۸۶۸۵۲۱
۲۸ نظر
۵۰۰۵
۲۸ نظر
۵۰۰۵
پ

وزارت خارجه: با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ما مذاکره ای با آمریکا نداریم. در مذاکره بودیم آمریکا در مذاکره بود ولی با خروج غیرقانونی آنها این موضوع شکسته شده و چشم اندازی برای مذاکره نمی بینیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: سخنگوی وزارت خارجه گفت: ما مذاکره ای با آمریکا نداریم. در مذاکره بودیم آمریکا در مذاکره بود ولی با خروج غیرقانونی آنها این موضوع شکسته شده و چشم اندازی برای مذاکره نمی بینیم.

سید عباس موسوی سخنگوی جدید وزارت امور خارجه در اولین نشست خبری خود اعلام کرد: « با خروج یک جانبه آمریکا وزیر امور خارجه کشورمان رویکرد آسیایی داشت و به کشورهایی مانند چین ترکمنستان هند و .. سفر داشت که در راستای تبیین مواضع جمهوری اسلامی بوده است، به زودی نیز با همسایگان شمالی و در سطح وزرای خارجه و حتی رییس جمهور تعامل خواهیم داشت، که پس از نهایی شدن اطلاع رسانی خواهیم کرد.»

وزارت خارجه: با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم

وی در پاسخ به این سوال که اظهارات ترامپ در قبال ایران متناقض است این نشانه سر درگرمی آمریکاست یا سیاستی با هدف شکاف بین مسولان و مردم ما است، گفت: جمهوری اسلامی ایران خیلی به حرف ها توجه ندارد و تنها به اقداماتی که می بینیم و آثار آن برمنطقه توجه داریم، هم اکنون نیز سردرگمی در میان دونالد ترامپ و اطرافیانش دیده می شود که ما به آن توجهی نداریم.

سخنگو در رابطه با صفر شدن خرید نفت ترکیه تصریح کرد: جزئیات این امر را می توانید از وزارت نفت بپرسید اما روابط ما با ترکیه همه جانبه و راهبردی است و فعلا تغییری در رفتار و گفتار اعلامی نمی بینم باید منتظر بود. ما در سطح رسمی تناقضی نمی بینیم.

وی در مورد پیشنهاد ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس در مورد پیمان عدم تعرض و اینکه سفر عراقجی هم در این خصوص بوده است یا خیر؟ بیان داشت است:این ایده جدید نیست براساس سوابق قدیمی و عهدنامه ای که موجود بود استناد شد. این پیشنهاد اخیر هم در همین راستا است.جمهوری اسلامی ایران مایل است که هرگونه تنش و بی ثباتی را با ابتکارات خود کاهش یا از بین ببرد. این پیشنهاد نیز باحسن نیت مطرح شده امیدواریم طرف های مقابل هم با حسن نیت پاسخ بدهند، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.

موسوی درمورد اینکه ایران در چه صورتی ایران با آمریکا مذاکرع می کند؟ گفت: فعلا مذاکره ای نداریم احترام به توافقات می تواند مبنایی باشد که ایران به مذاکره با آمریکا به مذاکره بازگردد، آنها خارج شدند پس فعلا چشم اندازی نداریم و باید منتظر تحولات بمانیم.

وی درمورد اظهارات اخیر رهبری درمورد ادعای اروپا برای پایبندی ایران به برجام گفت: اروپایی ها آنطور که باید به برجام پایبند نبودند و ما گفتیم تنها در کلام نمی شود اما همواره سعی کردیم به دیپلماسی فرصت بدهیم. این به معنای اعتماد یا امید به اروپا نیستیم. هنوز خواستار پایبندی طرف های برجام به تعهداتشان هستیم.

سخنگو وزارت امور خارجه درمورد مذاکره ظریف با سناتور آمریکایی گفت: به صرف یک دیدار مذاکره صورت نمی گیرد آنها مقام دولتی نبوده و اجازه مذاکره ندارند ایران هم درحال حاضر برنامه ای برای مقام های دولتی آمریکا ندارد.

وی درخصوص ملاقات در گرجستان و ترکیه اظهار داشت: ما با کشورهای منطقه و به ویژه این کشورها سازو کار ثابتی داریم تمرکز ما بر دیپلماسی فعال ما با همسایگان است و به زودی اثرات آنرا می بینید.

سخنگو در پاسخ به سوالی درمورد سفر آبه به تهران تاکید کرد: تکذیب سفر وجود نداشته و فقط گمانه زنی ها درمورد سفر را تایید نکردیم، امیدواریم در هفته های آینده سفر نخست وزیر ژاپن نهایی و او اولین نخست وزیر ژاپنی باشد که به کشورماسفر می کند.

موسوی در رابطه با مهندس ایرانی بازداشتی خاطرنشان کرد: متاسفانه به واسطه تحریم های امریکا برای برخی از هموطنان ما در اروپا امریکا و حتی شرق اسیا مشکلاتی بوجود امده مبنای اقدام انها اشتباه بوده است . کار گروهی در وزارت امور خارجه ایجاد شده که با همکاری نهادهای مربوط سعی می کنیم جزئیات این چنین موارد را ذکر کنیم ، شاید در هفته های اینده در جلسه ای بسته تر دراین باره در خدمت خبرنگاران باشیم

وی درمورد میانجیگیری ژاپن بین ایران و آمریکا گفت : طبیعی است که کشورهای مختلف نگرانی هایی درمورد مسائلی که در منطقه رخ می‌دهد دارند، هرگونه مسئله ای در منطقه باعث نگرانی حتی کشورهای فرامنطقه ای می شود از لفظ میانجیگیری استفاده نمی کنم ولی با حسن نیت شنونده نظرات سایر کشورها هستیم.

سخنگو دستگاه دیپلماسی کشورمان در مورد خبری که در مورد پیام عراقچی به مقامات کویت بود گفت: ما با کشورهای منطقه تعاملات زیادی داریم، همزمان با سفر ظریف به بغداد، عراقچی هم با سفر به سه کشور پیام های ما را با آنها به اشتراک گذاست. پیام عراقچی پیام دوستی و همکاری ایران با کشورهای منطقه است.

موسوی درمورد اینکه ایران میانیجگیری را قبول می کند یا خیر؟ تصریح کرد: تنش هایی که بین ما و امریکا وجود دارد که ریشه آن به بدعهدی آنها در خروج از برجام، تحریم ها و تروریسم اقتصادی علیه ایران بازمی گردد.کشورهای مختلف با انگیزه های مختلف و انشالله حسن نیت، نگرانی هایی را مطرح و ما هم گوش می دهیم امیدواریم انها هم حساسیت را درک و منتقل کنند اما هم اکنون در مرحله میانجیگیری نیستیم.

وی درمورد سفر فردای ریباکوف به تهران و مهلت ۶۰ روزه ایران در خصوص تعهدات برجامی اش بیان داشت: :نامه روحانی به ۴+۱ و بیانیه شورای امنیت مواضع ما رو روشن کرد، حتی این نامه به کشورهای باقی مانده در برجام مثل چین و روسیه که با وجود کم کاری اروپا روابط خود را حفظ کرده اند نیز داده شد، اما به هر حال لازم بود دیدگاههای خود را بگوییم. اروپایی ها برخوردهایی داشتند برخی قابل قبول و برخی غیرقابل قبول بود. انتظار ما این بود که به شروط عمل کنند. یکی از کشورها خواستار برگزاری کمیسیون مشترک بوده که در مهلت ۶۰ روزه ایران برگزار می شود. سفر فردای ریبا کوف هم در همین زمینه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص سوریه نیز افزود: ما معتقدیم خاک سوریه کاملا آزاد است و حاکمیت این کشور برتمام خاکش وجود دارد، از کشورهای حاضر می خواهیم سوریه را رهاکنند تا مردم و دولت سوریه کار خود را پیش ببرند، بنابراین از کشورهای ثالث می خواهیم خاک سوریه را ترک کنند و کشورهای منطقه هم به چارچوب توافقات پایبند بمانند.

وی در رابطه با اینکه شورای امنیت گفته سفرهای مقامات خارجی به ایران حاوی پیام مهم است گفت:من این صحبت را نشنیده ام نه پیامی داشتند نه ما پیامی دادیم صرفا مطالب راشنیدیم.

او همچنین درمورد پیامی که عراقچی ازسوی ظریف به کویت رساند گفت: قبلا جواب دادم سفر درچارچوب سفرهای منطقه ای بود ما فعلا نیازی به کانال نداریم، وزیر امور خارجه کشورمان مواضع ما را صریح و شفاف اعلام کردند، فعلا پیام ویژه ای برای کسی نداریم که بخواهیم از کانال استفاده کنیم.

موسوی در رابطه با اینکه اگر امریکا از ۱۲شرط خود برگردد مذاکره می کنید تصریح کرد: شروط او فضایی بود ما میز مذاکره را ترک نکردیم، برجام زنده است و آن‌را به عنوان معیار داریم ،خود را برای همه چیز آماده کردیم ولی فکر نمی کنم موضوعی برای مذاکره باشد، آنها باید تصمیم بگیرند چه کاری می خواهند در پیش گیرند، ما درجایگاهی نیستیم که به آنها بگوییم چه کنند، در شرایط مناسب بر مبنای عمل انها اقدام خواهیم کرد.

سخنگو با بیان اینکه سفر ظریف به پاکستان پر بار بود گفت: یکی از محورها مرزبانان و امنیت مرزی بود. در ملاقات با فرمانده مرزی این کشور صحبت شد، متاسفانه سه تن از مرزبانان ما اسیر هستند، هم اکنون نیز در سطوح دیپلماتیک و نظامی در حال پیگیری وضع آنها هستیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هدف طرح پیشنهاد پیمان عدم تعرض چه بوده بیان داشت: منطقه ما دچار بحران های بی دلیلی است که به سوتفاهم های تبدیل شده و برخی از آن سود می برند ، بدین ترتیب منطقه را تبدیل به انبار باروت کرده اند و دست به ایران هراسی میزنند . در این میان ما اعلام کردیم حاضریم با مذاکره سوتفاهمات را رفع کنیم تا برخی گروههای نامشروع منطقه و فرامنطقه از آن سود نبردند. عراق به عنوان کشور دوست ماست و این پیشنهاد را آنجا مطرح کردیم، البته پیش تر هم در شکل های دیگر مطرح شده بود.

سخنگو وزارت امور خارجه در پاسخ به اینکه درآمد ارزی به خاطر تحریم کاهش یافته و مقابله با قاچاق مواد کاهش یافتهگفت: طبیعتا وقتی تحریم باشیم معیشت مردممان با چالش هایی روبرو می شود، و برخی تعهدات ما در منطقه کم می شود آمار دقیقی ندارم ولی امیدوارم کار به جایی نرسد که ما درمورد پناهجویان و مواد مخدر با مسله روبروشویم.

موسوی در خصوص اینستکس نیز افزود: دفتر آن به ایران آمده، بخش اول انجام شد احتمالا برخی از مدیران اینستکس مجدد به تهران می آیند، هنوز قدری زود است که بگویم چه اقدام عملی انجام می شود تنها می توان گفت که فرصت بسیار کم است.

وی در پاسخ به این سوال که پس از ۶۰ روز راکتور اراک چه شرایطی دارد و بحث باز طرلحی ان چه می شود گفت: در این باره باید از مسئولان امر پرسید.

سخنگو دستگاه دیپلماسی در خصوص میانجیگری بین ایران و عربستان سعودی تصریح کرد: تایید نمی کنم ایران پیشنهاد میانجیگری داده باشد ولی از گفت و گو استقبال می کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخرش اگه مذاکره نکردید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ب مردم ظلم کردید فقط

      • بدون نام

        اگه کارگری کردی اونم روزی چهل هزار تومن و سیب زمینی گرفتی کیلو هشت هزار تومن و اون موقع سرحرفت بودی وزیر اون موقه مردی.

    • بدون نام

      مذاکره سم است ولی بعضی جااا ها سم‌ خوبه

      پاسخ ها

      • ش

        بلاخره روزی مجبور به مذاکره خواهیدشد.!!!!

      • بدون نام

        باید خون گریست

    • حامد

      ایول

    • سلطان

      دلیلش اینه که زیر بار تحریم کمرمون شکسته به شما چیزی نمیشه که

    • بدون نام

      اره

    • بدون نام

      مذاکره میکنی خوب هم میکنی ...

    • بدون نام

      بهتره کمتر رجز بخونید ، شما که اول و اخر چاره ای جز مذاکره ندارین پس ...

    • بدون نام

      ما تا زمانی که امریکا برنگردد به فرجام و. تحریمها رابر ندارد و
      دشمنی را با ما کنار نگذارد حاضر به گفتگو با امریکا نیستیم

      پاسخ ها

      • سیایگسامک

        واقعا میگی نه بابا

    • بدون نام

      کمر ملت ومملکت زیر بار فشار شکسته وشما اندر خم کوچه خودبزرگ بینی وخود حق پنداری هستید گور بابای مردم حقوقتان بجا، ساکن بهترین منطقه تهران ، خانم وبچه هادر امریکا وکانادا خاک برسرما که اینهمه بی رگیم وبی غیرت

    • علی

      یعنی تا مردم به خاک سیاه نشینن اینا ولکن نیستن

      پاسخ ها

      • ش

        میفرمایید مذاکره کردن و یا مذاکره نکردن شما چه سودی به امریکا دارد.؟

    • بدون نام

      به درک
      مردم که نابود شدن
      ...

    • احمد

      شماها که که چیزیتون نیست مردم فقیر کردید ... اقا زادهاتونم توی امریکا کیف میکنند چرا مزاکره کنید ...

    • بدون نام

      بالاخره یک سخنگوی باوجود و محکم پیدا شد! از قبلیه که الان داره تو پاریس صفا میکنه حالم بهم می خورد.

    • بدون نام

      بچرخ تا بچرخیم

    • بدون نام

      تو رو خدا با آمریکا مذاکره کنید گناه دارن مردمشون از تحریم‌های ایران نابود دارن میشن التماس میکنم !!!!

    • غمناک

      آره جان بابات ظریف ۴۰روزه میدود شاید لبخندی از ترامپ ببیند
      دیگر دروغ بسه

    • بدون نام

      بهتر زودتر تکلیف همه روشن میشه.

    • بدون نام

      نه فعلا مذاکره نه

    • بدون نام

      به قول صمد آقا به جهندم

    • شمالی

      داشم میدونیم مذاکره دارین میکنین به ولا الان بااین گستردگیه ارتباطات نمیشه پنهان کرد دادا جونم

    • ذبیح

      ایول مذاکره نکن بابا، بعد همین اقایون میان میگن ایران پیر شده و سن ازدواج بالا رفته و بچه کم شده و ... ازون بالا بیا پایین ببین مردم چی میکشن بعد بگو مذاکره نمیکنیم، دو روز دیگه نون و اب نمیتونن بخورن مردم.

    • بدون نام

      نکنید امریکا مسخرتون کرده کذاشتتون سر کار ۱و به زمان احتیاج دارد که کلیه قواهش وارد خاور میانه کند خدا میداند بعد چه به سرتان میاید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج