۹۵۶۷۹۹
۵۴ نظر
۵۰۳۰
۵۴ نظر
۵۰۳۰
پ

شناسایی یک فرد مشکوک به کرونا در اصفهان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تایید شناسایی و بستری شدن یک فرد مشکوک ابتلاء به بیماری کرونا در بیمارستان فارابی، گفت: تا زمانی که جواب آزمایش این فرد از آزمایشگاه ویروس شناسی تهران به دست ما نرسد، نمی‌توانیم راجع به بیماری این فرد هیچ اظهارنظری کنیم اما به مردم اطمینان می دهیم که تمام اخبار را بدون هیچ کم و کاستی در اختیارشان قرار می دهیم.

خبرگزاری ایسنا: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تایید شناسایی و بستری شدن یک فرد مشکوک ابتلاء به بیماری کرونا در بیمارستان فارابی، گفت: تا زمانی که جواب آزمایش این فرد از آزمایشگاه ویروس شناسی تهران به دست ما نرسد، نمی‌توانیم راجع به بیماری این فرد هیچ اظهارنظری کنیم اما به مردم اطمینان می دهیم که تمام اخبار را بدون هیچ کم و کاستی در اختیارشان قرار می دهیم.

آرش نجیمی اظهارکرد: این فرد ۲۷ ساله که کارمند فرودگاه اصفهان است، شب گذشته (شنبه ۱۲ بهمن) با علائم مشترک این بیماری با بیماری های مشابه حاد تنفسی مثل تب و سرفه در بیمارستان فارابی بستری شد.

وی با بیان اینکه این فرد هم علائم بیماری را داشته و هم سابقه تماس با گردشگران چینی را داشته است، گفت: به خاطر احتیاط و رعایت تمام موارد پیشگیری از شیوع بیماری، این فرد فعلاً تحت مراقبت است، تا زمانی که جواب آزمایش او به دست ما برسد.

نجیمی با اشاره به ارسال جواب آزمایش این فرد مشکوک به ابتلاء به کرونا به آزمایشگاه ویروس شناسی تهران، تصریح کرد: تشخیص و ارسال جواب آزمایش این فرد مشکوک به ابتلاء به کرونا زمان مشخصی ندارد، اما تا زمانی که جواب آزمایش به دست ما نرسد هیچ اظهارنظری نمی توانیم راجع به بیماری این فرد کنیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین شناسایی یک فرد مشکوک به ابتلاء به کرونا در بیمارستان خورشید اصفهان را نیز تکذیب کرد و گفت: فردی که گفته می شد در بیمارستان خورشید به دلیل کرونا بستری شده، حتی مشکوک به این بیماری نبود، این درحالی است که هم اکنون تنها همین یک فرد مشکوک به ابتلاء به بیماری کرونا در اصفهان شناسایی شده و موارد دیگر را تکذیب می کنیم.

وی در پاسخ به نگرانی شهروندان از شیوع این بیماری در اصفهان، اعلام کرد: مرجع ذی صلاح برای اعلام این بیماری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و سخنگو روابط عمومی دانشگاه است، بنابراین از مردم می خواهیم بدون هیچ نگرانی، تنها اخبار را از مراجع رسمی پیگیری کرده و به شایعات توجهی نکنند.

نجیمی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تمام اخبار را بدون هیچ کم و کاستی در اختیار مردم قرار می دهد و هر خبری را کامل و بدون هیچ سانسور به اطلاع مردم خواهد رساند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به پذیرش مبتلایان احتمالی به ویروس کرونا در بیمارستان های فارابی و امین اصفهان، خاطرنشان کرد: علائم بیماری کرونای جدید با خیلی از بیماری‌های دیگر حاد تنفسی مشترک است و نمی‌توان هر بیماری را که دچار علائم تب و سرفه و عطسه است به عنوان مشکوک به بیماری کرونا تشخیص داد. بنابراین موارد مشکوک تنها پس از تأیید علائم بالینی و نیز سابقه تماس فرد قابل بررسی است و تشخیص قطعی نیز فقط پس از تأیید آزمایشگاه ویروس شناسی امکان پذیر است.

توضیحات وزارت بهداشت درباره بستری شدن افراد مشکوک به کرونا

کیانوش جهانپور مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت از بستری شدن یک مورد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان فارابی اصفهان خبر داد و گفت: نمونه‌گیری از این فرد انجام شده و برای تشخیص به آزمایشگاه ویروس شناسی تهران ارسال شده است.

وی افزود: از نظر وزارت بهداشت هر فردی که طی روزهای گذشته به کشور چین سفر داشته و علائمی نظیر سرفه، تب و علامت‌های شبه آنفلوآنزا را داشته باشد مشکوک به این بیماری است و مشکوک بودن به معنای ابتلا نیست. لذا برای اطمینان این افراد تحت مراقبت قرار می‌گیرند و در صورتی اعلام می‌شود که فرد مبتلا به بیماری است که نتایج آزمایش‌های وی مثبت گزارش شده باشد.

جهانپور تاکید کرد: در صورت مثبت بودن نتیج آزمایش‌ها فرد برای طی کردن درمان تحت مراقبت قرار خواهد گرفت و در صورت منفی بودن نتایج آزمایش‌ها از مراقبت حارج خواهد شد.

فرد مشکوک به کرونا از بیمارستان مرخص شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از مرخص شدن فرد مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا از بیمارستان فارابی خبر داد و گفت: حال این فرد خوب شده و دقایقی پیش از بیمارستان مرخص شد.

آرش نجیمی اظهارکرد: زمانی که علائم بیماری تداوم داشته باشد، فرد مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا است و باید تحت مراقبت ویژه قرار گیرد، اما این فرد از نظر علائم کلینیکی کاملاً پاک شده و شرایط جسمی سالم دارد، به همین خاطر از بیمارستان مرخص شد.

وی با بیان اینکه دیگر نیازی به جواب آزمایش ویروس شناسی تهران نیست، تصریح کرد: همانطور که پیش از این نیز اعلام شد، بیماری کرونا در بسیاری از مواقع علائمی شبیه به سرماخوردگی دارد، اما درصورتی که سرماخوردگی باشد، خود به خود خوب می شود.

وی قرنطینه کردن فرد مبتلا به بیماری کرونا را به خاطر اقدامات احتیاطی مراقبتی دانست و گفت: زمانی که مطمئن شدیم فرد سالم است و همه علائم پزشکی او چک شد، اجازه دادیم از بیمارستان مرخص شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به استقرار یک تیم از مرکز بهداشت استان در فرودگاه اصفهان، گفت: این تیم در فرودگاه مسقر است و به صورت ۲۴ ساعته نظارت و غربالگری گردشگران را انجام می دهد، ضمن اینکه خود کارمندان فرودگاه نیز توجیه شده و آموزش های لازم را دیده اند و در صورت مشکوک بودن به بیماری، تحت مراقبت های ویژه قرار می گیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا به دادمون برسه.با این مسئولین بی فکر...

    • بدون نام

      پس اون گردشگرای چینی رو چه کردید

    • بدون نام

      تکلیف اون گردشگر عزیز چینی که بدون قرنطینه شدن ول شده تو شهر چیه ومردمی که باهاش تماس دارن؟

    • بدون نام

      ایران یک ۱۰ هزار نفر بمیرد تاز تکذیب میکنند

    • بدون نام

      الان این بنده خدا قرنطینه کردین ..شخص یا اشخاصی که این اقا از اونا گرفته حتما دارند همینجوری پخش میکنن. .یه دستگاه گرفتن از یه متری میگرن به سمت طرف ببینن تب داره یا نه .در صورتی که خودشونم میگن علائم بیماری یه هفته بعد خودشو نشون میده ..مثل کشورای دیگه ورود چینی هارو فعلا ممنوع کنید .بخدا مردم طاقت یه پدیده جدیدو ندارند .مسئولین خودشون واطرافیانشون نهایت اگر بگیرن بهترین امکانات در اختیارشون هست ولی مردم عادی چی .پرسنل از ترس خودشون میگن بزار بمیره چیزی نمیشه .دلزل قانع کننده هم میارن و تمام

    • ارمان

      جلوی ورود چینی ها رو بگیرین
      یعنی اینقد سخته؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      یه نفر خیلی کمه.تعداد پروازهای چین به ایران رو دو برابر کنید.
      یعنی خاک تو سرتون که عرضه لغو پرواز هم ندارین

    • بدون نام

      اینم‌ خبر خوش

    • بدون نام

      از همون اولم میخاستین کرونا وارد ایران بشه.

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فعلا برای لغو پرواز ها دارند فکر می کنند
        چون خود فکر کردن یک مدت زمان لازم داره
        نمیشه یهوی فکر کرد بعدش انشالله اقدام میشه
        عجله‌ کار شیطونه

    • .‌‌...

      بدبخت شدیم رفت...

    • بدون نام

      مبارکه همینمون کم بود. فکر میکنید اینجا هم چینه هیچکس بیرون نیاد. اینجا مردم لنگ یومیه شونن. مجبورن برای به لقمه نون هر روز برن بیرون. شیوع این بیماری در خود تهران بسیار فجیع خواهد بود. البته به لطف دولت عزیز هیچکس نیاز مالی نداری.علی برکت الله

    • بدون نام

      همین بوداماده باش کاملتون نمونه بره تهران وبعد جواب بیاد مگه اصفهان کلان شهرنیست؟تاجواب بیاد کلی اتفاق میفته

    • بدون نام

      یعنی تا کل ملت کرونا نگیرن پروازای به چین و بالعکس کنسل نمیشه
      وقتی همه گرفتن آقایون به فکر میفتن و صبح جمعه کنسل میکنن

    • میلاد

      یا حسین اومد ایران

    • بهزاد احمدی

      پشت پرده کنسل نشدن پرواز ها ورودی از چین چیست کار ها و فیلم های دولت دیگر به ژانر وحشت نزدیک تر میشه

    • @areyobarzan

      خب به سلامتی کرونا هم اومد ...وقتی پروازها از چین به ایران بعد سه هفته از شروع ویروس هنوز ادامه داره خب این میشه..خبرانلاین میگه تا پنج صبج امروز دو پرواز چینی نشستن تو فرودگاه...خب چرا علی رقم دستور وزیر یا معاونش که دوروز ازش گذشته هنوز دستور اجرایی نشده.

    • محمد هداوند

      خدا بخیر باشد انشاالله

    • احمد امین زاده

      هموطن عزیز بجای ترس به تذکرات وراهنمائی های مسولین ذیربط توجه کنید و اطمینان داشته باشید ما ایرانی ها بدن مقاومی داریم واز پس کرونا هم بر خواهیم آمد به یاری خدا

    • بدون نام

      انالالله و انا الیه راجعون

    • مهدی

      یعنی هر کی در هر کجای کشور این بیما ری رو گرفت آزمایشعا باید بیاد تهران.

    • قلمراد

      خب پروازهای چین رولغوکنیدمثل تمام کشورهای دنیا

    • babak

      خوب پس معلومه کلی گردشگر چینی بیمار تشریف آوردن ایرا و نسئکلین بخاطر پول راهشون میدن

    • بدون نام

      خوب بس بزارید تمام مردم ایران مبتلا بشه بعد ارتباط هوایی سایرین قطع کنید چرا به فکر مردم ایران نستید چرا قطع رابط هوایی را نمی کنید

    • بدون نام

      بابا با جون مردم بازی نکنید

    • بدون نام

      اینکه پروازهای چین لغو نمیشه عجیبه هاااا

    • بدون نام

      بنده خدا، حالا هی چینی ها رو راه بدن، پروازها رو لغو نکنن و هی دروغ پشت دروغ که کلیه پرواز ها به چین لغو شدن. جون مردم که بادمجون، خود مسئولین که دارن تو همین مملکت زندگی میکنن.

    • بی نام

      به افرادیکه کرونا میگیرند سبد معیشتی ویارانه تعللق میگیرد؟

    • بدون نام

      تبریک میگم! انقد مسافر بدون کنترل از چین آوردین و آخرش زهر خودتون رو ریختین !!!

    • بدون نام

      اینم از ملامین های چینی.!!

    • بدون نام

      به نظرم باید همین الان آون فرد رو تیرباران کنن تا خیال همگی راحت بشه

    • مهناز

      چرا ما

    • ساراازاصفهان

      نه خدایا

    • parimah

      یا ابالفضل تهران نیاد با مترو اینور اونور میریم

    • سپیده

      ناموسا بدبخت شدیم

    • بدون نام

      به جای این حرفها، باید ورود چینی ها به کشور را ممنوع کنید، مثل خیلی کشورهای دیگه

    • بدون نام

      تعداد مبتلا ها تو ایران زیاده اینا نمیگن ، دیروز تو پیاده رو داشتم راه میرفتم یکی وایساده بود کنار پیاده رو از قصد رو مردم سرفه و عطسه میکرد یکی از عطسه هاشم خورد به من اینایی که مبتلا شد از قصد میرن تو جمع و جاهای شلوغ که بقیه رو هم مبتلا کنن و به نوعی تلافی کنن خدا بخیر کنه ...

    • خسته

      وقتی این شخص با گردشگرهای چینی تماس داشته و مبتلا شده ،،(در صورت مثبت بودن آزمایش )انوقت تمام اون گردشگرها وارد شهر شدن و مثل بمب ساعتی دارن همه جا رو میگردن و آلوده میکنن،،،انوقت تا اون موقع شما مسئولین محترم چکار مثبتی انجام دادید،،،اینو سوال رو اول جواب بدید بعد ما انتظار داریم اطلاع رسانی درست انجام بدید

    • مسیب

      اگر این فرد جوابش مثبت باشد پس به یقین باید گفت قبلا ویروس وارد شده و حدود ۵۰۰ نفر در حال حاضر مبتلا هستند . انشاالله که بیمار این ویروس کرونا را ندارد

    • بدون نام

      خو مگه آزار دارید که اجازه میدید گردشگر چینی وارد کشور بشه فعلا؟

    • ❤رهام ❤

      کجا گذاشتید بره .میگه تو فرودگاه بوده گرفته خوب از کی گرفته که وارد اصفهان شده راحت رفته تو شهر داره میچرخه .مردم مواظب باشید دارن پنهان کاری میکنن ،حرف مسولین باور نکید

    • بدون نام

      چرا حرکت هواپیماها وورود خارجی ها چک نمیشه

    • چرچیل

      اگه این ویروس توایران بیاد عین 80میلیون ایرانی میمیرم بااین مسئولان سودجومخصوصا این ایر لاین های سودجو

    • بدون نام

      چرا این ها رو تو کشور راه میدین؟ توریست نمیخوایم کیو باید ببینیم

    • بدون نام

      خب مسئله همین هست که مردم به رسانه های رسمی اطمینان ندارن.

    • بدون نام

      خداوندا به فریاد ملت ایران برس.. با کمبود دارو و تجهیزات مواجهه هستیم.. با بی‌خردی مسولین هم درگیریم..مطمینن نمیدونن چیکار کنن.. دیگه این بلا نیاد

    • بدون نام

      خب چرا گردشگر چینی باید وارد ایران بشه.. چرا باید ما تاوان بی‌خردی و بی فکری و کوته بینی شما رو بدیم.. ما مردم عادی.. وگرنه خودتون و عزیزانتون اینقدر توی رفاه هستین که سیستم ایمنی قوی دارید وبا بهترین دکترا سرو کار دارین.. ما چه کنیم

    • محمد سلطانی فر

      خبر بدی است و ما ایرانی ها امیدوار هستیم که این فرد کرونا نداشته باشد .خیلی بد است که این ویروس به ایران بیاید.

    • بدون نام

      خداوندهیچ کس رابه بلا وگرفتاری دچارنمیکندمگربه خاطرگناهانی که خودمرتکب شده اند.

    • مردجنوبی

      اعدامش کنید تا دیر نشده

    • شیدا آزادی

      خدا به ما مردم بدبخت ایران رحم کنه

    • Dj.z

      ایران یه کشور دوست و مهمان نوازه.
      هر بیماری و ویروس هم از هر جا که فراری باشه و راهش ندن.ایران به گرمی ازش پذیرایی میکنه...بفرما کرونا بفرما دم در بده

    • بدون نام

      بیشتر کشورها برای حفظ سلامت مردمشون ورود چینی هارو ممنوع کردن تمام پروازهارو لغو کردن متاسفانه برای مسؤلین ما چیزی که مهم نیست سلامت مردم ایران.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج