۹۰۲۶۶۷
۱۲ نظر
۵۰۰۹
۱۲ نظر
۵۰۰۹
پ

ذوالنور: بسته پیشنهادی اروپا دام است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما نباید به افزایش سطح غنی‎سازی به ۴.۲ دهم درصد اکتفا کنیم و باید سطح غنی‌سازی را به ۲۰ درصد ارتقا دهیم تا با این اقدام بازدارندگی لازم شکل گیرد.

خبرگزاری میزان: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما نباید به افزایش سطح غنی‎سازی به ۴.۲ دهم درصد اکتفا کنیم و باید سطح غنی‌سازی را به ۲۰ درصد ارتقا دهیم تا با این اقدام بازدارندگی لازم شکل گیرد.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور با اشاره به الزامات برداشتن گام سوم در راستای کاهش تعهدات ایران در برجام گفت: در حال حاضر که دو گام از کاهش تعهدات ایران در برجام برداشت شده، دیگر نباید گام سوم را کج دار و مریز برداشت. ما باید گام‌های بعدی مان بازدارندگی لازم را داشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح برخی از اقداماتی در راستای کاهش تعهدات ایران در برجام گفت: ما می‌توانیم چند اقدام جدی را در موضوع گام سوم در پیش رو داشته باشیم؛ یک اینکه سطح غنی‌سازی اورانیوم‌مان را که قرار بود از ۳.۶۷ صدم درصد به ۴.۲ دهم درصد برسانیم به این سطح از غنی‌سازی اکتفا نکرده و سطح غنی‌سازی را به ۲۰ درصد ارتقا دهیم تا با این اقدام بازدارندگی لازم شکل بگیرد.

این نماینده مجلس بیان داشت: ما باید افزایش حجم ذخایر اورانیوم غنی سازی را در دستور داشته باشیم. همچنین ما باید نسل جدید از سانتریفیوژها یعنی سانتریفیوژهای نسل ۶ و ۸ را نصب کنیم تا این اقدام هم بازدارندگی لازم را داشته باشد.

ذوالنور بیان داشت: همچنین در اقدام بعدی ما باید راکتور اراک را به حالت قبلی خود برگردانیم؛ لذا بنده معتقدم دولت باید به جای اینکه در هر گام دو ماه وقت از طرف مقابل بگیرد در یک گام بسیاری از اقدامات را انجام دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: همچنین با می‌توانیم کاهش تعهدات خودمان را در مقابل آژانس انرژی اتمی را مد نظر داشته باشیم، مستحضرید که ما یک رژیم ویژه بازرسی آنهم بر اساس برجام و فراتر از پروتکل الحاقی را اجرا می‌کردیم که می‌توانیم به این فرایند خاتمه دهیم. ما همچنین می‌توانیم اجرای پروتکل الحاقی را به تعلیق دربیاوریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی درباره بسته پیشنهادی ۱۵ میلیون یورویی خط اعتباری از سوی اروپایی‌ها به ایران گفت: اروپایی‌ها در مقابل این بسته پیشنهادی شروطی داشتند و آن شرط این است که ایران به قبل از گام‌های برداشته شده برگردد. لذا جمهوری اسلامی چنین اجاره‌ای را به دولت نخواهد داد که همچین کاری صورت گیرد. البته حتی اگر اروپایی‌ها بدون شرط هم این بسته را اجرایی کنند تازه به یک صدم تعهدات خود عمل کرده‌اند. اینکه نفت ما فروش نرود و آنها فقط یک خط اعتباری برای ما در نظر بگیرند این به معنای بدهکار کردن جمهوری اسلامی است. لذا این یک دام و به عنوان یک مسکن است و ما نباید زیر بار چنین چیزی برویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دام تویی که مردم دستی دستی به شما رای دادن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به روحانی رای دادند

    • ساوان صباحت

      آفرین حاج آقا ازکجافهمیدی نترس کاری به شرکتهای خصوصی ندارن

    • هموطن

      شما لطفا وارد بحثی که تخصص ان را ندارید نشوید،دولت و وزیر خارجه به خوبی میدانند چگونه وبا چه روشی سطح تعهدات ایران در برجام را کاهش دهند،این یک تکنیک سیاسی است وهم اجرایی که تو در هیچکدام تخصص لازم را نداری ،پس کاری که در دست اهلش است ومشغول انجام ان است را شما وارد نشو و دستور هم صادر نکن.

    • بدون نام

      کو گوش شنوا

    • بدون نام

      برای خریدنفت مامبلغ ومحدودیتی نبایدباشد،یعنی نبایدبرای تجارت مابااروپامحدودیت سقفی مالی باشدوبایدآزادباشد

    • حامد علیرضایی

      اصلا چرا دو ماه معطل این اروپایی های دروغگو باشیم وقتی بعد از شش ماه هنوز خط اعتباری راه اندازی نشده

    • کهنه سرباز وطن

      دولت مردان کشور بخصوص دولت مردان دولت دوازدهم به ساده گی شروط ۱+۵ قبول کنند دولت ترامپ هر گونی کاری رو توانسته انجام داده دیگر چیزی در کشورمان وجود ندارد که ترامپ و دولتش تحریم نکرده باشند تنها گزینه برای کشورمان این است بصورت پلکانی تمام تعهدات برجام رو یکی پس از دیگری متوقف کنیم و غنی سازی رو مرحله به مرحله زیاد کنیم تا جایی پیش رفته که ۱+۵ بخصوص دولت ترامپ راضی شود برجام رو بدون کم و کاست همه بندهایش رو انجام دهد و متعهد شود حرفی از توان موشکی و نظامی کشور نزند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امریکا پدر اروپاست .همه شون سروته یک کرباس اند. امریکا ایران رو تحریم کرد اروپا تونست برای ایران کاری انجام بده؟ هموطنان ساده نباشید مشکل ما الان با دزدای داخلیه نه امریکا واروپا.

    • بدون نام

      تو چرا به همه بد گمانی آقای جنگ طلب

    • بدون نام

      مثل همون دامی که شماها برای ملت پهن کردید

    • بدون نام

      شما و همفکران شما ما را در این دام انداختید .
      فرض کن اورانیوم صددر صد تولید کردی و بمیزان زیاد. چیکارش میخوای بکنی وقتی نفت نتوانی بفروشی اورانیوم میتوانی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج