۹۴۴۶۱۸
۹ نظر
۵۰۱۳
۹ نظر
۵۰۱۳
پ

پوتین خواستار عادی شدن روابط با آمریکا شد

رئیس‌جمهور روسیه در پیامی به‌مناسبت آغاز سال جدید میلادی خطاب به همتای آمریکایی خود خواستار عادی شدن روابط دو کشور شد.

خبرگزاری فارس: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه خطاب به «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود گفت خواستار عادی شدن روابط میان دو کشور است.

به نوشته خبرگزاری «شینهوا»، پوتین در این پیام کریسمسی که به مناسبت آغاز سال نوی میلادی در پایگاه اینترنتی کرملین قرار گرفته است گفت از برقراری گفت‌وگوهای برابر و منصفانه و بر پایه منافع مشترک، حمایت می‌کند.

پوتین خواستار عادی شدن روابط با آمریکا شد

پوتین متذکر شد روسیه و آمریکا به‌لحاظ تاریخی درقبال تضمین امنیت و ثبات جهانی مسئول هستند.

وی همچنین مجدداً از ترامپ دعوت کرد در ماه می سال جدید میلادی، جهت شرکت در مراسم بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم به روسیه سفر کند

پوتین روز گذشته (یکشنبه) در گفت‌وگوی تلفنی با ترامپ رئیس جمهور آمریکا از وی به دلیل کمک این کشور در جلوگیری از یک حمله تروریستی در روسیه تشکر کرد. پوتین و ترامپ در این گفت‌وگوی تلفنی درباره ادامه همکاری دوجانبه در زمینه مقابله با تروریسم توافق کردند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز هفته گذشته پس از بازگشت از واشنگتن گفت و ترامپ اخیرا در نامه‌ای به پوتین، خواستار بهبود روابط میان واشنگتن و مسکو شده است.

آمریکا و روسیه بر سر موضوعات مختلفی از جمله مسائل اقتصادی، نظامی و سیاسی اختلافات عمیقی دارند. این دو کشور بر سر کنترل تسلیحات اتمی دو معاهده به امضا رسانده بودند که یکی از آن‌ها از سوی ترامپ لغو شده و دیگری نیز به‌زودی منقضی می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رحیم. شکری

      روسیه وآمریکا بااین توافق فروش صلاح خودرا به طورمساوی برای جهان سومی ها تقسیم کردند که نگذارند این کشورها رشد کنند وخودصاحب قدرت غرب وشرق باشند ولی نه ترامپ ونه پوتین دراین زمینی راهبردی درپیش خواهندداشت .چین یک کشورمستقل میباشد که اگرباجهانی سومیهالاوی کند کشورهای دنیارامیتوندسه قطبی سازد باپیمانی که باجهان سومیهاچین ببندد عملا قدرت آمریکا وروسیه خنثی خواهدشد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت به این سال روز .کاشکی هیتلر برنده میشد

    • بدون نام

      روسای جمهور این دوکشوردنیاروبین خودتقسیم کرده وبه منافع ملی کشورخودفکرمیکنند

    • بدون نام

      و ما همچنان مرگ بر آمریکا!!!وشاید از این به بعد مرگ بر روسیه هم بهش اضافه بشه!!!!!

    • بدون نام

      بقول قدیمیها سیاست پدر و مادر نداره همانطوری که پوتین و ترامپ دو شخصیت بی پدر و مادر و کثافت هستن . افسوس که روسهای کمونیست را بعنوان دوست انتخاب کردیم در صورتی که همگان میدونن که در طول تاریخ روسها بزرگترین خیانت را به ایران کرده و میکنن . بهترین دوست ایران و ایران منافع ملی است و در عالم سیاست باید دوستانمان را بر اساس منافع ملی انتخاب کنیم

    • بدون نام

      اگر خواهان دیده شدن و قدرتمند شدن در دنیا هستیم باید اقتصادمان را قوی کنیم و اقتصاد قوی یعنی روابط حسنه با کل دنیا . با سیاست اصولی و صحیح میشه اقتصاد را قوی کرد و امروزه سیاست را ارقام میسنجن یعنی هر چقدر روابط تجاری پرسود با کشورهای ثروتمند دنیا داشته باشیمحرفهای زیادی برای گفتن خواهیم داشت

    • بدون نام

      با وجود ثروت بیکران خدادادی که کشورمون داره و بیشترین لطف را خدا به ایران و ایرانیان کرده متاسفانه 80 درصد مردم در فقر و فلاکت بسر میبرن و علت اصلی تمام مشکلات کشور بدلیل عدم روابط بین المللی با دنیاست . با بستن مرزهای کشور استقلال بدست نمیاریم

    • بدون نام

      چه جالب

    • م.ص.

      بفرما اینم رفیق ما!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج