مورد کارگر گفته میشه چون از همه حقوقش و مزایاش کمتره
        در ضمن وقتی از کارگر صحبت میشه هفتاد تا هشتاد درصد دارای تحصیلات عالی هستند فکر نکنید که حقشونه چون زحمت برای درس خوندن زحمت نکشیدن حتی مدرک دکترا هم در بینشون هست

      • هورام

        واقعا جای تاسف داره .میدونی حقوق کارگر چنده اگه نمیدونی بدون طبق قانون کار یک میلیون وصد هزار حالا چون عیدی دوبرابر نباید به فکرشون باش.اونم تازه بیشتر کارفرمایان عیدی نمیدن اقای فیلسوف

      • مهدی صالحی

        فکر کنم شما از اون فرهنگیا هستی که از ۹ ماه تحصیل فقط ۷ماه کار میکنی اما حقوقت به موقع میاد تو حسابت بعدم اگه به کارگر ارزش بدن ناراحتی!!!!

      • مهدی صالحی

        فکر کنم شما از اون فرهنگیا هستی که از ۹ ماه تحصیل فقط ۷ماه کار میکنی اما حقوقت به موقع میاد تو حسابت بعدم اگه به کارگر ارزش بدن ناراحتی!!!!

      • هادی

        چی میگی مرد مومن.کارگر نیستی بفهمی تو روز باید بالای 10ساعت کار کنی بری گشت زنی کنی .جون خودتو تو سخت ترین جاهای ممکن که تو خوابت ام نمیتونی ببینی بری بعد هم نه اضافه کاری نه حق ماموریتی بهت تعلق نگیره اونم برای 1200.که اونم بعد چندماه کارفرما عشقش بکشه بده یا بگه نیست.کارمندا برا خودشون سرماه نشده حقوقشون تو جیبشونه و اصلا از سر میز بلند نمیشن چون بدبختای هستن به اسم کارگر داره جورشون رو میکشن

      • سعی بکنیم‌گوسفند نباشیم!!

        بعضیا عصاره شعورن ..بخدا

    • یوسف

      حالا میخوان هزار تومان به کارگر بدبخت بدن شما ناراحتی.. تا وقتی اینجوری فکر کنی همیشه بدبختی. همه چی رو واسه خودت میخوای .

      پاسخ ها

      • عدالت

        کارگرو....فرقی ندارن ریشه این بی عدالتی باید قطع بشه اونم باید کل مدیران این سرزمین طلایی باید بمیرن..حق مسکن بشه۲برابر فرقی نداره کمبودهای ما چند ملیونیه....

      • بدون نام

        تا امنیت وسواد نباشه هیچ جامعه ای پیشرفت نمیکنه تا امنیت ومعلم نباشه جامعه بر فناست کارگر در پناه امنیت میتونه کارکنه

    • یوسف

      حالا میخوان هزار تومان به کارگر بدبخت بدن شما ناراحتی.. تا وقتی اینجوری فکر کنی همیشه بدبختی. همه چی رو واسه خودت میخوای اسکول.

    • محمد

      کارمندان‌وانظامیان‌‌همه‌جوره‌ازطرف‌دولت‌ساپورت‌میشن‌.این‌کارگرکه‌هیچ‌پشتیبانی‌نداره‌دوست‌عزیز

    • بدون نام

      هرچی میخوری از دست کارگر بدبخته تو سرما گرما کارمیکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کی گفته حقوق ارتشی کمه،کلی مزایا دارن ،فک کنم تازه از خواب بیدار شدب

    • سید

      برا در گرامی هنوز تو تابستان نرفتی عسلویه و تو گرما و با آن همه آلودگی که در نهایت منجر به سرطان میشه کار کنی

    • نااشنا

      هر جا که قرار باشه فکری به حال ارتقائ وضعیت معیشتی کارکران بشه.کارفرمایان جون میدن که یک ریال به کارگران واقعا خدوم و زحمت کش اضافه کنن.

    • بدون نام

      تورو خدا زحمت نکشید، همین ۴۰ تومن زیاد هم هست. هم میشه باهاش مسکن تهیه کرد هم کلی پس انداز میشه

    • یاسین

      بدون نام 17:17تاکنون همه ی این جلسات بی فایده بوده وحتی یک ریال هم به حقوق ما کارگرا اضافه نشده که شما جوش اورده اید وناراحت هستید .همه‌ی این جلسات بی نتیجه تمام شده ونه بن ونه حقوقی ونه حق مسکنی به ما اضافه نشده ودیگه هم نمیشه شما خودتو ناراحتدنکن برا اعصابت خوب نیست

    • reza

      من کارگرم امسال این بار چندمه ما رو میفرستن مرخصی اجباری کسی هم نیست به دادمون برسه!

    • سربازولایت

      اول حقوق کارمندهاو ارتشی ها رازیاد کنید کارگر چه اهمیتی داره هیچ کارمفیدی درجامعه انجام نمی دهند کارمندها کارکردنشان راهمه ملت دیدن دربانک ها وادارها ارتشی ها فعلا بخور بخواب هستند تاسی سال امنیت شغلی دارند یک کارگربدبخت باماهی یک میلیون زندگی می کند بعضی ها که درماه چندبرابر ان حقوق میگیرندحالاچندقرون می خواهند کارگربدبخت بدن همه زبانشان درازشده

    • بدون نام

      واقعا شرمتون نميشه از اين ارقام اين ارقام و ايتم ها توهين به كارگر است ...!!
      حق مسكن ماهيانه 40.000 ريال
      حق بن نقدي ماهيانه 110.000 ريال
      حق اولاد ماهيانه 111.126 ريال
      حق سنوات روزانه 1.700


      شرم بر دولت مردان باد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج