اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۵۹۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

طرح وهابیت برای تخریب گنبد سبز نبوی

کارشناس مسائل سیاسی عربستان درباره وجود طرح هایی برای خارج کردن مقبره پیامبر اسلام (ص) از مسجد نبوی و تخریب "القبة الخضراء" (گنبد سبز) که بن عثیمین ازعلمای وهابیت آن را مطرح کرده است، هشدار داد.

یک کارشناس سیاسی عربستانی از توطئه هدفمند رژیم آل سعود برای نابودی تمام آثار اسلامی در شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره در پوشش طرحهای توسعه این اماکن مقدس پرده برداشت.

"فواد ابراهیم" با هشدار درباره طرحهای رژیم آل سعود برای نابودی میراث اسلامی در شهرهای مقدس مکه و مدینه به العالم گفت : مقاله بسمه بنت سعود شاهزاده سعودی که از فساد مقامات سعودی پرده برداشت، نخستین مقاله یا مطلب دراین مورد نیست چرا که پیش از این نیز مقالات زیادی در مطبوعات محلی و خارجی درباره فساد شایع در دربار خاندان سعود منتشر شده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه مردم و مسئولان کشورهای اسلامی با جنایتی در این سطح برخورد مناسب نداشته‌اند، افزود : مردم و مسئولان در کشورهای عربی و اسلامی وظیفه دارند، برای توقف این جنایت که رژیم آل سعود طی مراحلی مرتکب می شوند، وارد عمل شوند و به پا خیزند.

فؤاد ابراهیم گفت : صحبت مسئولان سعودی از طرح های توسعه، دروغ محض است؛ زیرا این طرح ها باید اصلاح زیرساختها را در شهرهای مکه و مدینه نیز شامل شود، این در حالی است که هنوز مشکلات زیادی در زمینه شبکه آب و فاضلاب و تامین آب آشامیدنی دراین شهرها وجود دارد.

وی توسعه را منحصر به طرح های تجاری دانست که شاهزادگان آل ‌سعود آن را با هدف استفاده اقتصادی در جایگاه مسجدالحرام و مسجد نبوی(ص) اجرا می کنند.

وی گفت: نبود موانع قانونی و نیز مخالفتهای مردمی و اسلامی و حتی بین‌المللی در زمینه اجرای طرح های مربوط به از بین بردن آثار اسلامی در شهرهای مکه و مدینه منوره، سبب شده است که مسئولان سعودی به اجرای این طرح‌ها ادامه دهند.

فؤاد ابراهیم با تاکید بر لزوم بازنگری در سرپرستی و نظارت آل سعود بر اماکن مقدس در حجاز اظهار داشت : اکنون به مرحله ای رسیده‌ایم که حتی احتمال تخریب مسجدالحرام نیز در راستای طرح‌های فعلی مسئولان سعودی که به نام توسعه اجرا می‌شود، وجود دارد.

کارشناس مسائل سیاسی عربستان درباره وجود طرح هایی برای خارج کردن مقبره پیامبر اسلام (ص) از مسجد نبوی و تخریب "القبة الخضراء" (گنبد سبز) که بن عثیمین ازعلمای وهابیت آن را مطرح کرده است، هشدار داد.

وی درباره میزان تاثیر پذیری عربستان از بهارعربی گفت : احتمال اینکه عربستان هم دستخوش تحولات شود، وجود دارد و آنچه سبب شده است این کشور تاکنون دربرابر اعتراضات مصون بماند، توانایی این کشور برای به دست آوردن فرصت بیشتر است.

کارشناس مسائل سیاسی عربستان با اشاره به وجود خشم مردم این کشور از استبداد و فساد و احتکار منابع ثروت و قدرت توسط مسئولان آل سعود اظهار داشت : مردم عربستان خواهان آزادی و مشارکت در تصمیم گیری در امور کشور هستند و اکنون دلایل کافی برای تغییرات گسترده در عربستان وجود دارد.

وی هدف از اقدام مسئولان سعودی درهزینه کردن ۳۶ میلیارد دلار برای مسائل اجتماعی در ۱۷ مارس گذشته را به تاخیر انداختن لحظه انفجار در این کشور دانست و گفت : به هرحال عربستان هم از روند تغییرات مستثنا نخواهد بود و تغییرات دیر یا زود این کشور را نیز فرا خواهد گرفت.

از سوی دیگر یک شخصیت لبنانی خاطر نشان کرد طرح‌های توسعه حرمین آثار اسلامی را نابود کرده است

شیخ عبدالناصر الجبری رئیس دانشکده دعوت اسلامی لبنان هم در گفتگو با العالم اظهار داشت : طرح‌های توسعه حرمین شریفین با هدف افزایش ظرفیت پذیرش حجاج در مکه مکرمه و مدینه منوره، جوانب معنوی این اماکن مقدس را رعایت نکرده است.

منبع: تابناک

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

طرح وهابیت برای تخریب گنبد سبز نبوی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج