۹۳۵۹۹۶
۹ نظر
۵۰۱۱
۹ نظر
۵۰۱۱
پ

وزارت بهداشت:

لزومی به تعطیلی مدارس به دلیل آنفلوانزا نیست

معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: نظر رسمی من این است که اصلا نیازی به تعطیلی مدارس برای جلوگیری از شیوع آنفلوانزا نیست.

ایسنا: علیرضا رئیسی، معاون بهداشتی وزیر بهداشت امشب در جمع خبرنگاران در حاشیه جشن هفتادمین سال تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد، عنوان کرد: امسال یکی از ویژگی‌های آنفلوانزا این بود که سه هفته زودتر شروع شد. به صورت فصلی ما آنفلوانزا را داریم و هیچ سالی نبوده که آنفلوانزا نداشته‌ باشیم. نوع آنفلوانزا تقریبا مانند آنفلوانزای سال ۹۴ بود که نسبت به دیگر سال‌ها متفاوت بود. این ویروس، ویروس مهاجمی بود که شایع شد و پیش‌بینی ما این است که تا یک هفته یا ۱۰ روز دیگر ادامه داشته ‌باشد.

وی افزود: سیری که این ویروس از دیروز تا امروز در کشور داشته کاهشی بوده و افزایش‌یابنده نیست. در کشور‍‌های قطر، عمان، امارات، افغانستان، عراق و پاکستان این ویروس وجود دارد و اگر کسانی می‌خواهند در این کشورها رفت‌وآمد کنند باید مراقب باشند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه «بیش از ۴۲۰۰ نفر به دلیل آنفلوانزا و بیماریهای تنفسی در کشور بستری شده‌اند»، اظهار کرد: بیشتر، افراد بالای ۶۵ سال، مادران باردار، بیماران سرطانی، بیماران مزمن کلیوی، بیماران تنفسی و افرادی که داروهای سرکوب‌گر ایمنی استفاده می‌کنند، در برابر این ویروس آسیب‌پذیرند و هدف این ویروس هستند. به همین دلیل تاکید ما این است که اگر افراد نیاز به واکسن‌زدن ندارند، واکسن نزنند، مگر در یک کدام از این دسته‌ها قرار گیرند.

لزومی به تعطیلی مدارس به دلیل آنفلوانزا نیست

رئیسی تصریح کرد: در یک هفته یعنی از دوم تا هشتم آذر، ۱۹ فوتی داشته‌ایم و قبل از آن تاریخ ۳۷ نفر بوده‌اند. آمار دیگر فوتی‌ها یکشنبه اعلام می‌شود. در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، مجموعا ۱۳ فوتی داشته‌ایم، اما بیشترین میزان بیماری در مازندران، آذربایجان شرقی، گیلان و کرمان بوده و کهگیلویه و بویر احمد هم در این لیست بود اما خوشبختانه افت داشته ‌است.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت در خصوص اقدامات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع آنفلوانزا خاطرنشان کرد: باید اطلاع‌رسانی‌های بهداشتی انجام شود، اولین نکته شستن دست‌هاست. از طرفی مردم باید از روبوسی کردن و دست‌دادن غیرضروری اجتناب کنند. علائمی مانند تب بالا، بدن درد شدید و طولانی شدن دوره درمان نشان‌دهنده آنفلوانزا است. بیماران باید استراحت کنند و نوشیدن آب کافی بسیار مؤثر است و باید به شدت از خوددرمانی پرهیز شود.

وی عنوان کرد: نظر رسمی من این است که اصلا نیازی به تعطیلی مدارس برای جلوگیری از شیوع آنفلوانزا نیست، اما دانش‌آموزی که علائم دارد به هیچ عنوان تا زمان بهبودی نباید به مدرسه برود. سیر این بیماری تا ۱۰ روز دیگر بسیار کم خواهد شد.

رئیسی یادآور شد: از نظر تامین دارویی در این زمینه هیچ مشکلی نداریم. به بیمارستان‌های خصوصی و دولتی دستور داده‌ایم که دارو در اختیارشان قرار داده شود، داروها نباید بی‌رویه مصرف شود زیرا عمل عکس خواهد داشت و باید در تجویز داروی آنفلوانزا به شدت دقت کرد و به افرادی که به این دارو نیاز ندارند، تجویز نشود. به این منظور، مراکزی که در روستاها جمعیت بالایی دارند، باید به صورت شبانه‌روزی فعالیت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی خوب انفولانزا را کنترل کردید که ادعا میکنید مدارس تعطیل نشود

      تا الان بالا 50 نفر. فوت کردن

      جان ادمها ارزش ندارد برای شما

    • بدون نام

      جالبه هر چی کشور بدبخت و بیچاره هست گرفتار این بیماری شده،چرا کشورهای پیشرفته مشکلی ندارند؟ جون مردم هم که مهم نیست،ما که اینهمه درس خوندیم به کجا رسیدیم بذارید بچه ها با تعطیلی حالشونو بکنن

      پاسخ ها

      • نازدانه

        چی میگی خره میگی تعطیل شن حالشو ببرن؟واقعا برات متاسفم خجالت نمیکشی اگه مدرسه نری از کل درسات عقب میمونی بی سواد میشی اون موقع میگی تعطیل شه؟یک زره با عقلت فکر کن به این نظر دهاتی

    • AAAAAAAAAA

      مردم مگه دیوانه شدن فرزندانشان را به دست جلادان نا اهل مثل شما بسپارند

    • سعید

      آقایان عقل کل حالا اگر برای سلامت مردم و بچهای بیگناه مدارس یک هفتهتعطیل بسه تا بیماری شرش رو کم کنه به کجای دنیا بر میخوره یعنی تو این کلر هم خساست داربن شماها که تو ناز و نعمت هستین هم خودتون هم بچهاتون این وسط بچهای مردم هستند که بیمار میشن و رنج و درد میکشندِ

    • بدون نام

      تعطیلی مدارس '' فقط برای روزهای '' آلودگی هوا ''

    • بدون نام

      خخ دیگه همون مونده بخاطر آنفولانزا هم تعطیل کنند اینارو.
      زمان ما 2 متر برف میومد و یخ بندان هم میشد و توی راه مدرسه، بالای دویست دفعه میخوردیم زمین، بازم تعطیل نبود!
      اما حالا حتی دانشگاه هارو هم بخاطر برف یا آلودگی تعطیل میکنند.

      پاسخ ها

      • نازدانه

        باهات موافقم

    • بدون نام

      تو که به هیچ کجات نیس بچه های مردم از آنفولانزا بمیرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج