۸۶۷۲۲۸
۱۳ نظر
۵۰۰۹
۱۳ نظر
۵۰۰۹
پ

واکنش‌ استاندار به رفتار کارکنان شهرداری شیروان

در پی برخورد نامناسب کارکنان واحد اجراییات شهرداری شیروان با یک دست فروش٬ واکنش‌های مردم و مسئولان به این اتفاق هم‌چنان در سطح استان خراسان شمالی ادامه دارد.

خبرگزاری تسنیم: در پی برخورد نامناسب کارکنان واحد اجراییات شهرداری شیروان با یک دست فروش٬ واکنش‌های مردم و مسئولان به این اتفاق هم‌چنان در سطح استان خراسان شمالی ادامه دارد.

اصل ماجرا چیست؟

چند روز قبل فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن یک پیرمرد دست‌فروش روی کاپوت خودروی شهرداری نشسته و قصد جلوگیری از بردن اموالش توسط ماموران شهرداری شیروان را داشت. گویا ماموران بر اساس وظایف قانونی خود قصد جمع‌آوری بساط غیرقانونی پیرمرد را داشته و دست‌فروش شیروانی نیز از ترس از دست دادن وسایل و ممانعت از این اقدام٬ بر کاپوت خودرو سوار شده بود.

ماجرا آن جا جالب‌تر می‌شود که وی با نشستن روی کاپوت خودرو از ماموران شهرداری می‌خواهد وسایلش را جمع نکنند ولی ماموران شهرداری بدون توجه به این حرکت٬ به مسیر خود ادامه داده و چند متری پیرمرد دست‌فروش را روی کاپوت خودرو در شهر می‌چرخانند.

واکنش‌ استاندار به رفتار کارکنان شهرداری شیروان

انتشار این تصاویر در فضای مجازی٬ موجی از واکنش‌ها را در پی داشت تا آن‌جا که شهردار شیروان روز گذشته در نشست خبری از برخورد با عوامل این قصور خبر داد.

شهردار شیروان اظهار داشت: مطمئناً اتفاقی که در این رابطه رخ داده مورد تاسف همگان است و بررسی‌های لازم نیز در این زمینه انجام و در نهایت راننده سد معبر توبیخ شد.

با راننده خاطی برخورد می‌شود

شاهرخی در تشریح این اتفاق افزود: متاسفانه فردی بر خلاف قانون اقدام به سد معبر و دست فروشی در داخل خیابان اصلی شهر نموده بود که با وجود چندین بار تذکر ماموران سد معبر از جمع آوری بساط خود خودداری می‌کند و در نهایت ماموران شهرداری طبق قانون و در جهت پیشگیری از بروز حادثه و جلوگیری از تعرض به حقوق دیگر شهروندان و کسبه نسبت به جمع آوری بساط این فرد اقدام می‌کنند که این فرد متخلف در حالی که خودروی شهرداری در حرکت بوده در جهت جلوگیری از انتقال وسایل خود به انبار شهرداری، سوار کاپوت خودروی در حال حرکت می شود.

وی افدامه داد: راننده نیز در دو راهی این مسئله که چه کاری انجام دهد در اقدامی که به زعم ما غلط بوده به حرکت آهسته خود با این استدلال که توقفش در وسط خیابان می‌تواند حادثه ساز شود تا چندین متر ادامه و متخلف را چندین متر جلوتر تحویل پلیس می‌دهد که پلیس نیز با گرفتن تعهد وی را آزاد می‌کند.

شاهرخی تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلات در حوزه شهری که با شکایت‌های زیادی از طرف شهروندان نیز روبروست، مسئله سد معبر است که گاها منجر به بروز حوادث جبران ناپذیری نیز شده و شهرداری طبق قانون موظف به جمع آوری و رفع سد معبر است که در مواردی با مقاومت فرد متخلف روبرو می شود.

ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته استاندار

در پی انتشار این فیلم، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی به فرماندار شهرستان شیروان دستور داد ظرف 48 ساعت با خاطیان برخورد جدی داشته باشد.

در نامه استاندار خراسان شمالی آمده است: مقتضی است ظرف 48 ساعت آینده موضوع بررسی و نسبت به برخورد قانونی با ماموران متخلف ، اقدام لازم به عمل آید و نسبت به دلجویی از شهروند محترم و تکریم ایشان اقدام گردد.

همچنین در این نامه به تامین نیازمندی‌های این شهروند محترم به عنوان یک تکلیف بر عهده مسولان آن شهرستان تاکید شده و خواستار توضیح شهردار شیروان ضمن توبیخ توسط فرماندار شهرستان تاکید شده و در ادامه آمده است: تمهیدات لازم را جهت از بین بردن این گونه اتفاقات به عمل آورده و جنابعالی با نظارت بیشتر بر امور شهرداری، گزارش اقدامات انجام گرفته را به شیوه مطلوبی به شهروندان اطلاع رسانی نمائید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بینام

      خوبه یک سر به خیابانهای اهواز بزنید و ببینید چه خبر است خیابانهای پر تردد و مهم در مناطق بنی هاشم کلا در اختیار دستفروشان است و فقط راه برای عبور یک ماشین باز است هیچکس هم امنیت جانی ندارد هم پیاده روهای جلوی مغازه ها و هم خیابانها در کنترل صاحبان مغازه و دستفروشان است شهرداری هم خواب خوابه

    • بدون نام

      مامورا شهرداری از اینکارا زیاد کردن نمونه زیاده مثه ب زور بچه ها گل فروش رو مجبور کردن جلو دوربین شاخه های گل رو قورت بدن...خیلی از این سنگدلی و ظلم ها به مردم دیده نمیشه فقط بخشی از این ستمگری ها فیلم گرفته میشه اتفاقی ..ننگ به مسولین

    • عباس

      بدبخت چکار کنه ؟ این چندمین باره که در نقاط مختلف این حرکات زشت رو مبینیم ولی چه فایده

    • بدون نام

      شهردار پرت کنید بیرون

    • بدون نام

      خدایش مردم مجبورن که دست فروشی میکنن

    • بدون نام

      الکی میگه. اینها باراولشان نیست آگر ازروز اول با قاطعيت با انها برخورد میشد حالا گردن کلفتی نمیکردن حتماً خودشهردارها پشتشان هستن که همه شهرهای ايران اینطوری هستن

    • بدون نام

      مامور شهرداری وظیفه قانونی خودش را انجام داده .و دستفروش بر تخلف خود که سد معبر است اصرار میکند

    • بدون نام

      فقط به زعم شما غلط نبوده بلکه کلا حرکت کثیفی بوده آنهم باید پیرمرد

    • محمدرضا بختیار

      آخه جناب شیروان معبر کجا داشت که سد بشه جمع کنید دلقک بازی های سریال وار را !!!مامورین امنیتی و اطلاعاتی یک کشور هم حق چنین برخوردها را با متهمان در انظار عمومی ندارند حالا چرا در شهرداری ها توانش را که دارند هیچ به صورت سریال هم در آمده است و در پی یک ابراز تاسف خشک و خالی از پیگیری مجراهای قوانینی و حقوقی نیز باز می ماند!!

    • گ

      هیروشیما گول خودکفای شو خورد از خودکفای به خود کفن هم میرسیم بهشت گول خوداگاهی
      ....بشین پدرسوخته..
      تو دیگه ازمون نمیخواهد پس بدی
      من میگم ما خود کفن کنیم ادم ها را رنگ کنیم
      ..فهم این میگه..
      یاد قدیم افتادم....

    • بدون نام

      مردم دانا== مدیران دانا.

    • ناخدا غلام

      خوب یه مغازه به بدهید یا دلار ودارو فروشان مردید

    • بدون نام

      بلاخره مامور شهرداری چکار کند ؟؟!! از طرف دیگه اونایی که زندگیشون از این طریق تامین میشه چکارکنند ؟؟؟!! در اینجا چرا مامور شهرداری باید مرغ پلوی عزا و عروسی بشه و مسولان بالاتر برای فرار از فشار ...باید فکر اساسی کرد ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج