۹۴۴۱۹۸
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

جدل روسیه و لهستان به فراخواندن سفیر کشید

انتقاد رئیس جمهوری روسیه از عملکرد لهستان در جنگ جهانی دوم موجب شد سفیر این کشور در ورشو از سوی وزارت خارجه فراخوانده شود.

ایرنا: انتقاد رئیس جمهوری روسیه از عملکرد لهستان در جنگ جهانی دوم موجب شد سفیر این کشور در ورشو از سوی وزارت خارجه فراخوانده شود.

به گزارش اشپیگل، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، دولت لهستان در دوره پیش از جنگ جهانی دوم را متهم کرد که با آلمان نازی همکاری کرده است.

در اعتراض به این اظهارات، وزارت خارجه لهستان سفیر روسیه در ورشو را فراخواند.

در همین رابطه «مارسین پرزیداکز» وزیر خارجه لهستان در صفحه توئیترش نوشت: آماده‌ایم در صورت لزوم حقایق تاریخی را به اطلاع دیپلمات‌های روسیه برسانیم.

جدل روسیه و لهستان به فراخواندن سفیر کشید

وی همچنین به امضای پیمان عدم تعرض بین شوروی و آلمان نازی اشاره کرد و افزود: جهان این واقعیت را که در آگوست(مرداد-شهریور) ۱۹۳۹ اتفاق افتاد فراموش نخواهد کرد.

به نوشته اشپیگل، آغازگر جدال لفظی بین دو کشور، انتقاد شدید پوتین از سفیر پیشین لهستان در برلین در سال‌های ۱۹۳۳ تا ۱۹۳۹ بود. به اعتقاد رئیس جمهوری روسیه، « یوزف لیپسکی » روحیه‌ای ضدیهودی داشته و از طرفداران آدولف هیتلر بوده است.

در پیمان مخفیانه عدم تعرض آلمان و اتحاد جماهیر شوروی، این دو قدرت در آن زمان توافق کردند که لهستان را بین خود تقسیم کنند و مرز جدید در امتداد رودخانه بوگ جریان داشت. جنگ جهانی دوم در سپتامبر(شهریور-مهر) ۱۹۳۹ هنگامی که سربازان آلمانی به لهستان حمله کردند، آغاز شد. با این حال دو سال بعد در ژوئن(خرداد-تیر) سال ۱۹۴۱، آلمان بدون اعلام جنگ، به اتحاد جماهیر شوروی حمله کرد.

تنش میان ورشو و مسکو از زمانی شدت یافته که لهستان به مقر استقرار نیروهای ناتو و سامانه‌های موشکی آمریکا تبدیل شده است. آن هم در حالی که لهستان روزی عضو پیمان نظامی ورشو متعلق به اردوگاه کمونیسم به رهبری شوروی و رقیب ناتو(پیمان آتلانتیک شمالی) بود؛ اما اکنون همراه رومانی مرکز استقرار سامانه موشکی آمریکا شده که بارها اعتراض روسیه بویژه پوتین را برانگیخته است.

کاخ سفید تلاش کرده با همراهی کشورهای اروپایی عضو ناتو و برای قدرت نمایی در برابر مسکو، دیواره دفاعی خود را در قالب ناتو تا مرزهای روسیه بکشاند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حیف اسم دین الهی روی یهود بزارن. حضرت موسی اگه میدونست اینا چی میشن اصلا سعی به هدایتشون نمیزد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیشتر از مسلمونا جنایت میکنن به نظرت؟

    • جواد

      این شما بودید که بعد از ورود به لهستان از هیچ جنایتی دریغ نکردید حتی به زنان بیمار بستری در بیمارستان هم رحم نکردید و روی داعش را سفید کردید !! این شما بودید که اوایل جنگ با هیتلر جهان را تقسیم کرده بودید و به سفارش او بیش از چهار هزار افسر لهستانی را اعدام کردید و در جنگل های روسیه دفن کردید !!! وقتش رسیده تقاص جنایت هایتان را پس بدهید افسر کا گ ب ! آری .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج