اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۹۰۹۴۱
۱۸ نظر
۵۰۰۷
۱۸ نظر
۵۰۰۷
پ

اقلیت میلیاردر؛ پزشکانی که مالیات نمی‌دهند

پرداخت مالیات واقعی توسط معدود پزشکانی است که گفته می شود درآمدهای کلان دارند، اما مالیات پرداختی آنها واقعی نیست. بررسی نشان می دهد حدود ۵ درصد از جامعه پزشکی را کسانی تشکیل می دهند که درآمدهای کلان و میلیاردی دارند.

خبرگزاری مهر: مالیات جامعه پزشکی همچون سایر صنوف بر اساس میزان درآمد آنها محاسبه و دریافت می شود، اما نکته مبهم این است که تصور می شود عده ای معدود از پزشکان با درآمدهای میلیاردی، فرار مالیاتی دارند.

پرداخت مالیات واقعی توسط معدود پزشکانی است که گفته می شود درآمدهای کلان دارند، اما مالیات پرداختی آنها واقعی نیست. بررسی نشان می دهد حدود ۵ درصد از جامعه پزشکی را کسانی تشکیل می دهند که درآمدهای کلان و میلیاردی دارند.

اقلیت میلیاردر؛ پزشکانی که مالیات نمی‌دهند

محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت:

* در خصوص موضوع ماده ۱۶۹ قانون امور مالیاتی، طبق رای اخذ شده از دیوان عدالت و مباحث قانونی موجود ارسال اطلاعات فصلی شامل ارائه دهندگان خدمت نمی شود بلکه برای کسانی است که کالا و تجهیزات (معامله) دارند.

* (در خصوص نحوه پرداخت مالیات جامعه پزشکی و اعداد و ارقامی که پیرامون فرار مالیاتی در حرفه پزشکی عنوان می شود): اعداد و ارقامی که پیرامون فرار مالیاتی پزشکان مطرح شده بود، به هیچ عنوان درست نبوده و در نهایت، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز بر سر این موضوع توافق داشتند که آنچه در برخی شبکه‌ها و سایت‌ها در ارتباط با رقم فرار مالیاتی پزشکان مطرح بود، دقیق نبوده است.

* آنچه پیرامون مالیات پزشکان لازم است شفاف سازی شود، این است که اکثریت جامعه پزشکی کشور مالیات خود را بر اساس قانون و آنچه سازمان امور مالیاتی تعیین کرده است، پرداخت می‌کنند.

* (با انتقاد از آمار سازی ها علیه جامعه پزشکی): سه میلیون شغل آزاد در کشور داریم که کمتر از ۵ درصد آنها شامل جامعه پزشکی می‌شود. این در حالی است که کل مالیات مشاغل آزاد ۴,۵۰۰ میلیارد تومان بوده است، آن وقت عنوان می‌شود که جامعه پزشکی ۶ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داشته است.

* ما به دنبال شفاف سازی مالیات جامعه پزشکی هستیم و بهتر است بدانیم که قانون در خیلی از فعالیت‌ها مرتبط با حرفه پزشکی، معافیت‌های مالیاتی نیز در نظر گرفته است که نمونه آن را می‌توان به ۵ سال معافیت مالیاتی بیمارستان‌ها در شروع فعالیت آنها است. اینکه برخی همکاران شاید به دلایل نادرست اقداماتی انجام می‌دهند که نباید به همه جامعه پزشکی تسری داده شود. بنابراین، استفاده از واژه فرار مالیاتی پزشکان، ناصحیح است.

* سوالی که مطرح می‌شود، این است که چرا جامعه پزشکی مشمول معافیت مالیاتی نمی‌شود، در حالی که خدمات سلامت ارائه می‌دهد و در این بخش سرمایه گذاری می‌کند. جامعه پزشکی کشور، حداقل ۳۰ تا ۵۰ درصد زیر قیمت واقعی خدمتی که ارائه می‌دهد، تعرفه می‌گیرد و این مقدار به عنوان تخفیف به مردم و بیماران، از جیب پزشکان می‌رود.

* ما نمی‌توانیم منکر تخلف در این حرفه و صنف شویم، اما آنچه مسلم است بالای ۹۵ درصد جامعه پزشکی اظهارنامه‌های مالیاتی خود را می‌دهند. لذا، ما نباید به حرمت این ۹۵ درصد جامعه پزشکی، ذهنیت مردم را نسبت به پزشکان خراب کنیم.

* دولت و بیمه‌ها باید همت کنند تا بتوان این رابطه را قطع کرد. زیرا، حق الزحمه پزشک را بیمه‌ها می‌بایست به واسطه پولی که به آنها می‌دهد، پرداخت کنند که متأسفانه فعلاً چنین شرایطی فراهم نیست.

* (با عنوان این مطلب که ۷۰ تا ۸۰ درصد جامعه پزشکی را پزشکان عمومی، داخلی، اطفال و عفونی تشکیل می‌دهند که فقط ویزیت می‌گیرند): درآمد آنها از محل همین نرخ ویزیت است که البته باید یک سال بعد از بیمه‌ها بگیرند.

* (با اشاره به آن دسته معدود از پزشکان با درآمد بالا): این گروه از پزشکان، هرگز به تعرفه‌ها گلایه نکرده و معترض نمی‌شوند، چون اصلاً نیازی به این تعرفه‌ها ندارند. آنها، با انجام یک عمل ۴۰ میلیون تومانی، کلی درآمد کسب می‌کنند.

* آنچهه مسلم است، اینکه ۹۵ درصد جامعه پزشکی در پرداخت مالیات خود هیچ مشکلی ندارد. اما، همان ۵ درصد اقلیت را نباید نادیده گرفت. زیرا، با توجه به درآمدهای کلان و میلیاردی که این معدود پزشکان دارند، رقم مالیاتی آنها می تواند با کل مالیات جامعه پزشکی ۹۵ درصدی برابری کند. به نظر می رسد که سازمان نظام پزشکی با همکاری سازمان امور مالیاتی، باید بتوانند راه های گریز این اقلیت از پرداخت مالیات را مسدود کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پزشکان از جیب خودشان برای مردم خرج میکنند؟؟؟؟؟؟!!!!

    • بدون نام

      من چند ماه پیش رفتم فوق تخصص.منشی دکتر گفت کارت خان خرابه دستی ازم ویزیت گرفت دوباره چند روز پیش رفتم بازم همین حرف زد خب تابلو بخاطر فرار مالیات اینکار میکنن.حالا جالبه دکتر پیرمرد ۷۰ساله بود یکی نیست بگه این همه پول میخایی چکار کنی آخر عمری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خرج دارن بچه دارن همه شون هم خارجن درحال سرمایه گذاری در سلامت هستن

      • بدون نام

        تفاوت ما مردم جهان سومی با کشورهای پیشرفته درهمینه که مردم کشورهای پیشرفته اگه همچین.موردی ببینن گزارش میدن تا برخورد کنن اما توی ایران همه انتظار دارن دولت همه مشکلات حل کنه

    • oooooo

      وکلا هم همینطوره

    • بدون نام

      ملت دانا=== فقر و فلاکت نابود

    • بدون نام

      الان یه سری میان و شروع میکنن به توهین.بهترین کار اهمیت ندادنه

    • بولدوزر

      این داستان اقلیت وچهار پنج درصد ها تا کی ادامه داره.پای تخلف وفرار مالیاتی که میرسه میشه اقلیت.یه جا یه دکتری یه حرکت عامه
      پسند میزنه.میشه قاطبه وجامعه پزشکان.
      انصاف ورحمی هم اگه هست.اتفاقا تو اقلیت ناچیز پزشکانه

    • بدون نام

      کارگری که به عنوان مثال با حداقل حقوق وسی روز کارکرد و 80 ساعت اضافه کار باید ماهی 132457 ریال مالیات بده ! ولی پزشکی که به قول این آقا در حوزه سلامت سرمایه گذاری کرده !!! باید از معافیت مالیاتی برخوردار باشه تا مبادا به درآمد میلیاردیش لطمه وارد بشه ! اگر واقعاً نظام مالیاتی درست و حسابی داشتیم اصلاً نیازی به درآمدو فروش نفت نبود ! همانطور که بسیاری از کشورها از طریق مالیات اقدام به کشورداری میکنن !

    • @@بدون نام@@

      داداش این پزشکان پول دار پارتی های دارند که با یک تلفن مدیر کل دارایی را بر کنار میکند
      حال تا آخرش بخوان.

    • بدون نام

      اینا فکر میکنن دکترن باید سوار مردم بشن انگار از دماغ فیل افتادن

    • بدون نام

      هرکس که از دادن مالیات فرار کنه حق الناس به گردن داره و مدیون بقیه افراد جامعه ست

    • بدون نام

      صنفی که با جان مردم بازی میکنند وبرخی هم پزشکند وهم تاجر وهم کشاورز وبساز وبفروش .
      لطفا منتقل کنید دولت چطور نمی تواند این صنف را کنترل کند .
      مراجعه می کنی پول نقد وزیت می خواهند .

    • بدون نام

      برای ۶ جلسه ۱۲ دقیقه ای هشت میلیون تومان( سابق)........کدوم کشور اینقدر هریه ؟

    • محبوب

      فقط خدا مبداند که اینگونه پزشکان که خون خلق الله رادارند میمکنند باچه ترفندی اززیربار مالیات شانه خالی میکنند ، وچقدر از این مالیات یعنی پول میلیاردی زبان بسته را باین واون میدهند تادزدی مالیاتیشان پوشیوه بماند جالب اینجاست وقتی تاریخ را مطالعه میکنی میبینی هرجاخیانتی بوده ویا قراردادذلت باری نوشته شده اکثرا پای قراردادها امضای دکترها ومهندسها هست ، البته بیشتر این افراد هم تحصیلکرده فرنگستون هستند یا تو انگلیس درس خوندند ویا توامریکاودرانجاها باینها اموزش وطن فروشی وخودرا ندیدن داده شده ، که وقتی بر میگردند دیگه اصلا وابدا فرهنگ خودشانرا قبول ندارند ،ادمهایی میشوند بی هویت

    • بدون نام

      این ازدماغ فیل با مخ زمین افتاده ها مالیات پولهایی که باید بدن رو تشریف میبرن خارج خرج میکنن

    • بدون نام

      جالبه که هرکس درآمدش بالاتره فرار مالیاتیش بیشتره اما کارمند و کارگری که به زحمت سه میلیون دارند همان اول کار مالیات بر میدارند.حالا کاشکی حداقل مردم را درست درمان میکردند فقط به هم پاس میدهند از دکتر به آزمایشگاه و از اونجا به ام آر آی و سی تی اسکن و سونوگرافی و غیره که نصف بیشترش بیخودیه وفقط برای اینه که دستگاههایی که وارد کردند درآمد داشته باشه

    • بدون نام

      آخرش میگن بروبیرون به این شماره حساب پول بریز(عمل)وبعد توواتس آپ ،عکس فیش پرداخت بفرست وتازه حسابم به نام یکی دیگرهست که درکلینک هست!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج