جاباما
۸۲۹۳۳۶
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

واکنش پاکستان به اظهارات اشرف غنی

وزیرخارجه پاکستان به اظهارات اخیر رئیس جمهور افغانستان درباره ایالت‌های خیبرپختونخوا و بلوچستان واکنش نشان داد.

خبرگزاری مهر: به نقل از خبرگزاری اکسپرس نیوز، «شاه محمود قریشی»، وزیرخارجه پاکستان در واکنش به اظهارات روز گذشته اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان درباره ایالت‌های خیبرپختونخوا و بلوچستان اظهار داشت: این اظهارات غیرمسوولانه به معنای دخالت افغانستان در امور داخلی پاکستان است.

وزیرخارجه پاکستان در اظهارات خود از دولت افغانستان خواسته است تا پیش از هر چیز به شکایت‌ها و مشکلات مردم خود رسیدگی کند.

واکنش پاکستان به اظهارات اشرف غنی

روز گذشته اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان با انتشار پیام توئیتری نگرانی دولت افغانستان را از بکارگیری خشونت علیه معترضان دریک تظاهرات در ایالت های خیبرپختونخوا و بلوچستان پاکستان اعلام کرد.

اشرف غنی در پیام توئیتری خود گفته بود: ما باور داریم که مسئولیت اخلاقی هر حکومت ایجاب می‌کند تا از فعالیت‌های مدنی ضد افراط‌گری و تروریزم که منطقه ما را فرا گرفته و امنیت دسته جمعی ما را تهدید می‌کند، حمایت کند و سرکوب فعالان مدنی و تظاهرات مسالمت‌آمیز در چنین وضعیت نه‌تنها باعث نگرانی عمیق است، بلکه امکان دارد که برای همه منطقه نتایج منفی ببار آورد.

شنبه هفته جاری، «ارمان لونی»، از رهبران جنبش حفاظت از پشتون‌ها در پاکستان پس از شرکت در یک نشست اعتراضی در منطقۀ لورالای ایالت بلوچستان به قتل رسید و برخی معترضان نیروهای امنیتی را در این حادثه مقصر عنوان کرده‌اند.

یکی از خواست‌های اصلی جنبش حفاظت از پشتون‌ها، پیداشدن افرادی است که در سال‌های گذشته از ایالت‌های خیبرپختونخوا و بلوچستان ناپدید شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هرکس به افغانیاروبده عواقبش این میش بندازین بیرون پارسال پاکستان ۹ملیونشون ریخت بیرون ولی ایران عرض وغیرت داره شدن۲۰ملیون بودجه ومنابع شغلامون گرفتن ذودجهبالا۳۰۰سال مملکت واینقدرزیادن گفته برن بیکاری حل میش به گفته وزیرکار بااین بیکاری وفقرنجومی بی ابی نشست زمین وفروچاله..‌‌چرانگه داشتین عقل نباش جان درعذاب ... کم‌کم ایران وگرفتن تعدادشونم اندازه ایران میش بعدمیش فدسطین اشغالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج