۸۸۵۹۱۸
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

عوامل چاقی کودکان چیست؟

یک متخصص کودکان و نوزادان گفت: برخی از عوامل از جمله ساعت خواب و نوع تغذیه ارتباط مستقیمی با چاقی و اضافه وزن کودکان دارد.

خبرگزاری ایسنا: ‌دکتر احمد رضا یعقوبی با تاکید بر زود خوابیدن کودکان در ساعات ابتدایی شب عنوان کرد: کودکان باید در جهت زود خوابیدن ترغیب شوند و میزان خواب آنها به درستی کنترل شود.

این متخصص کودکان و نوزادان افزود: برخی از عوامل از جمله ساعت خواب و نوع تغذیه ارتباط مستقیمی با چاقی و اضافه وزن کودکان دارد.

وی اظهار کرد: با تغییر سبک زندگی، خواب و بیداری کودکان نیز تحت تأثیر شرایط قرار گرفته و روی تغذیه و فعالیت‌های آنان نیز اثرگذار بوده است.

یعقوبی عنوان کرد: کودکان سالم عمدتاً دارای وزن مناسبی هستند و از خواب کافی و تغذیه صحیح برخوردارند؛ به طور میانگین یک سوم کودکان دارای اضافه وزن هستند و این کودکان بیش از دیگران در معرض ابتلاء به دیابت و بیماری‌های قلبی قرار دارند.

این متخصص کودکان و نوزادان با بیان اینکه تغذیه‌های غلط نیز می‌تواند کودکان را دچار اضافه وزن و چاقی کند، گفت: مصرف غذاهای چرب و تنقلات و غذاهای پرکالری نقش مهمی در چاقی کودکان دارد و باید کودکان را به سمت استفاده از غذاهای کم چرب و مصرف میوه و سبزیجات تشویق کرد.

یعقوبی گفت: برای جلوگیری از چاقی باید به مشاوره‌های تخصصی تغذیه و توصیه‌های علمی در مصرف غذاهای سالم و اصلاح الگوی تغذیه‌ای و کنترل وزن توجه داشت.

وی افزود: متأسفانه در یک آمار قابل تأمل، قم دارای رتبه اول در مصرف فست فود شناخته شد، در این میان کودکان نیز علاقه زیادی به غذاهای آماده و فست فود دارند و این امر موجب افزایش غیر عادی وزن می‌شود.

این متخصص کودکان و نوزادان بیان کرد: گاهی اضافه وزن با سو تغذیه همراه است و مواد مملو از کالری و فاقد مواد مغذی جذب بدن می‌شود و کاهش عناصر مغذی همچون آهن در بدن مرا موجب می‌شود.

وی همچنین در مورد دیگر علل چاقی اظهار کرد: علاوه بر خواب نامناسب و تغذیه ناسالم، بی تحرکی نیز تأثیر فراوانی در اضافه وزن و چاقی کودکان دارد.

یعقوبی عنوان کرد: بازی‌های رایانه‌ای و تماشای تلویزیون به مدت طولانی به غیر از احتمال بیش فعالی در عدم تمرکز تا ۱۰ درصد اثر دارد و از همه مهم‌تر موجب چاقی می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج