۹۵۷۶۹۴
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

حکم بازداشت جیکوب زوما صادر شد

دادگاهی در آفریقای جنوبی برای «جیکوب زوما» که از حضور در جلسه رسیدگی به اتهامات مالی‌اش خودداری کرده، حکم بازداشت صادر کرده است.

خبرگزاری فارس: قاضی دادگاهی در ژوهانسبورگ روز سه‌شنبه برای «جیکوب زوما» رئیس‌جمهور سابق آفریقای جنوبی که با اتهام فساد مالی روبروست، حکم بازداشت صادر کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، این حکم پس از آن صادر شد که زوما به بهانه بیماری، از حضور در جلسه رسیدگی به اتهاماتش خودداری کرد.

حکم بازداشت جیکوب زوما صادر شد

حکم بازداشت زوما تا پیش از آنکه روند بررسی اتهامات وی از سر گرفته نشده، اجرایی نخواهد بود. جلسه بعدی دادگاه روز ۶ می (۱۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود و حکم بازداشت هم از همان روز اجرایی خواهد بود.

تلویزیون آفریقای جنوبی گزارش داده است که زوما به بهانه درمان به کوبا سفر کرده است. اداره بازپرسی ملی آفریقای جنوبی از زوما خواسته برای اثبات ادعای مشکلات جسمی، مدارک پزشکی خود را ارائه کند.

«دنیل مانتشا» وکیل زوما از صدور حکم بازداشت ابراز تأسف کرده و مدعی شده است که این حکم «این پیام غلط را صادر می‌کند که دادگاه‌های ما هیچ حس همدردی و رحمی ندارند.»

زومای ۷۷ ساله متهم است که از شرکت جنگ‌افزارسازی فرانسوی «تالس» رشوه دریافت کرده است. وی همچنین به پولشویی و فساد مالی در جریان یک معامله تسلیحاتی متهم است. در سال ۲۰۰۵ هم یکی از مشاوران مالی زوما به اتهاماتی مشابه به زندان محکوم شده بود.

رئیس‌جمهور سابق آفریقای جنوبی این اتهامات را رد کرده و تلاش کرده است به هر نحو ممکن از حضور در دادگاه خودداری کند. با این وجود، اواخر سال گذشته میلادی دادگاهی در آفریقای جنوبی درخواست فرجام‌خواهی زوما را که با هدف مانع‌تراشی در مسیر قضایی ارائه شده بود، رد کرد.

زوما ۱۰ سال پیش هم با همین اتهامات روبرو بود، اما آن زمان دادگاهی در آفریقای جنوبی وی را تبرئه کرد و پس از آن هم او به ریاست‌جمهوری رسید. با این حال، زوما در سال ۲۰۱۸ بار دیگر با ادعای فساد مالی روبرو شد و به اجبار از قدرت کناره گرفت. پس از آن، وی از سوی دادگاه تحت تعقیب قرار گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این هم سرزمین نلسون ماندلا.که ۳۰ سال در زندان ماند تا این کشور را ازاد کند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج